Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

LFP

Druk tkanin na drupie 2020

Touchpoint Textile to nowe wydarzenie dotyczące zastosowań w cyfrowym drukowaniu tekstyliów, które po raz pierwszy zorganizowane zostanie na targach drupa 2020. Dwaj partnerzy Touchpoint Textile to największe w Europie centrum badań tekstylnych: Niemieckie Instytuty Badań Włókiennictwa i Włókiennictwa Denkendorf (DITF) oraz stowarzyszenie non-profit ESMA (European Specialist Printing Manufacturers Association).

więcej »

Ricoh na RemaDays 2020

Podczas tegorocznej edycji RemaDays Ricoh zaprezentuje swój flagowy system produkcyjny Pro C7200x oraz najnowszy ploter lateksowy Pro L5160. Na stoisku firmy (hala F, stoisko M25) będzie można zobaczyć m.in. niestandardowe aplikacje wykorzystujące tonery specjalne: neon żółty, neon różowy, przezroczysty i biały oraz widoczny tylko pod światłem UBV.

więcej »

Wielki format na tip top

Canon współpracuje z OneVision w zakresie oferowania przepływu pracy w zakresie druku wielkoformatowego. Canon Production Printing nawiązał współpracę ze specjalistą ds. oprogramowania do druku OneVision, aby zaoferować swoim klientom w Europie produkcję wysokiej jakości grafik wielkoformatowych.

więcej »

Mimaki na Formnext

Podczas targów Formnext, które odbyły się od 19 do 21 listopada we Frankfurcie nad Menem i dotyczyły druku 3D, firma Mimaki zaprezentowała maszynę do produkcji fotorealistycznych prototypów lub modeli. Pełnokolorowa maszyna 3D Mimaki 3DUJ-553, może wiernie odtwarzać ponad 10 milionów kolorów.

więcej »

12 lat gwarancji na głowice laserowe

Wysoka wytrzymałość głowic laserowych, ich niezawodność oraz jakość obrazowania pozwala zaoferować klientom Heidelberga program „Ultimate 12” . Jest to 12-letnia gwarancja na głowice dla naświetlarek Suprasetter najnowszej generacji zamówionych wraz z kontraktem na płyty i obsługę serwisową, bez limitu na liczbę płyt.

więcej »

Pół metra w ciągu godziny

Gigantyczne drukarki 3D mogą wkrótce stać się znacznie bardziej dostępne. Naukowcy z Northwestern University opracowali nową drukarkę 3D przy użyciu technologii o nazwie HARP (szybkie drukowanie dużych obszarów).

więcej »

Drukuj, gdzie chcesz

Roland DG zaprezentował swoją pierwszą maszynę wielkoformatową UV-Led IU-1000F, która może drukować na szerokiej gamie materiałów z prędkością do 116 metrów kwadratowych na godzinę. Jest to rozwiązanie dla branży reklamy, która poszukuje wydajniejszych i szybszych procesów produkcyjnych.

więcej »

360 Reality Audio od Sony

Sony Corporation poinformowało, że wprowadza na rynek system dźwięku Sony 360 Reality Audio. Format ten jest oparty na technologii obiektowego dźwięku przestrzennego, dzięki której zapewnia intensywne wrażenia przy słuchaniu. Jesienią 2019 r. słuchacze z krajów europejskich i USA uzyskają dostęp do biblioteki około 1000 utworów w nowym formacie.

więcej »

Stacje robocze HP

HP oferuje kilka potężnych komputerów stacjonarnych, które umożliwią zrealizowanie twórczych wizji za sprawą wydajności najbezpieczniejszych stacji roboczych oferowanych przez HP. Przeznaczone są one do obsługi najbardziej wymagających aplikacji.

więcej »

Art x Technology

Oparta na połączeniu designu i estetyki, marka technologiczna OPPO połączyła siły z uznanym japońskim architektem Kengo Kumą, aby stworzyć dużą instalację zewnętrzną zatytułowaną „Bamboo (竹) Ring: Weaving into Lightness”, zainstalowaną w Ogrodzie Johna Madejskiego w Muzeum V&A na czas trwania London Design Festiwal.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama