Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

The DisCO2unt Billboard

Bukareszt należy do jednych z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie. Prawdopodobnie konkurować mogą z nim, co najwyżej, Kraków czy Warszawa w środku zimy. Właśnie tam Renault postanowiło w nietypowy sposób zachęcać do zakupu bezemisyjnego samochodu. Na jednym z budynków umieszczono reklamę o nazwie „The DisCO2unt Billboard”. Co w niej niezwykłego? W zależności od tego, jak bardzo zanieczyszczone jest powietrze w mieście, zmienia się zniżka, którą Renault oferuje na swój samochód. Zasady są proste – zniżka jest tym większa, im bardziej zanieczyszczone jest powietrze w całym Bukareszcie. Opracowano specjalny algorytm, który z częstotliwością co sześć minut analizuje stężenie szkodliwych gazów, a następnie na tej podstawie wyświetla na reklamie rabat na samochód. W odpowiednim momencie należy zgłosić chęć zakupu auta online, a następnie udać się do dealera. Z pewnością jest to ciekawy sposób na wypromowanie samochodu, a także zwrócenie uwagi na to, z jakimi problemami środowiskowymi zmaga się miasto. Pozostaje nam mieć nadzieję, że dla mieszkańców Bukaresztu ważniejsza będzie chęć oddychania czystym powietrzem niż możliwość uzyskania wysokiej zniżki na nowy samochód.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama