Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

“Zaszczep się i leć”?

Wraz z końcem roku 2020 i początkiem nowego, linie lotnicze Ryanair rozpoczęły międzynarodową kampanię reklamową pod hasłem „Jab&Go!”, którego polskim odpowiednikiem jest slogan „Zaszczep się i leć!”. Kampania miała na celu promowanie promocyjnych cen biletów na loty w okresie od wiosny do jesieni 2021 roku. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, narracja miała być swego rodzaju celebracją nowej szczepionki, która daje nadzieje na ożywienie branży lotniczej i turystycznej. Zamiast celebracji, reklama spotkała się z falą krytyki i oskarżeniami o próbę czerpania zysków ze szczepionki na COVID-19. Jednocześnie rzecznik przewoźnika w rozmowie z „Metrem” zapewnia, że „świadectwa szczepień nie będą wymagane do podróży po UE podczas lotów Ryanair”. Po wpłynięciu wielu skarg, kampanią ma zająć się regulator reklamowy w Irlandii.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama