Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Brytyjskie regulacje reklamowe

 

W połowie czerwca w Wielkiej Brytanii weszły w życie przepisy zakazujące tworzenia reklam posługujących się stereotypami płciowymi. Wprowadził je brytyjski regulator rynku reklamy - Advertising Standards Authority (ASA). Wdrożenie takich regulacji jest konsekwencją przeglądu stereotypów płciowych w reklamach przeprowadzonego przez ASA we współpracy z organizacją Committee of Advertising Practice. W trakcie tych badań znaleziono liczne dowody świadczące o tym, że szkodliwe stereotypy mogą ograniczać wybory, aspiracje i możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych. Co więcej, tego rodzaju stereotypy mogą być wzmacniane przez reklamy pokazujące, między innymi, nierówności w umiejętnościach czy wynikach osiąganych przez osoby różnych płci. Po przeprowadzeniu odpowiednich publicznych konsultacji uznano, że należy wprowadzić rzeczone regulacje. Committee of Advertising Practice opublikowało wskazówki mogące pomóc reklamodawcom w dostosowaniu się do nowych regulacji. Nadała im postać przykładowych scenariuszy niedopuszczalnych w reklamie. Co istotne, nowe regulacje i wskazówki nie mają uniemożliwić prezentowania reklam pokazujących ludzi lub prezentujących jakiś styl życia w sposób atrakcyjny. Możliwe będzie także pokazanie w reklamie tylko kobiety lub mężczyzny, jeśli produkt jest kierowany tylko do odbiorców danej płci. Pokazuje to, że przepisy te są wyważone i mogą pozwolić na walkę z krzywdzącym postrzeganiem płci.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama