Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

Brytyjskie regulacje reklamowe

 

W połowie czerwca w Wielkiej Brytanii weszły w życie przepisy zakazujące tworzenia reklam posługujących się stereotypami płciowymi. Wprowadził je brytyjski regulator rynku reklamy - Advertising Standards Authority (ASA). Wdrożenie takich regulacji jest konsekwencją przeglądu stereotypów płciowych w reklamach przeprowadzonego przez ASA we współpracy z organizacją Committee of Advertising Practice. W trakcie tych badań znaleziono liczne dowody świadczące o tym, że szkodliwe stereotypy mogą ograniczać wybory, aspiracje i możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych. Co więcej, tego rodzaju stereotypy mogą być wzmacniane przez reklamy pokazujące, między innymi, nierówności w umiejętnościach czy wynikach osiąganych przez osoby różnych płci. Po przeprowadzeniu odpowiednich publicznych konsultacji uznano, że należy wprowadzić rzeczone regulacje. Committee of Advertising Practice opublikowało wskazówki mogące pomóc reklamodawcom w dostosowaniu się do nowych regulacji. Nadała im postać przykładowych scenariuszy niedopuszczalnych w reklamie. Co istotne, nowe regulacje i wskazówki nie mają uniemożliwić prezentowania reklam pokazujących ludzi lub prezentujących jakiś styl życia w sposób atrakcyjny. Możliwe będzie także pokazanie w reklamie tylko kobiety lub mężczyzny, jeśli produkt jest kierowany tylko do odbiorców danej płci. Pokazuje to, że przepisy te są wyważone i mogą pozwolić na walkę z krzywdzącym postrzeganiem płci.

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama