Kalendarium

09-11.01.2024 · Viscom, Düsseldorf

30.01-02.02.2024 · RemaDays, Nadarzyn

30.01-02.02.2024 · ISE, Barcelona

19-22.03.2024 · FESPA, Monachium

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Światło po ciemności

Włoska edycja modowego magazynu Vogue przedstawiła swoją kwietniową okładkę, którą pierwszy raz w historii tworzy całkowicie pusta, biała strona. Jest to odpowiedź Vogue Italia na panującą w tej chwili epidemię koronawirusa, który doprowadził do śmierci kilkanaście tysięcy ludzi na całym świecie, a szczególnie we Włoszech. Pomimo wcześniej przygotowanej okładki, pełnej kolorowych ujęć, redaktor naczelny Emanuele Farneti postanowił dokonać zmian i dopasować ją do obecnie panującej sytuacji. Umieszczenie na okładce radosnych zdjęć, podczas gdy na świecie umierają ludzie, a lekarze i pielęgniarki ryzykują własne życie dla ratowania innych, byłoby dla magazynu nie na miejscu i nie godziło się z działaniami czasopisma, który nie jest obojętny na aktualnie panujące ogólnoświatowe problemy. Na oficjalnym instagramowym profilu magazynu wyjaśniony został zamysł tej koncepcji. Według Emanuela Farneti biały kolor nie jest oznaką rezygnacji, a nowego początku, odrodzenia, jest oznaką nowej strony tytułowej, która czeka na zapisanie nowej historii i światła, które przyjdzie po ciemności.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama