Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Mimaki na Formnext

Podczas targów Formnext, które odbyły się od 19 do 21 listopada we Frankfurcie nad Menem i dotyczyły druku 3D, firma Mimaki zaprezentowała maszynę do produkcji fotorealistycznych prototypów lub modeli. Pełnokolorowa maszyna 3D Mimaki 3DUJ-553, może wiernie odtwarzać ponad 10 milionów kolorów. Umożliwia ona biurom, projektantom i twórcom produktów tworzenie żywych, realistycznych części dzięki dokładnym szczegółom i szerokim możliwościom kolorystycznym. Mimaki opracował również przezroczystą żywicę, dzięki czemu można uzyskać pełną przezroczystość i półprzezroczysty kolor. Dzięki opcji drukowania w warstwach 19, 22, 32 lub 42 µm maszyna 3DUJ-553 zapewnia bardzo drobne szczegóły i gładkie powierzchnie; a dzięki rozpuszczalnemu w wodzie materiałowi nośnemu, który łatwo rozpuszcza się po wydrukowaniu, szczegóły są zachowywane podczas obróbki końcowej. Nadaje się do imponującej gamy zastosowań, w tym prototypów, modeli architektonicznych i luksusowych opakowań, z których wszystkie zostaną przedstawione na stoisku Mimaki. Odwiedzający Formnext mieli również okazję poznać wrażenia holenderskiej firmy zajmującej się drukiem 3D Marketiger, która korzysta z technologii Mimaki. Marketiger używa 3DUJ-553 do drukowania pełnokolorowych figurek 3D. W portfolio 3D Mimaki znalazło się również 3D 3DFF-222 – narzędzie do projektowania i produkcji, które wykorzystuje Fused Filament Fabrication (FFF) do produkcji prototypów i części do użytku końcowego, takich jak przyrządy i trójwymiarowe oznakowanie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama