17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa
18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn
24-26.11.2020 · InPrint, Milan
12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt
10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Zintegrowane połączenie
- Największy telebim w Polsce
- Wirtualne eventy
- W oku cyklonu
- Sprzedaż wzrosła o 10%
- Australijski parlament z digital signage
- Ściana video na jachcie
- Kolorowy wyświetlacz E-Ink
- McDonalds z digital signage
- Wisła i Ledy
- W amerykańskim stylu
- Kinowa rewolucja
- Kaufland z digital signage
- Digital Signage i NASA
- Samsung i Golden State Warriors
- Digital signage na żywo
- Relaks w Warszawie
- Historia w kolorach
- Reklama dla optyka
- Dając do myślenia
- Digital signage na poziomie
- ZOOstaw, nie dokarmiaj
- W stronę słońca
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- Koniec świata odwołany!
- Do it for safety!
- „Tęczowych świąt!”
- Kupuj, gdy leje się krew
- Dni Grzegorza Ciechowskiego
- Billboardy drugiej fali
- Take heat easy
- Brandalism krytykuje
- Kreativia modernizuje portfolio
- Mniej znaczy więcej
- Bezbarwne folie PET
- Do gadżetów i nie tylko
- Fashion on demand
- Hybrydowa wszechstronność
- Druk tkanin na drupie 2020
- Ricoh na RemaDays 2020
- Wielki format na tip top
- Mimaki na Formnext
- 12 lat gwarancji na głowice laserowe
- Pół metra w ciągu godziny
- Drukuj, gdzie chcesz
- 360 Reality Audio od Sony
- Stacje robocze HP
- Art x Technology
- O klimacie po raz kolejny
- Pokazać swoje możliwości
- Szyldy mają znaczenie
- Tekstyliowa premiera
- Zadruk różnorodnych podłoży
- Wielkoformatowe Spotify
- Dni Otwarte w Poznaniu
- Stawiamy na wielki format
- Roland VersaExpress RF-640
- Druk na tekstyliach według Rolanda
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Ku elektrycznej przyszłości
- Oczyszczone miasto
- Lupin reklamuje Lupina
- Wydanie w hołdzie zwierzętom
- Minimalistyczne logo
- Atrapy dla gamer’ów
- Świeć się z Energą
- “Zaszczep się i leć”?
- Pierwszy taki Carrefour Express
- „Aachoo!”
- „Witryna na gwiazdkę”
- Barwy siły i nadziei
- Cyberpunk 2077
- Marketing zgodny z etyką
- Wygrana Zofii Wawrzyniak
- Najdłuższy mural w Płocku
- 100% z Poznania!
- Reklama non-stop
- Niezwykły Visual Concert
- Mural przeciwko przemocy
- Poznajcie Projekt Pracownie
- “Siła Kobiet” jest wszędzie
- Murale od Empik Foto
- „Nadzieja” w polskich miastach
- Business Agility Pack
- Jeszcze się przytulimy!
- Mural ze starych zdjęć
- Święto w kolorach tęczy
- Zdrowia przede wszystkim!
- Tęczowe bramy Poznania
- Święta bez magii?
- Reklama dla przedsiębiorców
- “Warszawa żydowska”
- Osiedle dla ptaków
- Internetowy artysta Ganksy
- Foliówki zamiast ptaków
- Od PRL’u do wolności
- Spoiwo różnorodności
- Mural w stylu Yōkai
- Uliczna galeria sztuki
- Print on dispa!
- Pety na ziemi
- Środkowy palec z Berlina
- Jedynaste: Nie produkuj śmieci!
- Sztuka na ratunek pszczołom
- Traffic TV
- Podwójna moc Teckwin Shark
- Droga do wolności
- Mural przeciw nienawiści
- Topniejąca Floryda
- Antysmogowa sztuka
- W grupie siła!
- Naładuj energię (swoją i smartfona)
- Nowy image ABC
- Zagłada na filiżankach
- Kolor menstruacji
- Razem, choć na dystans
- Artysta ponad sztuką
- To ważne, w czym chodzisz
- Znikający Dracula
- Pocałunek rywali
- E-rozkłady jazdy
- Luksus w codzienności
- wBanksowana aukcja
- Książka za worek śmieci
- ⅓ - uratuj ją!
- Cool-Shop dla reklamy
- “Zaczytana sztuka”
- Kinomural 2020
- Mactac przypomina o dystansie
- Bezdotykowe menu
- Stop blubrom
- Grafika „budząca niepokój”
- „Archiwum Ożywione”
- Radar kampanii OOH
- #OurSecondChance
- Mapa zero waste
- Murale filtrujące powietrze
- Marketing z Jurkiem Owsiakiem
- #BiletWsparcia
- 25 tysięcy drzew na 25-lecie
- Ekologiczne płatności
- Kampania w harmonii z przyrodą
- Ranking The Drum
- Wśród najlepszych
- AMS: Zostań w domu!
- Bohaterowie epidemii
- Bierz Internet za rogi
- Nie każdy bohater nosi pelerynę
- Światło po ciemności
- „To nasza wspólna sprawa”
- Artysta obserwator
- Odpowiedzialne zakupy
- Prosty skład, dopasowana etykieta
- Pełna gotowość i mobilność
- OE-A Roadmap
- Kampania społeczna: Zostań w domu!
- Chaos reklamowy
- Sopot usuwa banery wielkoformatowe
- KFC w „Smart box”
- To nie jest zgoda
- Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku
- Miejsce kobiet jest w kuchni
- Kampania „Odpowiedzialny seks”
- W nowej odsłonie
- Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów
- Piwo na dwa sposoby
- Sztuka w fast foodzie
- Talking Print uruchamia Talkies
- Hologramowe słonie
- Innowacje w komunikacji wizualnej
- Alexa z nową funkcją
- Galeria na ulicy
- Wspólne badania
- Komunikacja polityczna
- O parkach kieszonkowych
- Billboardy i reportaże
- Opakowaniowa kampania
- Mural źródłem inspiracji
- Tunelowa reklama
- Zwierzęta przeciw śmieciom
- Kolory Red Bulla
- Etykiety dla ekologii
- Coca-Cola i recyklomaty
- ASP i Ströer
- Rowerem po billboardach
- Za pan brat z technologią
- Kampania „Opowieści podręcznej”
- Koniec z marnowaniem jedzenia
- The DisCO2unt Billboard
- W drodze do perfekcji
- W imię ekopostanowień
- Przeciw dopalaczom
- Niestandardowe realizacje
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- Canon i podwójne „A”
- Koniec wolnych mediów?
- 44 nagrody dla Samsunga
- RemaDays Warsaw odwołane
- Meet your customer!
- Farma trolli i dezinformacja
- Ikea rezygnuje z katalogów
- Targi pod znakiem zapytania
- AMS Flex
- Viscom Italia Hyper Reality
- RemaDays Warsaw 2021
- Sharp NEC Display Solutions
- Solidarność kobiet
- Do zobaczenia w 2021!
- Z nowym logo
- Zmiany u Avery Dennison
- Dni Otwarte w Atrium
- 48 nagród dla Samsunga
- Art of Color 2020
- Nowa data ISE 2021
- Reklama za złotówkę
- Fespa Eurasia w 2021 roku
- Targi Dają Więcej
- Największy spadek w historii
- Odpowiedź “Milczącej większości”
- Festiwal Art Moves 2020
- Powrót do muzyki
- Pierwszy Tauro H3300 w Polsce
- Spadek 71% w reklamie zewnętrznej
- Coca-cola wspiera gastronomię
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- Targi ISE w Barcelonie
- Nowy szef polskiego oddziału Sony
- Do zobaczenia w roku 2021
- Nishiuma nowym dyrektorem B2B
- Stop and wash
- Wizualizacja Envision
- Porada od PIPT
- „Klient nasz Pan”
- Amagraf wspiera klientów
- Solidni w Biznesie
- Pesymistyczne prognozy
- Spustoszenie branży eventowej
- Drupa i Fespa przesunięte - Zmiany terminów
- Lamborghini z drukarki
- Sony World Photography Awards 2020
- Poznaj sektory targów
- Druk cyfrowy zamiast nici
- HP inwestuje 200 mln dolarów
- Seminarium Wielkiego Formatu Atrium
- Golden Pixel Award 2019
- Twórczość literacka w outdoorze
- Agencja mediowa PKN Orlen i PZU
- Targi coraz bliżej
- Brytyjskie regulacje reklamowe
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Czysta strefa
- Cięcie folii ochronnych
- Dr Pepper i wrapping
- Samochód w zoo
- Innowacyjne podejście do oferty
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Żabka zasilana zieloną energią
- Efektywne planowanie podróży
- Zmiana w kilku minut
- Od listw cenowych po folie PCW
- Wow Billboard!
- Baldachim na Sylwestra
- Gigant na wieżowcu
- Najważniejsza scena reklamowa świata
- Remodeling obiektów jak drukowany
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Wydawałoby się, że powyżej krainy druku wielkoformatowego rozciąga się pustynia. Nie jest to jednak prawda. Bliższe spojrzenie ukazuje kilku graczy wagi super ciężkiej, toczących zacięty bój o dominację nad tym sektorem rynku.
Segment maszyn super-wide obejmuje sprzęt drukujący w formacie 5 metrów. W ostatnich czasach znacząco zwiększyła się ich elastyczność. W porównaniu z innymi gałęziami druku wielkoformatowego rynek jest w tym wypadku nieco mniej obszerny: ilość dostępnych maszyn jest relatywnie niewielka, ponieważ wielu usługodawców nie ma ochoty zmagać się z wyzwaniami stawianymi przez ten segment produkcji. Jednym z kluczowych odbiorców są producenci wydruków na budynki.
Podstawowym problemem przy omawianym typie produkcji są kwestie logistyczne: transport oraz magazynowanie szerokich i ciężkich roli materiału. Z tego względu wydaje się, że rozmiar 5 metrów stanowi praktyczną granicę, której nie opłaca się przekraczać. Tym bardziej, że dostępne rozwiązania pozwalają na dokładne i staranne łączenie mniejszych elementów, które w ten sposób mogą tworzyć całość o niemal dowolnej szerokości.
Pomimo ograniczeń praktyczno-logistycznych oraz stosunkowo niewielkiej ilości maszyn segment produkcji super-wide charakteryzuje się sporym potencjałem. Większość dostępnych rozwiązań zapewnia elastyczność, pozwalając na druk również w mniejszych formatach i niekiedy obsługując do trzech mniejszych roli jednocześnie. Dzięki temu maszyny z segmentu super-wide mogą z łatwością prześcignąć w produktywności te drukujące w formacie 1,6 metra czy 2,5 metra. W dodatku jako pojedyncze jednostki zajmą mniej miejsca oraz potrzebować będą mniej roboczogodzin niż kilka mniejszych indywidualnych jednostek.
W okresie dominacji maszyn eko-solwentowych rozdzielczość produkcyjna była dość niska. Przyczyną była nie tylko ówczesna technologia stosowana w głowicach, lecz również przekonanie, że każda wyprodukowana za ich pomocą praca będzie dostępna tylko z pewnej odległości. Dziś w sektorze super-wide funkcjonują maszyny UV, które pod względem jakościowym mogą śmiało konkurować z mniejszymi urządzeniami typu roll-fed.
Większość z producentów maszyn inkjetowych próbowała swoich sił w segmencie urządzeń super-szerokich. Najlepiej znane marki to Rho 500r firmy Durst, Virtu RR50 firmy Polytype, VUTEk GS5000r firmy EFI i Scitex XP firmy HP i :Yeti 5048UV XL firmy Agfa.
Rho 500R to najszersza rolowa maszyna w ofercie firmy Durst. W 2010 roku zdobyła ona nagrodę dla produktu roku przyznawaną przez Digital Printing & Imaging Association.
Łączy zalety takie jak rozdzielczość 600 dpi, druk w sześciu barwach oraz wysoką produktywność – do 400 metrów kwadratowych na godzinę. Maszyna potrafi pracować na trzech rolach o szerokości 1,6 metra jednocześnie. Technologia Quadro Array zapewnia, że każdy kolor obsługuje aż 2048 dysz. Do współpracy z maszyną producent oferuje atrament Rho Roll Ink, które jest wolny od związków VOC. Oferowana rozdzielczość daje możliwość druku grafiki oglądanej zarówno z bliska jak i z dużej odległości, przez co wydruki z Rho 500R mogą funkcjonować zarówno w przestrzeniach wewnętrznych, jak i na zewnątrz jako reklama wielkoformatowa. Rho 500R to ploter 6-kolorowy, oprócz standardowej palety CMYK ma możliwość druku kolorami: LC, LM, białym oraz kolorami spotowymi. Specyficzną dla Dursta cechą jest brak spadku prędkości przy druku w trybie 6 kolorowym. Atutem ploterów Rho jest także magnetyczny system prowadzenia karetki. Ta porusza się dzięki siłom elektromagnetycznym, a nie mechanicznym, przez co trwałość i precyzja jest o wiele większa niż w tradycyjnych rozwiązaniach. Elementy konstrukcji, jak np. szyna karetki plotera wykonane są z tego samego typu aluminium, który używany jest w przemyśle lotniczym.
Maszyna Virtu RR50 w 2011 roku otrzymała iF Product Design Award, a w 2010 roku EDP-Award. Potrafi pracować jednocześnie z trzema rolami, a stabilność druku oraz brak wibracji są zagwarantowane dzięki jej olbrzymiemu ciężarowi – niemal 10 ton. Użytkownicy mogą wybierać pomiędzy głowicami o rozdzielczości 30 bądź 80 pikolitrów. System utwardzający UV jest chłodzony wodą, co zapewnia długą żywotność lamp. Maszyna potrafi obsługiwać role o wadze do 748 kilogramów. Virtu RR50 drukuje barwami CMYK, LC, LM oraz barwą białą. Urządzenie wyposażone jest w trzydzieści sześć piezoelektrycznych głowic drukujących. RR50 może drukować z maksymalną rozdzielczością do 1200dpi oraz uzyskać prędkość druku dochodzącą do 320 metrów kwadratowych na godzinę (299 x 300 dpi, kropla 80pl). Maszyna posiada precyzyjny układ prowadzenia medium; straty materiału podczas zmiany roli są minimalne i wynoszą poniżej 1000 milimetrów.
Efektywna i efektowna
VUTEk GS5000r wykorzystuje technologię pozwalającą drukować w ośmiu barwach plus w barwie białej. Współpracuje z szeroką gamą materiałów typu mesh oraz winyl. Podobnie jak w przypadku konkurencyjnych urządzeń, pozwala na jednoczesny druk na dwóch bądź trzech rolach (do 1524 milimetrów każda); potrafi również drukować na obu stronach substratu jednocześnie. Zastosowanie automatycznego serwisu głowic redukuje koszty pracy, a maksymalna produktywność urządzenia to 288 metrów kwadratowych na godzinę. Technologie zastosowane w urządzeniu pozwalają na pracę z rozdzielczością 1000 dpi przy 12-piktolitrowej wielkości kropli dla wszystkich 8 kolorów z jakością HDP (High Definition Print); dostępna jest również rozdzielczość true 600 dpi. Maksymalna grubość mediów wynosi 3,2 milimetra. Głowica drukująca zbudowana jest z 16 szybkich modułów Seiko liczących po 508 dysz każdy. Potrafią one emitować krople o pojemności 12 i 24 pikolitrów (Dual Drop). Wielkość każdej kropli jest ściśle kontrolowana, dzięki czemu można uzyskać efekt wizualny 1600 dpi przy rzeczywistej fizycznej rozdzielczości 600/1000 dpi. Przełączanie trybów 8C oraz FAST-4 dokonywane jest w zespole głowicy, dzięki czemu straty tuszu są niewielkie. System zasilania tuszem sprawia, że po uruchomieniu plotera głowice są stale gotowe i nie ma strat tuszu przy zmianie pracy.
Innym z dostępnych na rynku rozwiązań jest najnowszy przedstawiciel serii Scitex XP produkcji HP – HP Scitex XP5500 Industrial Printer. Przy druku w kolorze oferuje rozdzielczość 360 dpi. W trybie „billboard” i przy użyciu Specialty Billboard Satem Ink produktywność wynosi do 325 metrów kwadratowych na godzinę. Posiada łącznie 16 głowic drukujących, po 4 na każdy z kolorów CMYK. Generowana wielkość kropli to 80 pikolitrów, a w każdej z 16 głowic znajduje się 256 dysz. Wydruki są odporne na wodę i promieniowanie UV przez okres do dwóch lat. Dostępne opcje trybu pracy to roll-to-roll, roll-to-freefall oraz jednoczesny zadruk do trzech roli. Maksymalna waga roli to niemal 500 kilogramów; maszyna waży ponad 6,5 tony. Producent reklamuje urządzenie jako niezwykle oszczędne: efektywność farb może wynosić nawet do 207 metrów kwadratowych na litr.
Ostatnią z omawianych maszyn jest ploter :Jeti 5048 JetSpeed XL jest w stanie drukować na materiałach z roli o średnicy do 91 centymetrów. :JetSpeed XL wykorzystuje 48 głowic Spectra generujących 80 pikolitrowe krople przy rozdzielczości 300 dpi i drukowaniu 4 kolorami. Urządzenie zostało specjalnie zaprojektowane do pracy z wydajnością do 465 metrów kwadratowych na godzinę w trybie billbordowym. Opcjonalny układ ładowania i rozładowywania został specjalnie zaprojektowany w celu maksymalizowania wydajności systemu. Magnetyczny silnik liniowy głowicy drukującej zapewnia precyzję drukowania, a rozwiązanie rolek prowadzących gwarantuje stabilne prowadzenie różnorodnych materiałów, włącznie z ekologicznym podłożem polietylenowym. Opcjonalna kamera umożliwia pozycjonowanie zadruku dwustronnego na materiałach typu backlit. :Jeti 5048 JetSpeed XL jest wyposażony w funkcję pozycjonowania lamp UV pozwalającą na uzyskanie błyszczącej lub matowej powierzchni wydruku. Maszyna została zaprojektowana do ciągłej pracy 24/7 i jednoosobowej obsługi operatorskiej.
Maszyny segmentu super-wide mogą być wykorzystane do druku billbordów, siatek na budynki, reklam wielkopowierzchniowych, grafiki wystawowej, oznaczeń zewnętrznych, plakatów, dekoracji wnętrz, stojaków POP/POS, dwustronnych materiałów do podświetleń typu backlit, dwustronnych banerów itp.
Na początku przygody z formatem 5 metrów użytkownicy będą musieli pamiętać o zapewnieniu efektywnego systemu odzyskiwania niewykorzystanego atramentu oraz redukcji czasu potrzebnego na czyszczenie. Należy mieć na uwadze, że obsługa mediów musi być staranna i precyzyjna, aby zapewnić stabilność i dokładność procesu produkcyjnego. Głowice oraz elementy utwardzające muszą pracować bardziej wydajnie w trakcie każdego przebiegu produkcyjnego, dlatego trzeba pamiętać o ich poprawnym użytkowaniu i konserwowaniu. W dodatku całość konstrukcji musi być wystarczająco silna, aby tłumić wibracje i obsługiwać ciężkie role materiału.
Jednak wyprawa w krainę druku super-wide to nie jest podróż w nieznane. Współczesne maszyny zostały wszechstronnie sprawdzone i przetestowane, a ich zdolność do obsługi mniejszych roli sprawia, że są ona przydatne również przy obsłudze prac o mniejszych formatach.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.
Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.