Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Brytyjskie regulacje reklamowe

 

W połowie czerwca w Wielkiej Brytanii weszły w życie przepisy zakazujące tworzenia reklam posługujących się stereotypami płciowymi. Wprowadził je brytyjski regulator rynku reklamy - Advertising Standards Authority (ASA). Wdrożenie takich regulacji jest konsekwencją przeglądu stereotypów płciowych w reklamach przeprowadzonego przez ASA we współpracy z organizacją Committee of Advertising Practice. W trakcie tych badań znaleziono liczne dowody świadczące o tym, że szkodliwe stereotypy mogą ograniczać wybory, aspiracje i możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych. Co więcej, tego rodzaju stereotypy mogą być wzmacniane przez reklamy pokazujące, między innymi, nierówności w umiejętnościach czy wynikach osiąganych przez osoby różnych płci. Po przeprowadzeniu odpowiednich publicznych konsultacji uznano, że należy wprowadzić rzeczone regulacje. Committee of Advertising Practice opublikowało wskazówki mogące pomóc reklamodawcom w dostosowaniu się do nowych regulacji. Nadała im postać przykładowych scenariuszy niedopuszczalnych w reklamie. Co istotne, nowe regulacje i wskazówki nie mają uniemożliwić prezentowania reklam pokazujących ludzi lub prezentujących jakiś styl życia w sposób atrakcyjny. Możliwe będzie także pokazanie w reklamie tylko kobiety lub mężczyzny, jeśli produkt jest kierowany tylko do odbiorców danej płci. Pokazuje to, że przepisy te są wyważone i mogą pozwolić na walkę z krzywdzącym postrzeganiem płci.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama