Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Marketing zgodny z etyką

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy wprowadził na polski rynek nową usługę Copy Advice. Narzędzie pozwoli wszystkim twórcom reklam, reklamodawcom, agencjom reklamowym i właścicielom mediów oraz dostawcom usług medialnych sprawdzić zgodność przekazu reklamowego z Kodeksem Etyki Reklamy jeszcze na etapie projektowania, przed ich emisją.

„Szczególnie w sytuacjach, kiedy przekaz reklamowy dotyka kwestii wrażliwych, kontrowersyjnych lub może w niezawiniony sposób prowadzić do narażenia na negatywne reakcje czy problemy reputacyjne reklamowaną markę czy firmę, Copy Advice jest rekomendowaną usługą dostępną dla członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, jak i dla wszystkich uczestników rynku reklamowego w Polsce” - mówi Agnieszka Kępińska-Sadowska, prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.

Celem Copy Advice jest wsparcie reklamodawców, promujących i nadawców w identyfikowaniu potencjalnych problemów etycznych, zanim zainwestują czas i zasoby na realizację pomysłów reklamowych. Rada Reklamy oferuje także wsparcie w znalezieniu rozwiązań, które pozwolą zmniejszać ryzyko zaskarżenia reklamy przez konsumentów lub firmy. W tym celu powstała komisja Copy Advice, w której skład wchodzą profesjonaliści branży reklamowej i którzy będą gwarantem rzetelnej analizy i oceny projektów reklam.

Rada Reklamy jako pierwsza organizacja w Polsce opracowała i wprowadziła na rynek usługę Copy Advice korzystając z profesjonalnych wzorców europejskich, w tym doradztwa The European Advertising Standards Alliance EASA, którego jest aktywnym członkiem.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama