Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

ZOOstaw, nie dokarmiaj

Ogrody zoologiczne od lat mierzą się z problemem, jakim jest dokarmianie zwierząt przez odwiedzających. Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że to, co im wydaje się przysmakiem, u zwierząt może wywołać poważne problemy zdrowotne, a nawet doprowadzić do ich śmierci. Warszawskie Zoo postanowiło zwrócić uwagę mieszkańców miasta na ten poważny problem. W związku z tym przeprowadziło kampanię wykorzystującą citylighty, formaty digitalowe, animacje na monitory wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej oraz materiały informacyjne do komunikacji w Warszawskim Zoo. Akcja zatytułowana „ZOOstaw, nie dokarmiaj” ma uświadamiać wszystkim odwiedzającym Warszawie Zoo, że dokarmianie zwierząt nawet z pozoru zdrowym jedzeniem może mieć dla mieszkańców ogrodu zoologicznego tragiczne skutki. Podkreślone jest to, że zwierzęta mogą być karmione tylko i wyłącznie przez swoich opiekunów. Kampania ta wykorzystuje potencjał storytellingowy i oddaje głos mieszkającym w ogrodzie zwierzętom. W związku z tym na nośniki trafiły m.in. papuga – ara zielonoskrzydła, małpa – kapucynka żółtobrzucha, słoń afrykański, żubr europejski i goryl nizinny. Zwierzęta podpisane są swoimi imionami, przez co nadaje się im podmiotowość. Na każdej z kreacji umieszczona jest krótka wypowiedź danego zwierzęcia. Na przykład ara o imieniu Verda „mówi”: „Chłopiec dał mi chipsy i popcorn. Chorowałam przez trzy tygodnie. Byłam słaba i czułam się beznadziejnie”. Co ważne, historie te są autentyczne. Tak wykreowany komunikat skutecznie przemawia do osób, którym na sercu leży dobro zwierząt, a dokarmiają je nieświadomie. Taka informacja na pewno jest skuteczniejsza niż tradycyjna tabliczka o zakazie dokarmiania zwierząt. Za kampanię odpowiada Allegro Brand Experience Agency.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama