Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Tekstylia od podszewki

Data publikacji: Wrzesień 2012

Zasadniczo można wyróżnić dwa główne obszary zastosowania tekstyliów. Po pierwsze, ludzkie ciało potrzebuje ochrony przed zimnem, gorącem i wilgocią – tkaniny są sposobem ochrony ciała oraz zapewnieniem przetrwania. Po drugie, każda społeczność używa tkaniny do komunikowania się, budowania własnej tożsamości, a także odróżnienia się od innych – poprzez użycie różnych tekstur, kolorów czy wzorów. Z tą drugą funkcją łączy się naturalnie komunikacja marketingowa, której narzędziem jest zadruk reklamowy tekstyliów. Nowe trendy, tendencje i innowacje w tej branży staraliśmy się poznać od podszewki dzięki Karolinie Kurpisz-Kasprzak, dyrektor firmy Promopolska.

 

VISUAL COMMUNICATION: Jaka jest sytuacja polskiegorynku reklamowego druku na tekstyliach?

 

Karolina Kurpisz-Kasprzak: Sytuacja z roku na rok jest coraz lepsza. Firmy coraz częściej decydują się na tą formę znakowania ze względu na dużą estetyczność druku i jego niskie koszty.

 

V.C.: W jakich sektorach rynku jest wykorzystywany komercyjny druk na tekstyliach?

 

K.K-K.: W bardzo różnych. Począwszy od małych prywatnych restauracji po ogromne sieci hotelowe. Na druk na tekstyliach decydują się również banki, firmy budowlane, firmy przewozowe, firmy ubezpieczeniowe, biura turystyczne, ośrodki sportowe, urzędy miast, firmy z branży motoryzacyjnej i wiele innych.

 

V.C.: Gdzie tkwi potencjał komunikacji wizualnej za pomocą reklamowego druku na tekstyliach?

 

K.K-K.: To wszystko zależy od konkretnego nadruku i celu jaki chce osiągnąć firma. Niektóre firmy decydują się na druk o charakterze czysto informacyjnym umieszczając jedynie adres strony www. Inne działają na wyobraźnię potencjalnego Klienta poprzez prowokujące hasła reklamowe, a jeszcze inny cel mają organizatorzy imprez masowych, którzy poprzez druk na tekstyliach chcą upamiętnić imprezę i rozpowszechnić ją. Komunikacja za pomocą druku na tekstyliach ma jednak jeden podstawowy cel – pomoc w zapamiętaniu firmy. Potencjał tym większy im do większej ilości odbiorców dotrze i im oryginalniejszy pomysł na druk.

 

V.C.: Jak skład oraz kolor tkanin wpływa na jakość druku oraz zużycie farby drukarskiej?

 

K.K-K.: Skład tkaniny nie ma większego wpływu na jakość wydruku, aczkolwiek struktura materiału ma wpływ na zużycie farby drukarskiej. Kolor tkaniny ma decydujący wpływ dla osiągnięcia kontrastu. Na innym podłożu niż biały kolor trzeba dokładać lity kolor podkładowy (zazwyczaj biały).

 

V.C.: Jakie ograniczenia posiada reklamowy druk na tekstyliach i jak są one rozwiązywane?

 

K.K-K.: Nie ma żadnych ograniczeń technicznych. Rozwiązanie ewentualnych problemów polega na wykonaniu kilku prób.

 

V.C.: Czy haft, flock oraz inne techniki zdobienia tekstyliów zastąpią tradycyjny druk reklamowy na tekstyliach?

 

K.K-K.: Nie ma takiej obawy. Zdobienie tekstyliów tradycyjnym drukiem jest jedną z najbardziej popularnych form znakowania. Równocześnie – jedną z tańszych. Dobrze wykonany druk jest również bardzo estetyczny i trwały. Są rodzaje tkanin, na których wykonanie tradycyjnego druku jest utrudnione. Dlatego haft, flock i druk świetnie się uzupełniają. Dla wszystkich tych form znakowania jest miejsce na rynku.

 

V.C.: Czy tkaniny mają potencjał zastąpienia innych podłoży do zadruku? W jakich zastosowaniach i sektorach rynku?

 

K.K-K.: Tekstylia mają potencjał – szczególnie w sytuacjach, gdy Klientowi zależy na dotarciu do dużej ilości odbiorców przy niewielkich kosztach i krótkim terminie realizacji.

 

V.C.: Czy posiadają Państwo w swej ofercie rozwiązania stworzone specjalnie z myślą o Euro 2012 ?

 

K.K-K.: Współpracujemy z producentem, który ma licencję na używanie logotypu EURO 2012. Mamy w ofercie między innymi gadżety dla kibica, czapki i koszulki w barwach narodowych.

 

V.C.: Reklamowy druk na tekstyliach – cyfrowy czy offsetowy?

 

K.K-K.: Ani cyfrowy ani offsetowy. Tylko sitodruk. Wydruki cyfrowe na tkaninach nie są trwałe, są kosztowne i czasochłonne Wydruki cyfrowe stosuję się głownie do wydruków wielkoformatowych (flagi, banery, itp.). Wydruki offsetowe nie mają zastosowania na tkaninach. Stosuje się go między innymi przy druku gazet, książek i ulotek.

 

V.C.: Jakie są innowacje i trendy ostatniego roku w dziedzinie reklamowego druku na tekstyliach?

 

K.K-K.: Duża grupa klientów wciąż najchętniej korzysta z sitodruku. Jednak coraz częściej pytają oni o inne rozwiązania typu flock czy flex.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama