17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa
18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn
24-26.11.2020 · InPrint, Milan
12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt
10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Nieograniczone efekty wizualne
- Oświecenie 10000 nitów
- Ożywione arcydzieła
- Zintegrowane połączenie
- Największy telebim w Polsce
- Wirtualne eventy
- W oku cyklonu
- Ściana video na jachcie
- Kolorowy wyświetlacz E-Ink
- McDonalds z digital signage
- W amerykańskim stylu
- Kinowa rewolucja
- Samsung i Golden State Warriors
- Digital signage na żywo
- Relaks w Warszawie
- Reklama dla optyka
- Dając do myślenia
- Digital signage na poziomie
- ZOOstaw, nie dokarmiaj
- W stronę słońca
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
-
LFP
- Solidbox z Rapidą 164-5+L ALV2
- „La Ferita”
- Backlight w stylu eko
- Zrównoważone alternatywy
- Jakość nadruku na wyrobach skórzanych
- Ultra-szybka Jeti Tauro
- Epson do druku żywicznego
- Billboard w płomieniach
- Decathlon i Ikea ćwiczą razem
- Wyznaj miłość na mieście!
- Premiera HP Latex
- Nowa kampania PepsiCo
- Koniec świata odwołany!
- Do it for safety!
- „Tęczowych świąt!”
- Kupuj, gdy leje się krew
- Dni Grzegorza Ciechowskiego
- Billboardy drugiej fali
- Take heat easy
- Brandalism krytykuje
- Kreativia modernizuje portfolio
- Mniej znaczy więcej
- Bezbarwne folie PET
- Do gadżetów i nie tylko
- Fashion on demand
- Hybrydowa wszechstronność
- Druk tkanin na drupie 2020
- Ricoh na RemaDays 2020
- Wielki format na tip top
- Mimaki na Formnext
- 12 lat gwarancji na głowice laserowe
- Pół metra w ciągu godziny
- Drukuj, gdzie chcesz
- 360 Reality Audio od Sony
- Stacje robocze HP
- Art x Technology
- O klimacie po raz kolejny
- Pokazać swoje możliwości
- Szyldy mają znaczenie
- Tekstyliowa premiera
- Zadruk różnorodnych podłoży
- Wielkoformatowe Spotify
- Dni Otwarte w Poznaniu
- Stawiamy na wielki format
- Roland VersaExpress RF-640
- Druk na tekstyliach według Rolanda
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Mural Krystyny Bochenek
- Antypisowski billboard
- Nowa tożsamość: Alive
- „The nature of plastic”
- Automat 24/7
- „Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimy”
- Samo może się nie ułożyć
- Rocznica epidemii
- Inicjatywa EqualVoice
- “TO TY ZAPŁACISZ”
- Powrót do dawnych lat
- Misja: Pozytywne Piękno
- “Nie mamy planety B”
- Śmierć to nie statystyka
- Pełna kontrola projektowania
- Retargeting w świecie OOH
- Mural w walce o równość
- Burda zmienia się w Słowne
- Sztuka z algorytmów
- #SuperRzecz
- Kampania w formie etykiet
- Karykatura J. Kaczyńskiego
- Kreatywność numerem jeden
- “Pies to przywilej!”
- Podsumowanie 2020 roku
- Zaawansowanie na poziomie α1
- Ku pamięci wybitnego poety
- Nowa tarcza Warner Bros
- Oczyszczone miasto
- Ku elektrycznej przyszłości
- Lupin reklamuje Lupina
- Wydanie w hołdzie zwierzętom
- Minimalistyczne logo
- Atrapy dla gamer’ów
- Świeć się z Energą
- “Zaszczep się i leć”?
- Pierwszy taki Carrefour Express
- „Aachoo!”
- „Witryna na gwiazdkę”
- Barwy siły i nadziei
- Cyberpunk 2077
- Marketing zgodny z etyką
- Wygrana Zofii Wawrzyniak
- Najdłuższy mural w Płocku
- 100% z Poznania!
- Reklama non-stop
- Niezwykły Visual Concert
- Mural przeciwko przemocy
- Poznajcie Projekt Pracownie
- “Siła Kobiet” jest wszędzie
- Murale od Empik Foto
- „Nadzieja” w polskich miastach
- Business Agility Pack
- Jeszcze się przytulimy!
- Mural ze starych zdjęć
- Święto w kolorach tęczy
- Zdrowia przede wszystkim!
- Tęczowe bramy Poznania
- Święta bez magii?
- Reklama dla przedsiębiorców
- “Warszawa żydowska”
- Osiedle dla ptaków
- Internetowy artysta Ganksy
- Foliówki zamiast ptaków
- Od PRL’u do wolności
- Spoiwo różnorodności
- Mural w stylu Yōkai
- Uliczna galeria sztuki
- Print on dispa!
- Pety na ziemi
- Środkowy palec z Berlina
- Jedynaste: Nie produkuj śmieci!
- Sztuka na ratunek pszczołom
- Traffic TV
- Podwójna moc Teckwin Shark
- Droga do wolności
- Mural przeciw nienawiści
- Topniejąca Floryda
- Antysmogowa sztuka
- W grupie siła!
- Naładuj energię (swoją i smartfona)
- Nowy image ABC
- Zagłada na filiżankach
- Kolor menstruacji
- Razem, choć na dystans
- Artysta ponad sztuką
- To ważne, w czym chodzisz
- Znikający Dracula
- Pocałunek rywali
- E-rozkłady jazdy
- Luksus w codzienności
- wBanksowana aukcja
- Książka za worek śmieci
- ⅓ - uratuj ją!
- Cool-Shop dla reklamy
- “Zaczytana sztuka”
- Kinomural 2020
- Mactac przypomina o dystansie
- Bezdotykowe menu
- Stop blubrom
- Grafika „budząca niepokój”
- „Archiwum Ożywione”
- Radar kampanii OOH
- #OurSecondChance
- Mapa zero waste
- Murale filtrujące powietrze
- Marketing z Jurkiem Owsiakiem
- #BiletWsparcia
- 25 tysięcy drzew na 25-lecie
- Ekologiczne płatności
- Kampania w harmonii z przyrodą
- Ranking The Drum
- Wśród najlepszych
- AMS: Zostań w domu!
- Bohaterowie epidemii
- Bierz Internet za rogi
- Nie każdy bohater nosi pelerynę
- Światło po ciemności
- „To nasza wspólna sprawa”
- Artysta obserwator
- Odpowiedzialne zakupy
- Prosty skład, dopasowana etykieta
- Pełna gotowość i mobilność
- OE-A Roadmap
- Kampania społeczna: Zostań w domu!
- Chaos reklamowy
- KFC w „Smart box”
- To nie jest zgoda
- Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku
- Miejsce kobiet jest w kuchni
- Kampania „Odpowiedzialny seks”
- W nowej odsłonie
- Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów
- Piwo na dwa sposoby
- Sztuka w fast foodzie
- Talking Print uruchamia Talkies
- Hologramowe słonie
- Innowacje w komunikacji wizualnej
- Galeria na ulicy
- Wspólne badania
- Komunikacja polityczna
- O parkach kieszonkowych
- Billboardy i reportaże
- Opakowaniowa kampania
- Mural źródłem inspiracji
- Tunelowa reklama
- Zwierzęta przeciw śmieciom
- Kolory Red Bulla
- Etykiety dla ekologii
- Coca-Cola i recyklomaty
- ASP i Ströer
- Rowerem po billboardach
- Kampania „Opowieści podręcznej”
- Koniec z marnowaniem jedzenia
- The DisCO2unt Billboard
- W drodze do perfekcji
- Przeciw dopalaczom
- Niestandardowe realizacje
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
-
Biznes i Ludzie
- Targi w drugiej połowie roku?
- ICE, CCE oraz InPrint przesunięte
- Głos branży PR
- Pomagamy #sPRINTem
- Design by Śliwka Nałęczowska
- Szybkie zapytania na platformie ESB
- Rebranding agencji K2
- Nieuczciwa konkurencja?
- Dwa razy więcej standów POS
- Integart przejmuje DS-Laser
- Pełne wznowienie produkcji
- VMLY&R wyróżniona
- Złote łuki znikają z Gdańska
- „Świat po...”
- Nowy communication manager
- Media bez wyboru
- “The Moon Girl”
- Premiera Digital Series iQ
- Targi na wiosnę?
- Podatek reklamowy? - “Kopanie leżącego”
- „Pandemia? Kryzys!”
- Biedronka w Radzie Reklamy
- Canon i podwójne „A”
- Koniec wolnych mediów?
- 44 nagrody dla Samsunga
- RemaDays Warsaw odwołane
- Meet your customer!
- Farma trolli i dezinformacja
- Ikea rezygnuje z katalogów
- Targi pod znakiem zapytania
- AMS Flex
- Viscom Italia Hyper Reality
- RemaDays Warsaw 2021
- Sharp NEC Display Solutions
- Solidarność kobiet
- Do zobaczenia w 2021!
- Z nowym logo
- Zmiany u Avery Dennison
- Dni Otwarte w Atrium
- 48 nagród dla Samsunga
- Art of Color 2020
- Nowa data ISE 2021
- Reklama za złotówkę
- Fespa Eurasia w 2021 roku
- Targi Dają Więcej
- Największy spadek w historii
- Odpowiedź “Milczącej większości”
- Festiwal Art Moves 2020
- Powrót do muzyki
- Pierwszy Tauro H3300 w Polsce
- Spadek 71% w reklamie zewnętrznej
- Coca-cola wspiera gastronomię
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- Targi ISE w Barcelonie
- Nowy szef polskiego oddziału Sony
- Do zobaczenia w roku 2021
- Nishiuma nowym dyrektorem B2B
- Stop and wash
- Wizualizacja Envision
- Porada od PIPT
- „Klient nasz Pan”
- Amagraf wspiera klientów
- Solidni w Biznesie
- Pesymistyczne prognozy
- Spustoszenie branży eventowej
- Drupa i Fespa przesunięte - Zmiany terminów
- Lamborghini z drukarki
- Sony World Photography Awards 2020
- Poznaj sektory targów
- Druk cyfrowy zamiast nici
- HP inwestuje 200 mln dolarów
- Seminarium Wielkiego Formatu Atrium
- Golden Pixel Award 2019
- Twórczość literacka w outdoorze
- Agencja mediowa PKN Orlen i PZU
- Targi coraz bliżej
- Brytyjskie regulacje reklamowe
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Czysta strefa
- Cięcie folii ochronnych
- Dr Pepper i wrapping
- Samochód w zoo
- Innowacyjne podejście do oferty
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Hołd dla fizyki
- Laserowe nowości
- Żabka zasilana zieloną energią
- Efektywne planowanie podróży
- Zmiana w kilku minut
- Od listw cenowych po folie PCW
- Wow Billboard!
- Baldachim na Sylwestra
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Świetlna świetność
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Pieniądze za jazdę własnym samochodem? Prawdopodobnie każdy zacząłby się zastanawiać, gdzie tkwi haczyk. Tym razem to nie oszustwo. Marketerzy szukają nowych sposobów na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców przy stosunkowo niewielkich kosztach.
Według większości źródeł, pierwsza aplikacja na samochodach o charakterze reklamowym pojawiła się w 1993 roku. Wtedy to PepsiCo wykupiło prawa do umieszczenia swojego logo na sześciu autobusach miejskich w Seattle. Początkowo firma zamierzała pomalować pojazdy (co zajęłoby około sześciu tygodni), jednak lokalna drukarnia SuperGraphics zaproponowała, aby zamiast lakieru wykorzystać winyl produkowany przez 3M. Od tamtej pory wrapping rozpowszechnił się jako jedno z narzędzi marketingowych. Według szacunków firmy ARD Ventures, pojedyncza reklama tranzytowa może docierać nawet do 70 000 odbiorców dziennie.
Aplikacje na środkach komunikacji miejskiej czy firmowych flotach samochodach to dziś codzienność. Jednak od jakiegoś czasu, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, prężnie rozwija się segment aplikacji komercyjnych na samochodach prywatnych. Wynika to głównie z dwóch czynników. Po pierwsze, relatywnie niewielka gęstość zaludnienia na wielu obszarach USA sprawia, że wielu ludzi zmuszonych jest korzystać z prywatnych samochodów; w konsekwencji komunikat ma szansę dotrzeć do większej liczby odbiorców. Po drugie, większa moc silnika (a Amerykanie słyną z zamiłowania do jednostek napędowych o dużej pojemności) z reguły idzie w parze ze większymi gabarytami pojazdu, a tym samym – potencjalnej powierzchni reklamowej.
Reklama tranzytowa stała się na tyle popularna, że kierowcy są gotowi dobrowolnie dostosowywać trasy podróży, kupować tylko w określonych miejscach i w dodatku odpowiednio zachowywać się za kierownicą. Bo w końcu siadając za kółkiem stają się reprezentantami marki.
Jedną z firm pośredniczącą między reklamodawcami a osobami prywatnymi jest Free Car Media z Los Angeles. Płaci ona kierowcom do 400 dolarów miesięcznie. Poza oklejeniem auta są oni zobowiązani do częstego parkowania w przestrzeniach otwartych, rezygnacji z palenia tytoniu wewnątrz pojazdu oraz do uczestnictwa w comiesięcznych imprezach branżowych. Nie wolno im wyrzucać z samochodu śmieci, pokazywać się z alkoholem w pobliżu auta czy zachowywać się agresywnie bądź wulgarnie w trakcie jazdy. Do tego muszą przesyłać okresowe raporty wraz z fotografiami pokazującymi miejsca, gdzie udało im się dotrzeć z przekazem. Ci, którzy reklamowali Coca-Colę, nie mogli w czasie jazdy popijać produktów konkurencji ani parkować przy restauracjach takich jak KFC czy Pizza Hut, które serwowały wyłącznie Pepsi.
Strony internetowe firm-pośredników zawierają darmowe formularze rejestracyjne. Utrzymywanie szczegółowych baz danych o kierowcach to podstawa w tym biznesie. Zawierają one informacje takie jak: rodzaj samochodu, miejsce zamieszkania, najczęściej pokonywane trasy, ilość i wiek dzieci, preferowane metody spędzania wolnego czasu oraz rodzaj najczęściej odwiedzanych imprez i wydarzeń. Na podstawie posiadanych informacji firmy kojarzą reklamodawców i kierowców w celu znalezienia optymalnych rozwiązań. „Marketerzy w rodzaju Procter & Gamble zgłaszają się do nas z ofertą w rodzaju: ‘Naszym targetem są gospodynie domowe z dwójką lub większą ilością dzieci, które żyją na tych dwudziestu obszarach’” – mówi Drew Livingston, prezydent Free Car Media, w wypowiedzi dla gazety New Your Times.
Firmy skupiają się na dwóch kategoriach kierowców. Pierwsza to tacy, którzy sporo jeżdżą i dlatego są widoczni w dużej ilości miejsc. W tym przypadku liczy się ilość – przekaz ma dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Brian Morris, właściciel firmy remontowej z Phoenix, traktuje reklamę tranzytową jako podstawową formę informowania klientów o ofercie: „Zalecam pracownikom, by w czasie jazdy przez miasto w godzinie szczytu tkwili na najbardziej zatłoczonych pasach. Chętnie zapłacę za czas i benzynę. Kierowcy wokół nie będą mieli wyjścia – będą siedzieć i patrzeć na reklamę” – powiedział New York Times. W tej kategorii FreeCarMedia preferuje klientów, którzy miesięcznie pokonują dystans około 1000 mil.
Z drugiej strony, istotni są kierowcy podróżujący lokalnie i zakorzenieni w miejscowych społecznościach. To domena innego z pośredników, firmy Driver Media. „Zazwyczaj nie szukamy kogoś, kto jeździ określoną autostradą w tę i z powrotem sześć razy dziennie” – mówi właściciel firmy, Brandon Clarke, w wypowiedzi dla America Online. „Interesują nas ludzie, którzy są zespoleni z lokalnymi wspólnotami. Jeśli zdecydują się okleić samochód, ich znajomi i sąsiedzi to zauważą i zaczną ich podpytywać. W ten sposób możemy przekazać informacje o firmie bądź produkcie, dostarczyć menu bądź kupon zniżkowy. Poszukujemy osób otwartych, przyjaznych, lubiących interakcję, którzy nie będą bali się opowiedzieć o produkcie.”
Chętnych na oklejenie samochodu jest wielu; nie każdy będzie miał szczęście i otrzyma zlecenie. Na tych, którym się nie powiodło, czyhają naciągacze. W połowie 2012 roku amerykańskie Better Business Bureau ostrzegało przed oszustami, którzy kontaktowali się z kierowcami – rzekomo w imieniu tak popularnych marek jak Budweiser, Red Bull czy Coca-Cola – i proponowali kilkaset dolarów w zamian za oklejenie auta. Gdy kierowca się zgadzał, otrzymywał czek na umówioną kwotę, z której część miał przekazać przelewem firmie rzekomo zajmującej się wrappingiem. Wielu kierowców dokonało przelewów, po czym ze zdziwieniem konstatowali, że banki odmawiają spieniężenia czeku.
W Polsce reklama tranzytowa na prywatnych samochodach nie jest obecnie zbyt rozpowszechniona. Właściciele nie wyróżniających się niczym aut mogą w najlepszym wypadku zarobić 200-300 złotych. Firmy gotowe są zadowolić się przebiegiem w granicach 1000-2000 kilometrów miesięcznie. Im bardziej unikatowy i przyciągający uwagę samochód, tym łatwiej go wynająć, jednak z reguły miesięczny zarobek z tego tytułu nie przekroczy 500 złotych. Na polskim rynku nie funkcjonują firmy wyspecjalizowane w pośredniczeniu między reklamodawcami a osobami prywatnymi. Chętnym na oklejenie pozostaje ogłosić się w Internecie, wystawić ofertę na portalu aukcyjnym, rozsyłać ofertę po działach marketingu i reklamy wybranych przedsiębiorstw bądź skontaktować się z firmą wyspecjalizowaną w oklejaniu pojazdów komunikacji publicznej czy flot samochodów firmowych.
W odniesieniu do polskich warunków chciałoby się powiedzieć – szkoda. Niespodziewaną korzyścią społeczną związaną z omawianą formą reklamy była bowiem poprawa kultury jazdy wśród kierowców-ambasadorów marek. Jeden z pośredników, Jobing.com, wymagał nawet od kontrahentów uczestnictwa w kursach bezpiecznej jazdy. Kierowcy eksponujący przekazy marketingowe mają poczucie, że są obserwowani, i dlatego pojawia się u nich tendencja do bezpieczniejszej i bardziej kulturalnej jazdy. A bezpieczeństwa i kultury boleśnie dziś brakuje na polskich drogach.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.
Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.