Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

To ważne, w czym chodzisz

Marka odzieżowa Adidas postanowiła zwrócić uwagę na problem nadprodukcji odpadów z tworzyw sztucznych. Wraz ze swoją nową, proekologiczną kolekcją Clean Classic, firma zainstalowała w jednym ze swoich sklepów w Warszawie nietypową instalację na witrynach. Wejście oraz sklepowe okna zostały zasypane stertą śmieci z tworzyw sztucznych aż po sam sufit, uniemożliwiając klientom wejście do sklepu. Na jednej z witryn zobaczyć można było komunikat całej akcji: „Każdej sekundy na świecie produkuje się 11 ton plastiku. To ważne, skąd pochodzi to, w czym chodzisz.”.

Nowa kolekcja ubrań od adidas została zaprojektowana tak, by wyeliminować odpady z  tworzyw sztucznych. Buty posiadają cholewkę wykonaną w 70 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu, sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu, natomiast podeszwa powstała z odnawialnej gumy.

Podczas proekologicznej akcji marki, podczas której zasłonięte zostały drzwi, przez jeden dzień niemożliwe było dokonanie zakupów w sklepie.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama