Manekin jak żywy

Data publikacji: maj 2014

Zwykłe manekiny już się opatrzyły, dlatego w dziedzinie aranżacji przestrzeni handlowej stawia się dziś na niekonwencjonalne rozwiązania. Jednym z nich są pionierskie ruchome manekiny zaprojektowane i produkowane przez polską firmę Zentronik. Wykrywają zbliżającego się klienta i reagują na jego obecność ruchem głowy, rąk i nóg, co sprawia, że skutecznie przykuwają wzrok i zachęcają do zakupów. Więcej o tym ciekawym rozwiązaniu opowiedział nam jego twórca, właściciel firmy Zentronik, Zenon Lasota.

 

© Małgorzata Armo

VISUAL COMMUNICATION: Skąd pomysł na ruchome manekiny? 

 

Zenon Lasota: Pomysł zrodził się z obserwacji stoisk wystawowych, w szczególności tych, gdzie prezentowana jest konfekcja i towarzyszące jej, czasami wykwintne, dodatki. Ogólne wrażenie jest takie, że stoiska wystawowe są przeważnie „martwe”, nie wzbudzają zainteresowania potencjalnego klienta i w zasadzie niewiele się od siebie różnią. Naszym zdaniem stoiska wystawowe, czy to w formie wystaw sklepowych, czy prezentacji produktu na różnego rodzaju targach, powinny wzbudzać zainteresowanie w momencie pierwszego kontaktu. Powinny być „żywe” i atrakcyjne. Powinny wyróżniać się na tle otoczenia i wywoływać zainteresowanie klienta nie tylko prezentowanym towarem, ale również samą formą prezentacji. To kryterium spełniają właśnie nasze „żywe” manekiny – pierwsze tego typu na rynku, prawdziwie pionierskie rozwiązanie.

 

VC: Jak działa taki manekin?

 

ZL: Manekin ma wmontowany czujnik, który reaguje na ruchome obiekty znajdujące się w jego pobliżu, przy czym zasięg czujnika można regulować, tak by wykrywał obiekty poruszające się w określonej przez klienta odległości od manekina. Dodatkowo manekin może być ustawiony na obrotowym podeście z regulowanym zakresem skrętu. Podest obraca się maksymalnie do 360 stopni, po czym może wykonać ruch powrotny. Wszystkie ruchome elementy manekina (ręce, głowa, nogi) działają niezależnie od siebie, dzięki czemu manekin nie porusza się wciąż tak samo. Decydują o tym sekwencje czasowe ruchu poszczególnych elementów, które nakładając się na siebie, tworzą różne układy ruchowe. Za pośrednictwem naszego unikalnego sprzęgła na przekładniach mimośrodowych przekazywany jest napęd na wszystkie elementy ruchome. Sprzęgło pozwala odłączyć i zamocować poszczególne części manekina nawet w czasie pracy urządzenia, dzięki czemu ubieranie i rozbieranie manekina staje się łatwiejsze. Sprzęgło chroni również mechanizm przed uszkodzeniem nawet w razie zablokowania ruchu którejkolwiek kończyny i nie dopuszcza do uszkodzenia mechanizmu napędowego. Całość napędzają silniki elektryczne z przekładniami. Szybkość ruchu poszczególnych elementów manekina jest regulowana niezależnie.

           

VC: Jakie modele manekinów Państwo oferują?

 

ZL: W naszej ofercie posiadamy manekiny żeńskie, męskie i dziecięce. Mogą być dostarczane samodzielnie lub w wersji z ruchomymi podestami. Możemy także wykonać manekiny na zamówienie i dostosować je do specjalnych wymogów, na przykład na życzenie klienta manekin może wykonywać dodatkowe czynności, oprócz standardowych ruchów. Po wstępnej ocenie potrafimy także „ożywić” większość statycznych manekinów posiadanych przez naszych klientów.

 

VC: Jak zamierzają Państwo rozwijać swój produkt?

 

ZL: Funkcje motoryczne manekina będą na bieżąco doskonalone, ponieważ chcemy dążyć pod tym względem do precyzji. Niewątpliwie ruchome manekiny to na rynku nowość. A jak to bywa z każdą nowością, trzeba do niej przekonać klienta. Dlatego też wprowadziliśmy dodatkową formę weryfikacji naszego produktu. Klient może wypożyczyć manekina na określony czas i sprawdzić, czy przełoży się to na wzrost zainteresowania konsumentów i zwiększenie obrotów. Sądzę jednak, że po takiej weryfikacji, która w większości przypadków przebiega i przebiegać będzie pomyślnie, nikt już nie będzie chciał wracać do nudnej, statycznej wystawy.

 

Więcej informacji o ruchomych manekinach na: www.zywymanekin.pl.

  

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty