Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Sony World Photography Awards 2020

World Photography Organisation przyznał nagrodę „Za wybitny wkład w fotografię” w ramach konkursu Sony World Photography Awards Gerhardowi Steidlowi. Po raz pierwszy w historii konkursu nagrodę tę przyznano osobie, która nie jest fotografem. Jury doceniło wieloletnią współpracę Steidla z fotografami i olbrzymie oddziaływanie wydawanych przez niego albumów. Wydawnictwo Steidla powstało w 1968 r., a w 1996 r. zaczęło realizować własny program publikacji albumów fotograficznych. W ciągu kilku lat firma stała się jednym największych na świecie wydawców współczesnej fotografii. W jej imponującym dorobku znajdują się albumy najwybitniejszych fotografów, takich jak Joel Sternfeld, Nan Goldin, Bruce Davidson, Robert Frank, Berenice Abbott, Robert Adams, Henri Cartier-Bresson, Karl Lagerfeld czy Juergen Teller. Publikacje wydawnictwa Steidl obejmują całą historię fotografii, od jej wczesnych mistrzów po czołowych współczesnych artystów. Reprezentują także szerokie spektrum fotograficznej ekspresji — od sztuki i mody, po fotografię dokumentalną i uliczną. Dla uczczenia osiągnięć Steidla, w ramach wystawy konkursowej Sony World Photography Awards 2020 w słynnym londyńskim Somerset House zaprezentowany zostanie jego wyjątkowy proces wydawniczy i około 80 najbardziej uznanych publikacji. Steidl zostanie uhonorowany w czasie ceremonii wręczenia nagród 16 kwietnia w Londynie.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama