Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

To działa

Data publikacji: Czerwiec 2013

Digital out of home działa – taki wniosek nasuwa się po interpretacji wyników kampanii „Dobry wzrok na całe życie”.

 

Akcję przeprowadził dom mediowy OMD na nośnikach Screen Network, a jej zleceniodawcą była marka Acuvue. Oprócz TV, prasy czy internetu na ogromną skalę wykorzystano w niej media DOOH. Badanie efektów trwającej od połowy września do końca października kampanii udowodniło, że DOOH stanowi skuteczne i efektywne narzędzie działalności marketingowej.

 

15 tysięcy nośników w 446 lokalizacjach wygenerowało według szacunków ponad 37 milionów kontaktów z reklamą. Aby ocenić skuteczność tych działań, po zakończeniu kampanii dział badań OMD przeprowadził jej ewaluację. Celem badania był m.in. pomiar efektywności ekranów DOOH w kampanii multimedialnej oraz przyrostów wskaźników wśród odbiorców tej formy reklamy.

 

O skuteczności kampanii reklamowej na ekranach Screeen Network świadczy fakt, że 46% osób z grupy badawczej natknęło się na informacje o akcji „Dobry wzrok na całe życie”. W grupie ankietowanych będących poza zasięgiem ekranów Screen Network wskaźnik ten był dużo niższy i wynosił 28%. Głównym źródłem informacji o akcji była telewizja (50%) oraz ekrany emitujące reklamy w sklepach, na stacjach paliw czy dworcach (31%). Wynik osiągnięty dla ekranów DOOH był bardzo dobry, zważywszy na ich niski udział w budżecie kampanii reklamowej. Badanie pokazało także, że ekrany DOOH przyciągają uwagę – potwierdziło to 86% osób, które o kampanii reklamowej Acuvue dowiedziało się za pośrednictwem tego właśnie medium

 

„Sieć nośników DOOH w Polsce rozwija się dynamicznie, szczególnie segment Indoor. Duży potencjał ilościowy nie przynosi jeszcze odpowiedniego poziomu wydatków reklamodawców. Jedną z przeszkód na drodze do częstego wykorzystania Digital OOH  jest brak badań potwierdzających jego efektywność. Wyniki ewaluacji kampanii OMD pokazują, że była to kampania widoczna i skuteczna oraz niezwykle efektywna kosztowo”– mówi Magdalena Mussmann, deputy buying director OMD.

 

„Cieszymy się, że jako pierwsi przeprowadziliśmy to badanie i jesteśmy w stanie zaprezentować dowody na to, że kampanie DOOH działają. Będziemy kontynuować i rozwijać badania, żeby usatysfakcjonować naszych Klientów i dostarczyć niezbitych dowodów, że warto wykorzystywać DOOH jako medium reklamowe” – komentuje Marcin Boruta, CEO Screen Network.

 

Badanie terenowe zrealizowano w październiku 2012 roku na reprezentatywnej próbie osób w wieku 18-40 lat. Wykorzystano w nim metodę PAPI (paper and pencil interview) – wywiady z przechodniami w wybranych lokalizacjach

 
 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama