Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

The DisCO2unt Billboard

Bukareszt należy do jednych z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie. Prawdopodobnie konkurować mogą z nim, co najwyżej, Kraków czy Warszawa w środku zimy. Właśnie tam Renault postanowiło w nietypowy sposób zachęcać do zakupu bezemisyjnego samochodu. Na jednym z budynków umieszczono reklamę o nazwie „The DisCO2unt Billboard”. Co w niej niezwykłego? W zależności od tego, jak bardzo zanieczyszczone jest powietrze w mieście, zmienia się zniżka, którą Renault oferuje na swój samochód. Zasady są proste – zniżka jest tym większa, im bardziej zanieczyszczone jest powietrze w całym Bukareszcie. Opracowano specjalny algorytm, który z częstotliwością co sześć minut analizuje stężenie szkodliwych gazów, a następnie na tej podstawie wyświetla na reklamie rabat na samochód. W odpowiednim momencie należy zgłosić chęć zakupu auta online, a następnie udać się do dealera. Z pewnością jest to ciekawy sposób na wypromowanie samochodu, a także zwrócenie uwagi na to, z jakimi problemami środowiskowymi zmaga się miasto. Pozostaje nam mieć nadzieję, że dla mieszkańców Bukaresztu ważniejsza będzie chęć oddychania czystym powietrzem niż możliwość uzyskania wysokiej zniżki na nowy samochód.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama