Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Digital Sigange

Digital Signage – to sieć elektronicznych nośników video takich jak monitory LCD, plazmy czy ekrany diodowe. Podstawową zaletą sieci nośników elektronicznych jest bardzo szybka, wręcz natychmiastowa, możliwość zmiany wyświetlanych treści i dowolne jej różnicowanie w zależności od lokalizacji i grup odbiorców. Tę formę reklamy zaliczamy do out-of-home advertising. Poprzez możliwość zastosowania różnorodnych nośników sieci te stosowane są od promocji w punktach sprzedaży, tuż przy półkach sklepowych, aż po wielkoformatowe nośniki outdoorowe.
Zasadniczo sieci Digital Signage składają się z:

- jednostki centralnej – serwera, czy inaczej mówiąc komputera zarządzającego całą siecią. To tu wgrywany jest materiał reklamowy i stąd rozsyłany do poszczególnych lokalizacji (ekranów), łączy LAN/WLAN. Najczęściej w przypadku sieci w jednym budynku do połączeń wykorzystuje się zwykłą sieć komputerową. W przypadku bardziej odległych lokalizacji wykorzystuje się sieć internetową z przepustowością dostosowaną do wymagań systemu. Można też wykorzystywać dedykowane łącza satelitarne w połączeniu ze zwrotnym sygnałem GPRS,

- ekranów, czyli w nośników obrazu wykonanych w dowolnej technologii. Do najczęściej stosowanych należą ekrany plazmowe, monitory LCD i ekrany LED. Rzadziej spotyka się projektory multimedialne czy tradycyjne telewizory CRT;
- monitorów LCD – wygrywają w zastosowaniach wewnętrznych ze względu na wysoką rozdzielczość i trwałość. Ze względu na ceny zdecydowanie dominują w rozmiarach od 14” do 30”. Zdarzają się i mniejsze już od 7” wbudowane w lustra lub zagłówki samochodowe,

- ekranów plazmowych – obecnie dominują w rozmiarach powyżej 36”. Przy takiej wielkości są zdecydowanie tańsze od monitorów LCD lecz w przyszłości ceny mogą się wyrównywać,

- ekranów diodowych – przede wszystkim ekrany LED stanowią jedyne rozwiązanie w sieciach outdoorowych. Technologia diodowa pozwala na emisję obrazu przy pełnym świetle dziennym. Niestety ze względu na niską rozdzielczość ekranów diodowych outdoorowych wielkość nośników zaczyna się od 12m2. Największe mają nawet powyżej 100m2 a największy obecnie w Europie ma blisko 300m2. Często stosuje się również wyświetlacze diodowe jedno lub dwu-kolorowe, które emitują wyłącznie informacje tekstowe. Ze względu na tańsze alternatywne nośniki raczej nie wykorzystuje się technologii diodowej wewnętrznej – SMD, ale i takie high-endowe instalacje już mają miejsce,

- projektorów multimedialnych – mają zastosowanie w pomieszczeniach o niskim naświetleniu. Ich zastosowanie staje się obecnie łatwiejsze ze względu na znaczne obniżki cen i pojawienie się ekranów i folii transparentnych, które w niektórych przepadkach czynią obraz widocznym nawet w witrynach sklepowych.

 

źródło: trias.pl

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Z zaskoczenia!

Gdy wracamy do pracy po wakacyjnych wojażach, automatycznie nie musi odżywać w nas rutyna dnia codziennego. Także i my w każdym wydaniu VISUAL COMMUNICATION staramy się o świeżość spojrzenia i zaskoczenie Was, Drodzy Czytelnicy, nowym podejściem do komunikacji wizualnej.

Reklama