Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Farma trolli i dezinformacja

Coca-Cola podjęła decyzję o niekontynuowaniu współpracy z agencją R4S Consulting byłego rzecznika PiS, Adama Hofmana. Powodem zerwania współpracy było użycie farm trolli i fałszywych kont w  dezinformującej kampanii przeciwko wprowadzeniu podatku cukrowego, którą firma Hoffmana tworzyła dla koncernu. Jak ujawnia OKO.press, jednym z portali mających służyć do przekonania odpowiednich służb do tego, że podatek cukrowy nie jest potrzebny, był portal Ukryta Słodycz. Stronę prowadziło pseudo-prozdrowotne stowarzyszenie, założone przez dietetyczki i instruktorki fitness, które publikowały artykuły z treściami wskazanymi przez R4S i przekonywały, że objęcie podatkiem cukrowym napojów, a nie objęcie innych produktów spożywczych jest niewłaściwe i krzywdzące. Jak się później okazało, konta, które miesiącami promowały wpisy Ukrytej Słodyczy były fałszywe, a wizerunki pojawiających się tam osób skradziono w większości z rosyjskojęzycznych mediów społecznościowych.

„Nie akceptujemy korzystania z farm trolli czy fałszywych kont, wprowadzających konsumentów w błąd. Nigdy nie zlecilibyśmy ani nie zaakceptowalibyśmy ich używania w ramach naszych działań komunikacyjnych. Na początku października 2020 wstrzymaliśmy naszą współpracę z agencją R4S i rozpoczęliśmy wewnętrzną procedurę wyjaśniającą. W listopadzie, po jej zakończeniu, podjęliśmy decyzję o niekontynuowaniu współpracy z agencją R4S” - informuje w oświadczeniu Coca-Cola Poland Services.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama