Inicjatywa EqualVoice

© Ringier Axel Springer Polska

Ringier Axel Springer Polska uruchamia inicjatywę „EqualVoice”, której celem jest zwiększenie widoczności kobiet w mediach.  Cała inicjatywa EqualVoice opiera się na „EqualVoice factor”, metryce określającej obecność kobiet i mężczyzn na stronach internetowych serwisów należących do Ringier Axel Springer Polska. Jak wynika z raportów Global Media Monitoring Project (GMMP), prowadzonych od 1995 roku, w 2015 roku kobiety pojawiały się w przekazach medialnych jedynie w 24 procentach treści, a w ciągu 20 lat prowadzonych badań, wskaźnik przesunął się w górę tylko o 7 punktów procentowych.

Głównym celem inicjatywy jest podniesienie świadomości nierównej reprezentacji płci w mediach i zmniejszanie jej, aby jak najlepiej odzwierciedlać świat rzeczywisty, w którym są zarówno kobiety i mężczyźni. Stały dostęp do zautomatyzowanych raportów ma na celu przenieść dyskusję z subiektywnego postrzegania równości płci w publikacjach na dyskusję opartą o dane i da mocne podstawy wypracowania rozwiązań budujących równy głos w mediach. We wszystkich redakcjach Ringier Axel Springer Polska zostaną powołane zespoły projektowe, które na bieżąco będą analizować wyniki EqualVoice dla danego tytułu. Pierwsze wyniki badań już posłużyły do wypracowania planu działań dla urealnienia parytetu w publikacjach.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama