Amerykański desant

Data publikacji: styczeń 2014

Arlon to nowa na polskim rynku marka folii samoprzylepnych. Jej dystrybutorem została Lambda. Czym Arlon chce zdobyć polskich klientów oraz jakie stawia sobie cele – o tym rozmawiamy z Davidem Neidellem, dyrektorem firmy na Europę.


Rozmawiał: Łukasz Mikołajczak

 

Od lewej: David Neidell, dyrektor Arlon na Europę, oraz Phil LaFata, wiceprezes Arlon ds. marketingu i sprzedaży międzynarodowej.

Visual Communication: Proszę nam opowiedzieć, jak powstała i rozwijała się marka Arlon.

 

David Neidell: Arlon wszedł na rynek motoryzacyjny w 1958 roku, zaczynając od produkcji szparunków i taśm. Obecnie sprzedajemy także folie do druku cyfrowego, ale wróciliśmy do naszych korzeni. Jesteśmy jedną z najbardziej doświadczonych firm produkujących folie wylewane, z bardzo dużym udziałem w branży flotowej. W Stanach Zjednoczonych, które są naszym głównym rynkiem, marka Arlon kojarzy się z jakością. Ludzie często porównują nasze produkty do tych oferowanych przez 3M, z tym, że my proponujemy niższe ceny. Obecnie mamy w ofercie wiele ciekawych propozycji dla całego sektora komunikacji wizualnej. Bardzo często są to produkty, których nie ma nikt inny. Jednym z nich jest chociażby unikatowa folia UPP. Jej przykład pokazuje, jak bardzo jesteśmy innowacyjni.

 

VC: Czym Arlon odróżnia się od konkurencyjnych marek?

 

DN: Jak już powiedziałem, wiele osób uważa, że oferujemy tak dobrą jakość jak 3M, ale po niższej cenie. Staramy się utrzymywać nasze ceny na poziomie od 5 do 15 proc. niższym niż 3M. Liderzy rynku i ich polityka finansowa są naszym punktem odniesienia, ponieważ jesteśmy jednym z trzech najbardziej doświadczonych producentów folii wylewanych na świecie. Mówiąc o parametrach, nasze folie wylewane są bardziej miękkie niż konkurencyjne, dzięki czemu lepiej przyjmują farbę podczas zadruku, są elastyczniejsze i można je łatwiej repozycjonować podczas aplikacji. Co więcej, jesteśmy jedynym producentem folii wylewanych, który stosuje warstwę podkładową między kolejnymi warstwami, zarówno do druku cyfrowego, jak i do oklejania pojazdów. Daje nam to prawdziwą przewagę konkurencyjną. Unikatowa konstrukcja UPP sprawia, że jest to najbardziej giętka i rozciągliwa folia dla branży motoryzacyjnej, zapewniająca także większe nasycenie barw.

 

Porsche i Hummer w kolorze gunpowder grey, oklejone folią UPP.

VC: Jakie są zastosowania folii Arlon? Oklejanie pojazdów, oznakowanie, reklama wewnętrzna i zewnętrzna, design?

 

DN: Wszystkie z wymienionych. Posiadamy szeroką ofertę podłoży do druku oraz folii do oklejania pojazdów. Warto dodać, że posiadamy jedną z najlepszych na świecie ofert w zakresie colour match. Dopasowujemy kolor praktycznie na każdym materiale i w każdym rozmiarze.

 

VC: Na które produkty Arlon warto zwrócić szczególną uwagę?

