Kalendarium

13-14.03.2018 · Retail Summit, Warszawa

15-17.02.2018 · WETEC, Stuttgart

15-17.02.2018 · TV TecStyle Visions, Stuttgart

6-9.02.2018. · ISE, Amsterdam

7-9.02.2018. · RemaDays, Nadarzyn

Media i Komunikacja

Manekin jak żywy

maj 2014

Zwykłe manekiny już się opatrzyły, dlatego w dziedzinie aranżacji przestrzeni handlowej stawia się dziś na niekonwencjonalne rozwiązania. Jednym z nich są pionierskie ruchome manekiny zaprojektowane i produkowane przez polską firmę Zentronik. Wykrywają zbliżającego się klienta i reagują na jego obecność ruchem głowy, rąk i nóg, co sprawia, że skutecznie przykuwają wzrok i zachęcają do zakupów. Więcej o tym ciekawym rozwiązaniu opowiedział nam jego twórca, właściciel firmy Zentronik, Zenon Lasota. 

więcej »

Kreatywna droga do sukcesu

kwiecień 2014

„Take a breath” – to hasło stanowiło inspirację dla firmy Meliński Minuth z Poznania, lidera w branży targowej, która już od 2005 roku uczestniczy w targach EuroShop w Düsseldorfie. To największe na świecie targi designu wystawienniczego oraz nowoczesnych technologii, podczas których można wzbogacić wiedzę na temat materiałów wykorzystywanych do budowy i wykończenia stoisk oraz aranżacji przestrzeni komercyjnych. Tegoroczna edycja tego wydarzenia odbyła się w dniach 16-20 lutego.

więcej »

Co nam dają dane?

marzec 2014

Niemal każda nasza aktywność – bez względu na to, czy odbywa się w świecie rzeczywistym, czy wirtualnym – może być i jest rejestrowana. Rozwój nowoczesnych technologii umożliwił szybkie przetwarzanie niewyobrażalnie dużych i zróżnicowanych zbiorów danych, które określa się mianem Big Data. Gromadzenie, przechowywanie, analiza, interpretacja i wykorzystywanie takich danych to z jednej strony poręczne narzędzie, a z drugiej – spore wyzwanie.

więcej »

Coś wisi w powietrzu

marzec 2014

Oddziaływanie na różne zmysły człowieka już od dawna jest znane i stosowane w marketingu. Jednak dopiero od pewnego czasu przyjmuje ono formę świadomych działań, popartych analizą potrzeb i możliwości, poprzedzonych przygotowaniem technicznym, zorganizowanych w ramach konkretnej strategii, ukierunkowanych na określony cel i osiągających mierzalne efekty. Takie zjawisko określamy mianem marketingu sensorycznego. 

więcej »

Szersze spojrzenie

marzec 2014

Jeszcze kilka lat temu termin „rzeczywistość rozszerzona” brzmiał jak magiczne zaklęcie. Dziś firmy i konsumenci są już oswojeni z tą technologią, co nie oznacza, że straciła ona w ich oczach swój dawny czar. Wręcz przeciwnie – świadomość możliwości, jakie daje połączenie świata rzeczywistego z wirtualnym poprzez nałożenie grafiki 3D na obraz z kamery, sprawia, że AR z nowinki technologicznej awansowała na pozycję uznanego narzędzia marketingowego. Skutecznego pod warunkiem, że umiejętnie się z niego korzysta. 

więcej »

Co widać zza kierownicy?

styczeń 2014

Atlas – badanie percepcji kierowców przeprowadzone na zlecenie Grupy Ströer – udowodniło bardzo wysoką skuteczność nośników 12 x 3 m oraz 6 x 3 m. Wśród objętych badaniem najpopularniejszych formatów Out of Home, czyli: 12 x 3 m, 6 x 3 m, Billboard, Super Scroll i Citylight, to właśnie 36- i 18-metrowe tablice okazały się najbardziej efektywne.

więcej »

Nowe możliwości planowania

grudzień 2013

Jesteśmy świadkami postępującej – i raczej nieodwracalnej – fragmentaryzacji widowni większości mediów. Nie jest to sytuacja komfortowa dla specjalistów odpowiedzialnych za planowanie kampanii. Zwłaszcza wtedy, gdy celem doboru kanałów reklamowych ma być zbudowanie masowego zasięgu kampanii.

więcej »

Barokowe rozpasanie

listopad 2013

O coraz popularniejszej ostatnio zasadzie, stosowanej nie tylko przy projektowaniu i w procesie kreacji reklam, możecie poczytać w felietonie na końcu numeru. A tym razem w studium przypadku postaram się pokazać, do czego prowadzi zasada przeciwna do reguły „less is more”. Kilka słów o „barokowym rozpasaniu”.

więcej »

Kreatywnie z tektury

sierpień 2013

Z myślą o najbardziej wymagających klientach dział kreatywny firmy BluePOS zaprojektował automatyczny ekspozytor reklamowy QuickDisplay. Prezentuje się on jako przyjazne w obsłudze narzędzie wspierające wszelkie akcje promocyjne z wykorzystaniem materiałów POS. 

więcej »

Skuteczność outdooru

Lipiec 2013

Co minutę na świecie wysyłanych jest przeszło 150 milionów e-maili, powstaje ponad 50 blogów, rejestrowanych jest około 50 nowych domen. Ilość wytwarzanych informacji jest gigantyczna i stale rośnie. Prowadzi to do istotnych zmian w stylu życia: maleje rola prasy drukowanej, rośnie wykorzystanie mobilnych środków komunikacji, tradycyjna telewizja jest wypierana przez transmisje interaktywne. Nie zmienia się jedno – sposób poruszania się po mieście. Oraz możliwość napotkania na swojej drodze reklamy zewnętrznej.

więcej »

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama