Kalendarium

8-11.01.2019 · Heimtextil, Frankfurt nad Menem

8-10.01.2019 · Viscom, Dusseldorf

22-24.11.2018 · Fast Textile, Warszawa

14-15.11.2018 · Retail Show, Warszawa

1-4.10.2018 · 4PrintWeek, Poznań

The DisCO2unt Billboard

Bukareszt należy do jednych z najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie. Prawdopodobnie konkurować mogą z nim, co najwyżej, Kraków czy Warszawa w środku zimy. Właśnie tam Renault postanowiło w nietypowy sposób zachęcać do zakupu bezemisyjnego samochodu. Na jednym z budynków umieszczono reklamę o nazwie „The DisCO2unt Billboard”. Co w niej niezwykłego? W zależności od tego, jak bardzo zanieczyszczone jest powietrze w mieście, zmienia się zniżka, którą Renault oferuje na swój samochód. Zasady są proste – zniżka jest tym większa, im bardziej zanieczyszczone jest powietrze w całym Bukareszcie. Opracowano specjalny algorytm, który z częstotliwością co sześć minut analizuje stężenie szkodliwych gazów, a następnie na tej podstawie wyświetla na reklamie rabat na samochód. W odpowiednim momencie należy zgłosić chęć zakupu auta online, a następnie udać się do dealera. Z pewnością jest to ciekawy sposób na wypromowanie samochodu, a także zwrócenie uwagi na to, z jakimi problemami środowiskowymi zmaga się miasto. Pozostaje nam mieć nadzieję, że dla mieszkańców Bukaresztu ważniejsza będzie chęć oddychania czystym powietrzem niż możliwość uzyskania wysokiej zniżki na nowy samochód.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama