Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Zarządzanie na ekranie

Data publikacji: wrzesień 2013

Systemy digital signage są obecne na polskim rynku już od wielu lat. Nie są one jedynie powiązane z obszarem reklamy, jak to miało miejsce w początkowej fazie ich rozwoju. Ich uniwersalność oraz możliwość elastycznego dopasowywania do potrzeb klienta sprawiły, że stają się narzędziem coraz powszechniej stosowanym w instytucjach publicznych, centrach komunikacyjnych, lotniskach, szpitalach, hotelach.

 

Rozwiązania DS wspierają także systemy komunikacji wewnętrznej w średnich i dużych przedsiębiorstwach, zarówno produkcyjnych, jak i usługowych. Nieustający wzrost wykorzystania systemów digital signage w przestrzeni publicznej wymusza na ich twórcach stosowanie coraz nowszych i bardziej skutecznych rozwiązań. Komunikacja z odbiorcą staje się dynamiczną interakcją, a producenci z branży DS przyzwyczaili nas do tego, że za pomocą przeglądarki możemy zarządzać nawet tysiącami nośników na całym świecie, kontrolując ich pracę oraz treść emitowanych przekazów.

Jednym z takich produktów jest nowatorskie oprogramowanie Signio Interactive stworzone przez programistów z Digeon Group i wdrażane przy współpracy z firmą Flexvision (www.flexvision.pl). To pierwszy polski system DS nowej generacji. Autorzy Signio postanowili skorzystać z doświadczeń niezwykle prężnie rozwijającej się branży gier komputerowych i konsolowych, przenosząc wiele tamtejszych rozwiązań multimedialnych w świat digital signage. Wieloletnie doświadczenie Flexvision, nabyte podczas kompleksowych realizacji systemów digital signage, w połączeniu z niezwykle innowacyjną kreacją specjalistów Digeon zaowocowało wprowadzeniem na rynek produktu niebędącego zwykłą aplikacją, a rozbudowanym systemem do multimedialnego przekazu treści.

Nadrzędnym celem systemu jest wspieranie realizacji skutecznych kampanii reklamowo-informacyjnych poprzez emisję treści multimedialnych w odpowiednim miejscu oraz w ściśle określonym czasie. Signio pozwala na efektowną, a przede wszystkim efektywną dystrybucję aktualnych treści, promujących produkty oraz usługi, a także budujących pożądany wizerunek określonej marki. W zależności od intencji podmiotu zarządzającego system może emitować komunikaty w postaci dynamicznych, przyciągających uwagę spotów czy filmów, a także w formie interaktywnej rozrywki.

System umożliwia tworzenie dowolnej liczby stref dla obiektów statycznych i dynamicznych w ramach każdej aranżacji nośnika obrazu. Poprzez pełne wykorzystanie technologii DirectX użytkownicy mogą:

- w dowolny sposób komponować i kreować wygląd treści multimedialnych poprzez m.in. przezroczystości, kształty, nakładanie warstw, osadzanie multimediów w świecie 3D;

- „ożywiać” swoje prezentacje i kreacje poprzez bardzo intuicyjny system animacji;

- dekorować swój przekaz efektami specjalnymi znanymi z profesjonalnych studiów telewizyjnych;

- tworzyć scenariusze interaktywne dzięki obsłudze ekranów dotykowych oraz innych urządzeń wskazujących, np. leap motion.

Wdrożenia Flexvision i Digeon mają charakter kompleksowy. Są oferowane w dostosowanych do potrzeb klienta pakietach, które zawierają: urządzenia (ekrany LED, monitory LCD itp.) oraz tzw. playery, licencje na oprogramowanie, usługi szkoleniowe, usługi wdrożeniowe i instalacyjne, ogólnopolski serwis gwarancyjny. W 2013 roku oprogramowanie Signio zostało wdrożone i docenione przez takie firmy i instytucje, jak: Sephora, BNP Paribas, Royal Bank of Scotland, Urząd Miasta Gdyni i wiele innych.

Rozwój nowoczesnej komunikacji marketingowej jest zjawiskiem pewnym. Kwestią podlegającą dyskusji pozostaje jedynie, w jakim stopniu jej wzrost będzie efektem zaangażowania cyfrowych nośników zarządzanych systemami digital signage.

Warto już teraz docenić tę formę dystrybucji treści multimedialnych, ponieważ – wedle przekonania Flexvision oraz Digeon – lista korzyści osiąganych przez klientów inwestujących w nowoczesne nośniki cyfrowe będzie się stale wydłużać.

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama