O klimacie po raz kolejny

Coraz częściej firmy łącza się inicjatywy związane z uświadamianiem społeczeństwa, co do zmian klimatycznych. Jedną z takich inicjatyw jest z pewnością niestandardowy słup Warexpo. Jest to efekt współpracy firmy i Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Aranżacja słupa zrealizowana została według zwycięskiego projektu studentki II roku Wydziału Reżyserii – Patrycji Wysokińskiej. Tematem zorganizowanego przez Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza konkursu było opracowanie koncepcji instalacji na multimedialnych słupach Warexpo nawiązującej do dziesiątego Międzynarodowego Festiwalu Szkół Teatralnych ITSelF. W tym roku tematem przewodnim wydarzenia jest jedno z najistotniejszych wyzwań ludzkości: degradacja natury a co za tym idzie zmiany klimatu. Dlatego hasłem przewodnim konkursu było „Podziały nie są w klimacie teatru”. Instalacja autorstwa Patrycji Wysokińskiej podzielona jest na trzy części, na które składają się maska komiczna, maska tragiczna i gwiazdka Festiwalu. Przez maski można zajrzeć do środka słupa i zobaczyć co się w nim znajduje. Pod maską komiczną kryje się mikrooranżeria: kwiaty, paprocie, małe drzewko i inne żywe rośliny. Pod maską tragiczną schowany jest uschnięte drzewko, kępki suchej trawy, piach, i martwe rośliny. Dzięki takim instalacjom firma wychodzi poza utarty schemat. Traktuje swoje słupy bardzo użytkowo i jednak nie boi się skorzystać z okazji do realizacji kolejnego odważnego projektu. Dzięki temu pokazuje, jak plastyczne są nasze nośniki i jak wielkie dają pole do kreatywnego działania. Międzynarodowy Festiwal Szkół Teatralnych ITSelF to teatralne biennale. Festiwal organizowany jest przez Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, przy wsparciu Miasta Stołecznego Warszawy oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od pierwszej edycji Honorowy Patronat nad Festiwalem sprawuje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty