12-14.11.2019 · InPrint, Monachium
20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa
20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa
11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam
12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Kolorowy wyświetlacz E-Ink
- McDonalds z digital signage
- Wisła i Ledy
- W amerykańskim stylu
- Kinowa rewolucja
- Kaufland z digital signage
- Digital Signage i NASA
- Samsung i Golden State Warriors
- Digital signage na żywo
- Relaks w Warszawie
- Historia w kolorach
- Reklama dla optyka
- Dając do myślenia
- Digital signage na poziomie
- ZOOstaw, nie dokarmiaj
- W stronę słońca
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- Mimaki na Formnext
- 12 lat gwarancji na głowice laserowe
- Pół metra w ciągu godziny
- Drukuj, gdzie chcesz
- 360 Reality Audio od Sony
- Stacje robocze HP
- Art x Technology
- O klimacie po raz kolejny
- Pokazać swoje możliwości
- Szyldy mają znaczenie
- Tekstyliowa premiera
- Zadruk różnorodnych podłoży
- Wielkoformatowe Spotify
- Dni Otwarte w Poznaniu
- Stawiamy na wielki format
- Roland VersaExpress RF-640
- Druk na tekstyliach według Rolanda
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Talking Print uruchamia Talkies
- Hologramowe słonie
- Innowacje w komunikacji wizualnej
- Alexa z nową funkcją
- Galeria na ulicy
- Wspólne badania
- Komunikacja polityczna
- O parkach kieszonkowych
- Billboardy i reportaże
- Opakowaniowa kampania
- Mural źródłem inspiracji
- Tunelowa reklama
- Zwierzęta przeciw śmieciom
- Kolory Red Bulla
- Etykiety dla ekologii
- Coca-Cola i recyklomaty
- ASP i Ströer
- Rowerem po billboardach
- Za pan brat z technologią
- Kampania „Opowieści podręcznej”
- Koniec z marnowaniem jedzenia
- The DisCO2unt Billboard
- W drodze do perfekcji
- W imię ekopostanowień
- Przeciw dopalaczom
- Niestandardowe realizacje
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- HP inwestuje 200 mln dolarów
- Seminarium Wielkiego Formatu Atrium
- Golden Pixel Award 2019
- Twórczość literacka w outdoorze
- Agencja mediowa PKN Orlen i PZU
- Targi coraz bliżej
- Brytyjskie regulacje reklamowe
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Cięcie folii ochronnych
- Dr Pepper i wrapping
- Samochód w zoo
- Innowacyjne podejście do oferty
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Baldachim na Sylwestra
- Gigant na wieżowcu
- Najważniejsza scena reklamowa świata
- Remodeling obiektów jak drukowany
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Wirtualne zawieszki
Wirtualne zawieszki
Autor: Piotr Ferensztajn
Z internetem sprawa jest prosta: każde kliknięcie to zarazem wiadomość o wyborach dokonywanych przez klienta. Informacje takie mogą być gromadzone i analizowane, a następnie używane w czasie rzeczywistym do konstruowania oferty. Dzięki technologii NFC stacjonarne punkty handlowe (B&M) mogą mieć do dyspozycji podobne rozwiązanie.
NFC (near field communication) to radiowy standard komunikacji pozwalający na krótkozasięgową, bezprzewodową wymianę danych. Jest pochodną opracowanej w latach 40. technologii RFID (radio frequency identification), wykorzystującej fale radiowe do przesyłania i odbioru informacji. Różnica między RFID i NFC polega między innymi na tym, że o ile pierwsza pozwala na przesył informacji na odległość kilku metrów, zasięg NFC ogranicza się do kilku centymetrów.
Technologia ma wiele zastosowań. Pozwala chociażby na dokonywanie bezprzewodowych płatności - usługa Google Wallet pozwala na zapisanie danych karty kredytowej bądź lojalnościowej na smartphonie i dokonywanie za jego pomocą transakcji w terminalach zaopatrzonych w system MasterCard PayPass (w Polsce system płatności korzystające z tej technologii oferują Orange i T-Mobile). Dodatkowo kilka krajów europejskich oraz Chiny testowało technologię w systemach elektronicznych opłat za komunikację miejską. W Indiach jest ona wykorzystywana do sprzedaży biletów w kinach. SITA Lab i Orange testują NFC przy odprawie pasażerów na lotniskach.
Możliwe zastosowania NFC na tym się jednak nie kończą. Technologia ma potencjał, aby znacząco przyczynić się do rozwoju branży viscom.
Wystarczy dotknąć
Smartfony wyposażone w NFC mogą odbierać informacje z tagów NFC umieszczonych na produkcie, kiosku bądź plakacie. Aplikacja zawarta w tagu – przy ewentualnej współpracy z tą zainstalowaną w smartfonie – może automatycznie dostosować ustawienia urządzenia i wysłać wiadomość tekstową, uruchomić daną aplikację bądź wykonać jakikolwiek inny ciąg poleceń.
Branża OOH zaadaptowała technologię NFC jako jedna z pierwszych. W tym roku firma JCDecaux umieściła plakaty z technologią NFC (smartposters) na przystankach autobusowych w brytyjskim Reading. Przechodnie mogli przykładać smartfony do plakatu, aby uzyskać dodatkowe informacje o reklamowanych produktach. Kraftfoods zlokalizował zawieszki NFC na półkach, aby zachęcać do kupna swoich produktów. Obie firmy poinformowały, że zainteresowanie konsumentów było dużo szersze niż w przypadku kodów QR.
Microsoft Australia przeprowadził kampanię reklamową gry Halo 4, umieszczając na 400 nośnikach należących do JDCecaux w Sydney i Melbourne, cyfrowe reklamy. Ci, którym 6 listopada po godzinie 13.00 udało się zeskanować NFC jako pierwsi otrzymali plakat z własnoręcznym podpisem dyrektora kreatywnego produktu. Wszystkie 400 plakatów zostało rozdysponowane, co potwierdza duże zainteresowanie projektem.
Z kolei Muzeum Narodowe w Korei opatrzyło wystawy zawieszkami NFC, dzięki którym można zdobyć dodatkowe zdjęcia oraz informacje dotyczące eksponatów. We Francji 1553 restauracje w 133 miastach umieściły na witrynach interaktywne naklejki, dzięki którym klienci mogli przenieść się na stronę Cityvox i tam podzielić wrażeniami oraz zrecenzować jakość kuchni. Natomiast organizacja Rock The Vote wykorzystała w kampanii OOH zawieszki NFC, aby zachęcić Amerykanów do udziału w tegorocznych wyborach prezydenckich.
Na koniec warto wspomnieć, że Casino Group, właściciel sieci francuskich supermarketów Les Belles Feuilles, otworzył w tym roku pierwsze sklepy, w których klient może zeskanować kody NFC z półek, dodając produkty do wirtualnego koszyka (który automatycznie podliczy koszt zakupów). Następnie wystarczy przyłożyć telefon do czujnika umieszczonego przy kasie i dokonać płatności za pomocą gotówki, karty bądź samego telefonu.
Pogromca QR?
Wielu przewiduje, że w bliskiej przyszłości NFC całkowicie wyprze technologię QR. Firma Narian Technologies stworzyła listę zalet technologii NFC, których QR nie posiada i które ostatecznie mają zdecydować o zwycięstwie tej pierwszej. W przeciwieństwie do QR, NFC nie wymaga oświetlenia zewnętrznego, zawiera wbudowane mechanizmy bezpieczeństwa, i operuje zgodnie z jednym globalnym standardem. Poza tym technologia NFC jest szybka, potrafi działać bez łączenia się z siecią i współpracuje z telefonami komórkowymi (a nie tylko smartfonami). W dodatku nie ingeruje w estetykę przekazu, a jej nośniki są dużo odporniejsze na zniszczenia. Można jeszcze dodać, że QR nie przekaże przedsiębiorcy żadnych informacji o zachowaniu klienta. W przeciwieństwie do NFC.
Informacja w czasie rzeczywistym
Wraz z rozwojem NFC sprzedawcy będą w stanie na bieżąco otrzymywać informacje o zachowaniach klientów: co ich interesuje, kiedy oglądają komunikat i co z nim dalej robią. Technologia może być lokowana wszędzie: na półkach, mediach drukowanych i cyfrowych, kioskach i terminalach. Dzięki niej klient będzie miał możliwość nawiązania wirtualnej komunikacji ze sklepem i jego ofertą. Sprzedawcy natomiast będą mogli reagować w czasie rzeczywistym w przypadku zainteresowania (lub jego braku) konkretną ofertą. Być może zmniejszą w ten sposób informacyjną stratę do sprzedawców z branży IT, którzy z zalet tego rozwiązania korzystają już od dawna.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.