 

DN: Do naszych przełomowych produktów zalicza się między innymi folia DPF 6000 XRP. Jest miękka, co zapewnia odpowiednią rozciągliwość i przyczepność oraz gwarantuje lepszy zadruk niż konkurencyjne folie, zwłaszcza na ploterach lateksowych. Kolejnym wartym wyróżnienia produktem jest oryginalna folia DPF 8000 przeznaczona do aplikacji na surową ścianę. Arlon stworzył ją wiele lat temu, nad długo przed tym, jak w ofercie innych firm pojawiły się podobne produkty. Ta folia cechuje się ponadprzeciętną przyczepnością. Jesteśmy jedyną firmą na rynku, która oferuje materiał tej klasy. Co więcej, dajemy pełną roczną gwarancję na wykorzystanie go na elewacji! Wspomnę raz jeszcze o UPP – folii rewolucyjnej pod każdym względem. Bardziej nasycone barwy, idealne krycie i świetna rozciągliwość. Szczerze mówiąc, ten produkt zostawia daleko w tyle inne folie dostępne na rynku. Ostatnią folią, na którą chciałbym zwrócić uwagę, jest DPF 2400 – produkt raczej niszowy, jedyna rozciągliwa folia odblaskowa na rynku.

 

VC: Każda firma zachwala swoje produkty. A czy jest Pan w stanie wymienić minusy produktów Arlon, o ile takie istnieją?

 

DN: Największą wadą jest to, że obecnie produkujemy folie wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Z tego względu dostępność naszych wyrobów nie zawsze jest taka, jak byśmy chcieli. 

 

Range Rover w kolorze Aztek bronze oklejony folią Ultimate Premium Plus do zmiany koloru.

VC: Które produkty Arlon cieszą się największą popularnością? Które najlepiej się sprzedają?

 

DN: 80 proc. naszej sprzedaży w Europie generują folie polimerowe DPF 4560GT, 4560 GTX i 3420, folie wylewane DPF 6000XRP i 3220/3210 oraz folie DPF 8000 i UPP.

 

VC: Folia UPP, czyli Ultimate Premium Plus, o której już Pan mówił, zrobiła furorę wśród polskich firm zajmujących się zmianą koloru pojazdów. Oferowana jest u nas jednak pod marką SOTT. Dlaczego?

 

DN: SOTT to nasz partner rozwojowy w zakresie produkcji i dystrybucji folii UPP. Ma większe doświadczenie w dziedzinie oklejania pojazdów niż ktokolwiek inny, dlatego potrafi nam pomóc w tworzeniu i testowaniu folii. Firma SOTT poddała nasz produkt intensywnym testom przed wprowadzeniem go na rynek, a teraz współpracuje z nami nad dalszym rozwojem.  

 

VC: Co Pan sądzi o polskiej branży sign i wrapping? Jak wypadamy w porównaniu z Europą Zachodnią i USA?

 

DN: Nie wiem jeszcze wystarczająco dużo o polskim rynku, by móc udzielić pełnej odpowiedzi na to pytanie. Z doświadczenia wiem jednak, że większość rynków w tych sektorach funkcjonuje w podoby sposób. Zauważyłem, że w Polsce sprzedaje się nieco więcej folii monomerowych, jednak rośnie tu zapotrzebowanie na folie lepszej jakości.

 

Klasyczne BMW, czyli folia white gloss UPP łączona na aucie z black gloss.

VC: Przeprowadził Pan szkolenie dla Lambdy, głównego dystrybutora Arlon w Polsce, a także współpracujących z nią firm. Jakie są Pańskie wrażenia?

 

DN: Lambda to niezwykła firma. Ma olbrzymią wiedzę na temat folii, większą niż niektóre firmy, z którymi miałem do czynienia przez ostatnie lata. Cieszymy się ze współpracy z Lambdą i możliwości rozwoju naszej marki w Polsce.

 

VC: Jakie są Pańskie oczekiwania względem sprzedaży Arlon w Polsce? Które produkty mogą okazać się tu hitami?

 

DN: Myślę, że największym wzięciem będzie cieszyła się folia UPP. Wszędzie tak jest, zwłaszcza kiedy spojrzy się na najlepszej klasy samochody oklejone tą folią. Poza tym zestaw najlepiej sprzedających się produktów będzie taki, jak na innych rynkach, na których działamy, o czym wspomniałem już wcześniej.

 

Dziękujemy Piotrowi Cińskiemu za pomoc w przeprowadzeniu wywiadu.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty