Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Komunikacja polityczna

Kultura wizualna towarzyszy nam od zarania dziejów. Tak jak i polityka. Jak wiemy, obrazy mają moc wzbudzania silnych emocji - strachu, niechęci, miłości, nienawiści i wszystkiego pomiędzy. Dlatego też podjęcie nad mocą obrazów i wizualnej komunikacji politycznej badania sugerują, że może ona

mieć niezwykle duże znaczenie dla demokracji pluralistycznej. Na przykład w kontekście kampanii wyborczych era cyfrowa daje nieskończone możliwości. Platformy takie jak Instagram mogą również służyć do „uczłowieczenia” kandydata. Taka taktyka może mobilizować zwolenników i wzmacniać polityczne przesłanie, oznacza to jednak również, że kampanie polityczne stają się bardziej powierzchowne. Pytanie brzmi, czy obywatele są ze względu na to bardziej zmanipulowani, ponieważ wizualne przekazy kandydatów w wyborach dodatkowo nacechowują emocjonalnie komunikację polityczną. Liderzy polityczni wykorzystują komunikację wizualną do kształtowania swojego wizerunku publicznego, a subtelne różnice w reprezentacji wizualnej mogą mieć znaczący wpływ na ich postrzeganie przez społeczeństwo. Na przykład prezydent Donald Trump nieustannie wykorzystuje obrazy w mediach społecznościowych, aby stworzyć wrażenie sukcesu, siły i przywództwa. Wizualna komunikacja polityczna zdecydowanie zyskała na znaczeniu w ostatnich latach. Ma kluczowe znaczenie w kampaniach wyborczych i odgrywa ważną rolę w przypadku fenomenu populistycznej retoryki. Elementy wizualne są zatem kluczowe dla polityki naszych czasów, zarówno te dobre, jak i te złe, gdyż mają moc stymulowania emocji i zaangażowania – wśród często mało apatycznego

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama