Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Przeciw dopalaczom

Coraz częściej słyszymy o tym jak szkodliwe mogą być dopalacze i jak wiele osób ponosi śmierć z ich powodu. W ramach kampanii „Dopalacze to nie bajka” przed tymi szkodliwymi środkami przestrzega Stowarzyszenie Pedagogów Społecznych Riposta. Pierwszą część akcji poznaniacy mogli oglądać na plakatach w listopadzie zeszłego roku. Właśnie wystartowała druga jej część. W jej ramach na przystankach w całym mieście będzie można zobaczyć ostrzegawcze plakaty z hasłami nawiązującymi do dziecięcych wyliczanek. Są to wizje dość ponure. Wystarczy przytoczyć znajdujący się na jednym z plakatów wierszyk „Na górze różne, na dole trup, do ceny dopów wliczą Ci grób”. Reszta komunikatów utrzymana jest w podobnym tonie. Początek wakacyjnej odsłony kampanii miał miejsce ostatniego dnia maja w okolicach nabrzeża Warty przy moście Bolesława Chrobrego. Odbył się tam happening obrazujący w pełnej skali zagrożenie jakie niosą dopalacze. Wydarzenie realizowane było we współpracy z Komendą Miejską Policji. W ramach kampanii nad Wartą pojawią się także streetworkerzy, którzy będą uświadamiać młodym osobom, jakie zagrożenia są związane z zażywaniem substancji psychoaktywnych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama