Kalendarium

13-14.03.2018 · Retail Summit, Warszawa

15-17.02.2018 · WETEC, Stuttgart

15-17.02.2018 · TV TecStyle Visions, Stuttgart

6-9.02.2018. · ISE, Amsterdam

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

Media i Komunikacja

Swojski marketing

Luty 2012

Zjawisko, które chcemy dziś opisać, jest jak rzadki ptak, więc niełatwo zdobyć dobre zdjęcie ilustrujące ten fenomen. Dlatego z góry przepraszamy za nie najlepszą jakość załączonej fotografii; była wykonana w ciemnościach i w dodatku – z ukrycia. A zjawisko, o którym dziś piszemy, to tak zwany „swojski marketing”, który obecnie występuje niezwykle rzadko, a najlepiej badać go w oparciu o „nazwy własne”, czy – szerzej – nazwy marek.

więcej »

Sex, smartfon i marketing

Styczeń 2012

HTC ochrzciło jeden ze swoich smartfonów nazwą Vivid. Tego samego słowa w nazwie firmy używa jeden z największych producentów filmów pornograficznych na świecie. Firma Vivid Entertainment wezwała HCT do zmiany nazwy modelu, gdyż uważa, że podszywa się on pod markę filmów dla dorosłych.

więcej »

Wymiary przestrzeni

Grudzień 2011

W dniach 15-18 listopada w Poznaniu miała miejsce konferencja i warsztaty Design w przestrzeni publicznej. Organizatorem tego współfinansowanego ze środków UE wydarzenia był Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego oraz Wydział Architektury i Wzornictwa poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego. Patronat medialny nad tym, dedykowanym głównie dla architektów, designerów, menedżerów, technologów i pracowników agencji reklamach wydarzeniem objął magazyn VISUAL COMMUNICATION.

więcej »

Piątka na piątkę

listopad 2011

Pięciu polskich projektantów zostało nagrodzonych w tegorocznej edycji konkursu Worldwide Logo Design Annual Awards. Spośród 1200 zgłoszeń jury konkursowe wyłoniło 200 prac.

więcej »

Materiał z potencjałem

wrzesień 2011

Koszulka i torba z logotypem firmy czy wielkoformatowe layouty zewnętrzne lub ekspozycje we wnętrzach mieszkań, galeriach i muzeach – nikt już nie wątpi, że tekstylia posiadają duży potencjał komunikacyjny i reklamowy.

więcej »

„Promocyjne” działania

lipiec 2011

Głównym grzechem polskiej reklamy zewnętrznej jest brak jej spójnej koncepcji. Powszechnie stosuje się politykę zakazów, nakazów i ograniczeń, jednak – jak się okazuje – nie wobec wszystkich. Poniżej apel zachęcający do wypracowania dobrej, europejskiej koncepcji dla funkcjonowania nośników reklamy w przestrzeni publicznej, której zasady byłyby jasne, przejrzyste i ogólnie obowiązujące.

więcej »

Otwarte wyjście

czerwiec 2011

Labirynt doznań

Teaser doskonały

kwiecień 2011

Ze względu na omawiany dziś przypadek muszę sięgnąć nieco w głąb wiedzy marketingowej i opowiedzieć o jednym z ciekawszych zjawisk w reklamie zewnętrznej, czyli o kampanii teaserowej.

więcej »

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama