Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Nieuczciwa konkurencja?

© Źródło: warszawawpigulce.pl

W Warszawie pojawiły się tajemnicze billboardy, zniechęcające do zakupów w Lidlu. Nośniki z napisem „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu” wzbudziły wiele kontrowersji i choć na początku podejrzewano, że jest to nietypowa akcja zorganizowana przez samą sieć sklepów Lidl, to jednak szybko wyszło na jaw, kto jest za nie odpowiedzialny. Była to firma Tower Investments, właściciel sklepu internetowego Deli2.pl, która po dwóch dniach od pojawienia się billboardów przyznała się do prowadzenia kampanii. Jak zapewnił prezes spółki, Bartosz Kazimierczuk, kampania nie miała na celu zniechęcić klientów do zakupów w Lidlu, a być jedynie zachętą do dyskusji o bezpieczeństwie w czasie pandemii. Akcja nie została jednak pozytywnie przyjęta przez samą niemiecką sieć sklepów, która nazwała to działanie „nieuczciwą konkurencją”. Kiedy Lidl poinformował o zamiarze „podjęcia adekwatnych kroków, które przewidują przepisy”, firma Tower Investments postanowiła umieścić w tym samym miejscu drugi banner z napisem „sorry Lidl...”. Choć trudno nazwać to przeprosinami, cała akcja zyskała duży rozgłos w mediach i z pewnością spełniła swoją funkcję.

© Źródło: proto.pl

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama