Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Media i Komunikacja

Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów

Z okazji premiery filmu „Gwiezdne Wojny: Skywalker. Odrodzenie”, Electronic Arts, wydawca gry „Star Wars Jedi: Upadły Zakon”, przygotował niezwykłą niespodziankę. Przed premierowymi seansami w kinach Cinema City, wybrani widzowie miał okazję zagrać w grę „Star Wars Jedi: Upadły Zakon” na dużym ekranie.

więcej »

Piwo na dwa sposoby

W 2019 roku na rynku pojawiło się wiele ciekawych reklam alkoholi, jednak szczególną uwagę redakcji VISUAL COMMUNICATION przykuły dwie z nich. Pierwszą z nich była ta stworzona przez Carlsberga, która wybrana najlepszą została kampanią Tygodnia Marketingowego 2019.

więcej »

Sztuka w fast foodzie

Talking Print uruchamia Talkies

Talking Print wprowadził na rynek pierwsze samoobsługowe spersonalizowane narzędzie do tworzenia kart audio i książek wideo. U​usługa Talkies umożliwia konsumentom i firmom, a także drukarniom, agencjom marketingowym i kreatywnym tworzenie własnych, spersonalizowanych kart dźwiękowych i książek wideo online na żądanie.

więcej »

Hologramowe słonie

Circus Roncalli w Kolonii w Niemczech zdecydował się zastąpić słonie ich hologramową iluminacją. Każde „zwierzę” miało ponad 6,10 m wysokości. Na żywo taki gigant powinien ważyć więcej niż 10 ton, jednak ten wykreowany przez grafików nie ważny ani grama.

więcej »

Innowacje w komunikacji wizualnej

Panasonic wprowadził do sprzedaży ulepszony system komunikacji wizualnej KX-VC HD z nowym oprogramowaniem w wersji 6.0. Ustanawiając tym samym nowy punkt odniesienia w technologii wideokonferencji, zaktualizowane oprogramowanie zawiera nową funkcję - tryb hybrydowy sieci Web - który umożliwia użytkownikom łączenie HDVC i konferencji internetowych na komputerze.

więcej »

Alexa z nową funkcją

Amazon dodał do urządzenia Echo Show wyposażonego w kamerę innowacyjną funkcję, która umożliwia wizualną identyfikację towarów. Użytkownicy mogą zapytać swoje urządzenie: „Alexa, co mam w ręce?” a ono opisze dokładnie trzymany przedmiot. Amazon zaprojektował tę funkcję - trafnie nazwaną Show and Tell - by pomóc użytkownikom niewidomym i słabowidzącym w identyfikowaniu zakupów.

więcej »

Galeria na ulicy

W Toruniu i Warszawie powstały instalacje w ramach Galerii Rusz, która jest najdłużej na świecie działającą galerią bilbordowi (od 20 lat). Galeria Rusz to autorski projekt artystycznego duetu w składzie Joanna Górska (artysta) i Rafał Góralski (artysta i socjolog).

więcej »

Wspólne badania

Clear Channel Poland rozpoczyna współpracę z Instytutem Badań Outdooru na zasadach komercyjnych. Oznacza to, że oferta reklamowa CCP będzie dostępna poprzez platformę IDS udostępnioną poprzez IBO, co gwarantować ma autoryzację i aktualizację danych firmy w oparciu Outdoor Track.

więcej »

Komunikacja polityczna

Kultura wizualna towarzyszy nam od zarania dziejów. Tak jak i polityka. Jak wiemy, obrazy mają moc wzbudzania silnych emocji - strachu, niechęci, miłości, nienawiści i wszystkiego pomiędzy. Dlatego też podjęcie nad mocą obrazów i wizualnej komunikacji politycznej badania sugerują, że może ona mieć niezwykle duże znaczenie dla demokracji pluralistycznej.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama