Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Skuteczność na celowniku

Data publikacji: listopad 2013

85 proc. klientów jednego z największych banków w Polsce stwierdziło, że monitory umieszczone w oddziałach są świetnym pomysłem. Aż 60 proc. przyznało, że reklamy wyświetlane na ekranach dostarczają im przydatnych informacji. 32 proc. zapamiętało treść komunikatu, a 14 proc. zapytało obsługę banku o reklamowany produkt.    

 

 

Takie niezwykłe wyniki udało się uzyskać po wdrożeniu przez firmę Xnet Communications innowacyjnego systemu digital signage MediaLAND. Służy on do efektywnego zarządzania i łatwej dystrybucji cyfrowych treści marketingowych. Dzięki niemu można bez trudu zaplanować całą kampanię reklamową. Pierwszym krokiem jest stworzenie listy wyświetlanych komunikatów marketingowych. Dalsze zarządzanie nimi odbywa się centralnie, a przy tym można dodawać lokalne treści. System obsługuje różne nośniki, między innymi: ramki cyfrowe, monitory plazmowe i LED, projektory multimedialne czy ściany wideo. Użytkownik może wybrać medium najlepiej pasujące do swojego komunikatu marketingowego, mając pewność, że MediaLAND pomoże mu w łatwy sposób zarządzać każdą treścią.

 

Wszyscy wygrywają

Na wykorzystaniu MediaLAND zyskują wszyscy: zarząd firmy, dział marketingu, dział HR, pracownicy i – oczywiście – klienci, których zadowolenie przekłada się w efekcie na dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa. Przejrzysty proces obsługi treści marketingowych całkowicie odciąża zarząd. Jednocześnie wykorzystanie tak nowoczesnego rozwiązania komunikacji marketingowej podnosi prestiż firmy na rynku. Gwałtownie rośnie sprzedaż i świadomość marki. Dział marketingu także szybko widzi efekty wdrożenia MediaLAND. Zarządzanie cyfrową treścią odbywa się zdalnie, nie trzeba więc tracić czasu i pieniędzy na druk i dystrybucję materiałów reklamowych. Szybkość publikacji oznacza, że treść jest niemal natychmiast aktualizowana, co pozwala reagować na zmiany rynkowe w błyskawicznym tempie. Beneficjentami MediaLAND są także pracownicy firmy. Dział HR może zarządzać ekranami, prezentując na nich treści szkoleniowe i informacyjne. Pracownik, który jest dobrze przeszkolony i pozostaje na bieżąco z życiem firmy, to skarb dla pracodawcy. Zyskują również klienci, którzy otrzymują aktualne informacje o ofercie przedsiębiorstwa w przystępnej formie. Oczekując w kolejce, czują się bardziej komfortowo, kiedy na ekranach mogą zobaczyć prognozę pogody czy wiadomości. Firma stosująca systemy digital signage wspierane odpowiednimi narzędziami do zarządzania treścią jest postrzegana przez klientów jako bardziej nowoczesna, wiarygodna i otwarta na relacje.

 

Wyraź opinię

To nie koniec możliwości systemu MediaLAND. Można zwiększyć jego funkcjonalność, stosując dodatkowo narzędzie XMinki. Służy ono do rejestracji spraw, które chce załatwić klient, i badania jego zadowolenia z usługi. Zebrane dane pozwalają lepiej dostosować wyświetlane komunikaty marketingowe do odbiorcy i usprawnić obsługę. Co więcej, możliwość oceny pozytywnie wpływa na wizerunek firmy w oczach klientów. Z narzędzia XMinki korzysta się poprzez terminal ustawiony przy wejściu do placówki. Klient wybiera na ekranie cel swojej wizyty, zostaje skierowany do odpowiedniego stanowiska, a przy wyjściu może ocenić obsługę za pomocą trzech prostych ikon wyrażających stopień zadowolenia.

 

Wykorzystany czas

Analizując system obsługi klienta w placówkach usługowych, specjaliści z Xnet Communications doszli do wniosku, że firmy często nie potrafią spojrzeć na kwestię oczekiwania klientów w kolejce przez pryzmat możliwych zysków. Odpowiedzią na ten problem jest system Q-Net. Pozwala on zaangażować klientów w atrakcyjną komunikację marketingową i skłonić do dokonania impulsywnego zakupu. Z jednej strony polepsza to komfort oczekiwania na obsługę, a z drugiej – zwiększa zyski firmy.

System Q-Net ma wiele zastosowań. Pierwszym z nich jest rejestracja klienta w wirtualnej kolejce. Odbywa się ona za pośrednictwem kiosku z ekranem dotykowym. Klient otrzymuje wydrukowany bilet z numerem oraz szacowanym czasem oczekiwania. Właściciele smartfonów mogą użyć ich do rejestracji, skanując kod QR. Z kolei pracownicy placówki mogą skorzystać z ekranu dotykowego, komputera osobistego lub dedykowanego urządzenia, by wezwać następnego klienta i w prosty sposób zarządzać kolejką. Informacje o postępie obsługi mogą być wyświetlane na monitorach LCD lub być aktualizowane bezpośrednio na smartfonach klientów. Dodatkową opcją są powiadomienia głosowe i SMS-owe. Q-Net może również posłużyć do wyświetlania ofert promocyjnych na ekranach, co skłania klientów do dokonania zakupu.

Zarówno MediaLAND, jak i Q-Net to sztandarowe rozwiązania firmy Xnet Communications, która już od ponad piętnastu lat oferuje zaawansowane systemy z dziedziny komunikacji i transmisji danych. W zakresie digital signage proponuje swoim klientom kompleksową obsługę – od tworzenia treści, poprzez instalację nośników i wdrożenie oprogramowania, po zarządzanie contentem, serwis i wsparcie. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.xdsnet.pl. 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama