Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Nieuczciwa konkurencja?

© Źródło: warszawawpigulce.pl

W Warszawie pojawiły się tajemnicze billboardy, zniechęcające do zakupów w Lidlu. Nośniki z napisem „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu” wzbudziły wiele kontrowersji i choć na początku podejrzewano, że jest to nietypowa akcja zorganizowana przez samą sieć sklepów Lidl, to jednak szybko wyszło na jaw, kto jest za nie odpowiedzialny. Była to firma Tower Investments, właściciel sklepu internetowego Deli2.pl, która po dwóch dniach od pojawienia się billboardów przyznała się do prowadzenia kampanii. Jak zapewnił prezes spółki, Bartosz Kazimierczuk, kampania nie miała na celu zniechęcić klientów do zakupów w Lidlu, a być jedynie zachętą do dyskusji o bezpieczeństwie w czasie pandemii. Akcja nie została jednak pozytywnie przyjęta przez samą niemiecką sieć sklepów, która nazwała to działanie „nieuczciwą konkurencją”. Kiedy Lidl poinformował o zamiarze „podjęcia adekwatnych kroków, które przewidują przepisy”, firma Tower Investments postanowiła umieścić w tym samym miejscu drugi banner z napisem „sorry Lidl...”. Choć trudno nazwać to przeprosinami, cała akcja zyskała duży rozgłos w mediach i z pewnością spełniła swoją funkcję.

© Źródło: proto.pl

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama