W stronę słońca

Warexpo ogłosiło, że wszystkie nowe podświetlane słupy informacyjno-reklamowe należące do tego przedsiębiorstwa, będą zasilane wyłącznie energią solarną. Spółka zakończyła właśnie testy instalacji zaprojektowanej specjalnie pod ten typ mebla miejskiego. To ewidentnie ścieżka związana z ekologią i ochroną środowiska, a także korzystaniem z odnawialnych źródeł energii. Warexpo jest właścicielem sieci słupów informacyjno-reklamowych w Warszawie. W ciągu ostatnich miesięcy, zarówno słoneczne jak i pochmurne dni, spółka testowała specjalnie zaprojektowane rozwiązanie, umożliwiające zasilanie słupa wyłącznie panelami słonecznymi, sterowanie natężeniem oświetlenia oraz monitorowanie działania instalacji w czasie rzeczywistym w pięciu lokalizacjach na terenie stolicy. Projekt okazał się sukcesem. Prace prowadzono, łącząc walory estetyczne nośnika z wydajnością samych paneli słonecznych. Dzięki temu słupy te są zarówno przyjazne krajobrazowi miejskiemu, jak i środowisku. Rozwój sieci tego typu mebli miejskich planowany jest już tylko w oparciu o instalację fotowoltaiczną. System niezależnego zasilania zainstalowany w takim słupie reklamowym jest tylko elementem wykonawczym, prawdziwą pracę wykonuję oprogramowanie ,,w chmurze", które na podstawie aktualnych statystyk i warunków pogodowych odpowiednio zarządza zgromadzoną w akumulatorach energią. Pozwala to na zwiększenie wydajności do poziomu porównywalnego z zasilaniem z sieci oraz osiągnięcia dużej żywotności sprzętu. Urządzenie pozwala również uniknąć kosztownych kontroli serwisowych. System automatycznie powiadamia o awariach i próbach włamania, a panel klienta pozwala na przeglądanie wszystkich istotnych statystyk online, co znacznie obniża koszty utrzymania sieci. Spółka planuje postawić od stu do stu pięćdziesięciu tego typu nośników na terenie Warszawy w ciągu najbliższych trzech lat.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal