Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Dając do myślenia

Lato to czas wzmożonych wyjazdów i łączących się z tym niebezpieczeństw na drodze. Z kolei reklama zewnętrzna to doskonałe medium do przekazywania różnego rodzaju kreatywnych komunikatów i przestrzegania ludzi przed zagrożeniami. Polska Policja wraz z firmą Screen Network uruchomiły akcję, która ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa na polskich drogach. Zachęca ona kierowców do zmniejszenia prędkości prowadzonych pojazdów. Codziennie na nośnikach digital signage wyświetlana jest mapa wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym. Uaktualnia się ją za pomocą danych przekazywanych z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Przez wakacje mapa wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym wyświetlana była na ponad dwudziestu tysiącach ekranów digital signage. Aktualizowano ją na bieżąco. Decydując się na takie rozwiązanie postanowiono skorzystać z tego, że tabele czy porównania nie zawsze przemawiają do wyobraźni kierowców i pieszych. Być może w ten sposób uda się zmobilizować uczestników ruchu drogowego do ostrożności. Warto zaznaczyć, że z każdym dniem lata mapa stawała się coraz mniej przejrzysta, ponieważ przybywały na niej nowe punkty. Pod każdym z nich kryje się ludzki dramat. Być może tego rodzaju komunikat swoją wymownością dotrze do odbiorców. Ma on jednak swoje minusy. W świecie, w którym ważna jest atrakcyjność komunikatów wizualnych, skromny przekaz policji, pozbawiony atrakcyjnych grafik może zostać niezauważony przez kierowców.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama