Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Mimaki na Formnext

Podczas targów Formnext, które odbyły się od 19 do 21 listopada we Frankfurcie nad Menem i dotyczyły druku 3D, firma Mimaki zaprezentowała maszynę do produkcji fotorealistycznych prototypów lub modeli. Pełnokolorowa maszyna 3D Mimaki 3DUJ-553, może wiernie odtwarzać ponad 10 milionów kolorów. Umożliwia ona biurom, projektantom i twórcom produktów tworzenie żywych, realistycznych części dzięki dokładnym szczegółom i szerokim możliwościom kolorystycznym. Mimaki opracował również przezroczystą żywicę, dzięki czemu można uzyskać pełną przezroczystość i półprzezroczysty kolor. Dzięki opcji drukowania w warstwach 19, 22, 32 lub 42 µm maszyna 3DUJ-553 zapewnia bardzo drobne szczegóły i gładkie powierzchnie; a dzięki rozpuszczalnemu w wodzie materiałowi nośnemu, który łatwo rozpuszcza się po wydrukowaniu, szczegóły są zachowywane podczas obróbki końcowej. Nadaje się do imponującej gamy zastosowań, w tym prototypów, modeli architektonicznych i luksusowych opakowań, z których wszystkie zostaną przedstawione na stoisku Mimaki. Odwiedzający Formnext mieli również okazję poznać wrażenia holenderskiej firmy zajmującej się drukiem 3D Marketiger, która korzysta z technologii Mimaki. Marketiger używa 3DUJ-553 do drukowania pełnokolorowych figurek 3D. W portfolio 3D Mimaki znalazło się również 3D 3DFF-222 – narzędzie do projektowania i produkcji, które wykorzystuje Fused Filament Fabrication (FFF) do produkcji prototypów i części do użytku końcowego, takich jak przyrządy i trójwymiarowe oznakowanie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama