Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Otwórz oczy na menstruację

© Okresowa Koalicja

26 maja organizacje zrzeszone w ramach Okresowej Koalicji zorganizowały akcję społeczną pod hasłem „Otwórz oczy”. Symbolem akcji była czerwona opaska na oczach, którą inicjatorki akcji przewiązywały oczy postaciom na pomnikach w całej Polsce. Inicjatorzy przedsięwzięcia chcieli w ten sposób zwrócić uwagę na nieobecność tematu miesiączki i problemu ubóstwa menstruacyjnego w polskim społeczeństwie. Akcja rozpoczęła się w Dzień Matki, bo jak tłumaczą jej pomysłodawczynie „bez menstruacji nie byłoby życia”, a zakończyła się 28 maja, w międzynarodowy Dzień Higieny Menstruacyjnej. „Otwórz oczy” to kolejna po ogłoszeniu manifestu i kampanii „Krew nas zalewa” inicjatywa, której celem jest nagłośnienie problemu ubóstwa i wykluczenia menstruacyjnego oraz tabu, jakie towarzyszy tematowi miesiączki.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama