Kalendarium

10-12.01.2023 · Viscom, Düsseldorf

31.01-03.02.2023 · ISE, Barcelona

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

Dr Pepper i wrapping

Każdy z nas widział kiedyś samochód lub ciężarówkę z logo Red Bulla czy Coca Coli. Przez całe lato pojawiają się one na festiwalach, koncertach, ale i ulicach. Dla właścicieli aut jest to sposób na zarobek. Ten pomysł przyszedł też do głowy 17-letniej Susan Miller, która właśnie szukała pracy, po tym, jak niedawno ukończyła szkołę. Więc kiedy otrzymała SMS od firmy Dr Pepper-Snapple, w którym oferowano zapłatę za oklejenie samochodu reklamami, kobieta była oczywiście zainteresowana. Kilka dni później otrzymała dużą paczkę pocztą. Ku swojemu zdziwieniu znalazła w niej czek z banku na 2500 dolarów. Zgodnie z instrukcjami musiała zdeponować czek – następnie przekazać połowę sumy agentowi zajmującemu się wrappingiem samochodów, a resztę zatrzymać dla siebie. Brzmiało to jak łatwe pieniądze: od 200 do 500 USD miesięcznie, za oklejenie samochodu naklejkami. Wtedy Dr Pepper- Snapple wydał ostrzeżenie, że ta oferta to oszustwo, gdyż nie prowadzi akcji umieszczania reklam na samochodach. Okazało się, że przesłany czek nie był prawdziwym czekiem z banku, ale podrobionym dokumentem, którego zdeponowanie byłoby równoznaczne z zaciągnięciem długu, który należałoby później spłacić. Z pewnością była to prawdziwa lekcja życia dla młodej Amerykanki.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama