Sztuka na ratunek pszczołom

Na skutek stosowania pestycydów i niszczenia naturalnych siedlisk, pszczołom grozi wyginięcie. Stanowi to nie tylko zagrożenie dla ludzi, ale całego środowiska naturalnego – to właśnie tym małym pracowitym owadom zawdzięczamy ponad 30 procent spożywanej przez nas żywności.

W odpowiedzi na masowe wymieranie pszczół powstała inicjatywa BeeLoved, której celem jest szerzenie świadomości problemu i ratowanie pszczół. Obejmuje ona limitowany zestaw plakatów, stworzony we współpracy z trzema utalentowanymi artystami. Każda z nich wykonała swój własny plakat, który pokazuje tematykę związaną z wymieraniem pszczół i podkreśla rolę człowieka w ich ocaleniu.

Pomysłodawcy projektu zachęcają do ratowania pczczół poprzez zakup plakatów lub słoików miodu z limitowanej edycji od Pasieki Rodziny Sadowskich. Zysk z akcji zostanie przekazany na rzecz Fundacji Akademia Pszczelarstwa i Zrównoważonego Rozwoju. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.wspieram.to/beelovedart.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama