Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn

Media bez wyboru

W środę przez polskie media przeszła fala protestów, sprzeciwiająca się planowanemu wprowadzeniu przez rząd podatku od przychodów reklamowych, nazywanego także „składką solidarnościową”. Całą akcję nazwano hasłem „Media bez wyboru”, a na stronach internetowych, stacjach telewizyjnych i w gazetach zamiast codziennego programu i wiadomości pojawiły się czarne plansze z napisem „Tu miał być Twój ulubiony program”, z wyjaśnieniem: „Przepraszamy naszych widzów i partnerów handlowych. Dziękujemy za zrozumienia i wsparcie”.

Oprócz tego w wielu mediach opublikowano także list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, w którym nazywają oni ów podatek „haraczem”, mającym nie tylko fatalne skutki dla działalności reklamowej i medialnej, ale i całej polskiej społeczności. Celem protestu, oprócz sprzeciwu wymierzonego w stronę nowego podatku, było przede wszystkim uświadomienie odbiorców, jak będzie wyglądał świat bez wolnych mediów. Protestu nie dało się nie zauważyć: był on obecny w telewizji, radiu, internecie, a zablokowanie dostępnych codziennie treści w wielu wywołało szok i niepokój związany z brakiem dostępu do powszechnych źródeł informacji.

W swoim liście sygnatariusze wyróżnili cztery główne konsekwencje nowego podatku, podkreślając przede wszystkim, że jego wprowadzenie spowoduje „osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści”. Ponadto zwrócili oni uwagę na różne stawki planowanego podatku i nierówne traktowanie poszczególnych podmiotów na polskim rynku medialnym, faworyzujące media państwowe.

Apel podpisało blisko 40 firm prywatnych z sektora mediów, w tym m. in. Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura, Agora, AMS, Bonnier Business, Burda Media Polska, Canal+, Dziennik Trybuna, Dziennik Wschodni, Edipresse Polska, Eleven Sports Network, Green Content, Gremi Media, Grupa Eurozet, Grupa Interia.pl, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF, Grupa ZPR, Helios, Infor Biznes, Kino Polska TV, Music TV, Muzo.fm, naTemat.pl, Polityka, Ringier Axel Springer Polska, Superstacja, Telewizja Polsat, Telewizja Puls, TIME, TV Spektrum, TVN, Tygodnik Powszechny, Wirtualna Polska, Wydawnictwo Bauer, Wydawnictwo Magraf. W akcji udział wzięły także media Grupy Polska Press, która wkrótce ma stać się własnością PKN Orlen. Protest wsparło mnóstwo mniejszych, lokalnych mediów.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama