Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Media i Komunikacja

Powiew miejskiej bryzy

Firma Green City Solutions z Brandenburgii opracowała CityBreeze, pierwszy na świecie ekran DOOH zawierający filtry powietrza wykonane z mchu. Roślina ta ma zdolność przyciągania i metabolizowania wszelkiego rodzaju szkodliwych zanieczyszczeń, takich jak czarny węgiel i tlenki azotu, usuwając je z atmosfery.

więcej »

Dual-Collaboration Room

Firma Sharp NEC Display Solutions Europe wprowadziła na rynek nowe rozwiązanie o nazwie Dual-Collaboration Room, który pozwala łączyć dwa monitory w jeden kompleksowy, przyjazny dla użytkownika system. Jak podkreśla producent, dzięki nowemu rozwiązaniu użytkownicy zyskują zwiększoną użyteczność, efektywność współpracy i jednocześnie rozwiązanie estetyczne wizualnie.

więcej »

Poruszaj się jak zwierzę!

TIER Mobility, jeden z europejskich liderów w sektorze mikromobilności, rozpoczął nową kampanię edukacyjną „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER”. Kampania, nawiązująca do nazwy marki i kreatywnie sięgająca po motyw zwierząt, będzie miała swoją odsłonę w wielu europejskich krajach, w tym również w Polsce.

więcej »

Kontrowersja za kontrowersją

W miastach w całej Polsce pojawiły się nowe billboardy Fundacji Nasze Dzieci Kornice. Billboardy przedstawiają rysunek hostii i kielicha z napisem „Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie”, które wyglądają, jakby były wykonane przez dziecko.

więcej »

Sopot bez billboardów

Sopot rezygnuje z wielkoformatowych reklam, odsłaniając piękno architektury miasta. Wraz z końcem kwietnia usunięto ostatni wielkoformatowy billboard reklamowy. Przez pięć lat z nadmorskiego kurortu zniknęło 1000 takich nośników. Działalność ta jest związana z wprowadzeniem w 2018 roku ustawy krajobrazowej.

więcej »

Sztuka na przystankach

Muzeum Narodowe w Warszawie, we współpracy z firmą AMS, prezentuje na citylightach umieszczonych na przystankach komunikacji miejskiej obrazy artysty Marca Chagalla. Jest to część promocji wystawy „Chagall”, którą obecnie oglądać w muzeum. Od lat AMS wspiera szereg inicjatyw z zakresu szeroko rozumianej społecznej odpowiedzialności biznesu, a jednym z jej filarów jest kultura i sztuka.

więcej »

#StopRussiaNOW

Polski rząd rozpoczął specjalną akcję billboardową pod hasłem #StopRussiaNOW, która ma przypominać krajom Europy Zachodniej o okrucieństwie wojny, która toczy się na Ukrainie, a w następstwie zatrzymać działania Rosji poprzez wprowadzenie szybkich i mocnych sankcji.

więcej »

„Współpraca nas wzbogaca”

Artyści z Galerii Rusz zaprezentowali nowe prace, które promują dziedzictwo hanzeatyckie Torunia. Nowe realizacje, które pojawią się na billboardach oraz na autobusie MZK to także początek przygotowań miasta do 43 Zjazdu Miast Nowej Hanzy, który odbędzie się w 2023 roku.

więcej »

Canpol babies z nowym logo

Marka Canpol babies wprowadza zmianę identyfikacji wizualnej, by podkreślić nowoczesność swoich produktów przy zachowaniu wartości i ducha marki. Zmianie ulegnie nie tylko logo marki, ale także opakowania produktów. Nowy logotyp nawiązuje do poprzedniego - znajduje się na nim kształt kuli ziemskiej, który podkreśla uniwersalny i międzynarodowy charakter marki, ale w minimalistycznej i nowoczesnej odsłonie.

więcej »

Datki przez billboardy

Na wielkoformatowych billboardach w Nowym Jorku pojawiły się nietypowe instalacje, przez które można przekazywać datki wpierające ofiary wojny w Ukrainie. Instalacje składają się z transparentów z napisem po rosyjsku „Nie dla wojny”, których używali mieszkańcy Moskwy podczas marcowych protestów przeciwko inwazji Rosji na Ukrainie.

więcej »

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama