Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Chaos reklamowy

Ostatnio temat ustawy krajobrazowej powrócił na „salony”. Powodem ku temu fakt, iż pięć lat temu na polskich ulicach zaczęły obowiązywać przepisy ustawy krajobrazowej, mającej na celu opanowanie chaosu reklamowego.  Do tej pory jednak nie określa ona jednoznacznych ograniczników funkcjonowania reklamy, ma natomiast negatywny wpływ na przedsiębiorców i inwestycje marketingowe. Odpowiednio opracowana i wdrożona koncepcja reklamy to nie tylko promowanie, ale również edukacja, nie wspominając o poczuciu dbałości o otaczający krajobraz. W trakcie prac nad ustawą zmieniono wiele rozwiązań i usunięto kluczowy artykuł odnoszący się do dominanty krajobrazowej. Działania mające zapewnić gwarancje prawdziwego porządku, szybko zamieniły się w walkę z reklamą. Powstało prawo oparte na zakazach i narzucające wyższe podatki dla ogółu społeczeństwa, posiadaczy nieruchomości, wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. Ostatecznie w wielu polskich miastach ustawa krajobrazowa jest niedopracowana pod względem prawnym, jak i logicznym. Wiele z nich nie uwzględnia nowoczesnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania nośników reklamy i informacji we współczesnej aglomeracji.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama