Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Farma trolli i dezinformacja

Coca-Cola podjęła decyzję o niekontynuowaniu współpracy z agencją R4S Consulting byłego rzecznika PiS, Adama Hofmana. Powodem zerwania współpracy było użycie farm trolli i fałszywych kont w  dezinformującej kampanii przeciwko wprowadzeniu podatku cukrowego, którą firma Hoffmana tworzyła dla koncernu. Jak ujawnia OKO.press, jednym z portali mających służyć do przekonania odpowiednich służb do tego, że podatek cukrowy nie jest potrzebny, był portal Ukryta Słodycz. Stronę prowadziło pseudo-prozdrowotne stowarzyszenie, założone przez dietetyczki i instruktorki fitness, które publikowały artykuły z treściami wskazanymi przez R4S i przekonywały, że objęcie podatkiem cukrowym napojów, a nie objęcie innych produktów spożywczych jest niewłaściwe i krzywdzące. Jak się później okazało, konta, które miesiącami promowały wpisy Ukrytej Słodyczy były fałszywe, a wizerunki pojawiających się tam osób skradziono w większości z rosyjskojęzycznych mediów społecznościowych.

„Nie akceptujemy korzystania z farm trolli czy fałszywych kont, wprowadzających konsumentów w błąd. Nigdy nie zlecilibyśmy ani nie zaakceptowalibyśmy ich używania w ramach naszych działań komunikacyjnych. Na początku października 2020 wstrzymaliśmy naszą współpracę z agencją R4S i rozpoczęliśmy wewnętrzną procedurę wyjaśniającą. W listopadzie, po jej zakończeniu, podjęliśmy decyzję o niekontynuowaniu współpracy z agencją R4S” - informuje w oświadczeniu Coca-Cola Poland Services.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama