Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

No Walking 4 Water - kampania Roca

1,5 miliarda ludzi, czyli połowa pracujących na całym świecie, działa w branżach związanych z wodą. Mimo to, miliony ludzi na całym świecie wciąż mają do niej utrudniony dostęp. To temat najnowszej kampanii firmy Roca i Fundacji We Are Water.

 

Firma Roca, producent kompleksowego wykorzystania przestrzeni łazienkowej, wraz z założoną przez siebie fundacją We Are Water, po raz kolejny obchodziła Światowy Dzień Wody. Roca praktycznie od 50 lat swojej działalności intensywnie angażuje się w kwestie ochrony środowiska. Priorytetem firmy są rozwiązania oszczędzające energię a zwłaszcza wodę, czego efektem stało się powstanie fundacji We Are Water, promującej nową kulturę korzystania z wody a także minimalizowanie skutków braku odpowiednich jej zasobów. Od lat We Are Water prowadzi globalną kampanię mająca na celu pokazanie znaczenia prawidłowego dostępu społeczeństwa do wody pitnej, zaś tegoroczne obchody odbyły się pod hasłem "NW4W" czyli "No Walking 4 Water".

 

Woda dobrem najwyższym

Jak pokazują badania, z wody korzystają wszystkie sektory gospodarki: 70% wykorzystywanych jest w rolnictwie, 15% w przemyśle, dzięki kolejnym 15% funkcjonują gospodarstwa domowe. Brak powszechnego dostępu do wody oznacza nie tylko poważne straty ekonomiczne, boleśnie wpływa także na poziom życia. Codziennie na całym świecie ponad miliony ludzi, a zwłaszcza kobiet spędza blisko 6 godzin na gromadzeniu wody na potrzeby swoich rodzin, poświęcając cenny czas, który mógłby zostać spożytkowany na edukację. Dla wielu z nich, zdobycie wody często kojarzy się z nieludzkim wysiłkiem i ciężką pracą, okupioną mnóstwem wyrzeczeń. Corocznie, z powodu chorób związanych z brakiem stałego dostępu do wody umiera ponad 2 miliony ludzi, przeważnie dzieci. 159 milionów ludzi na całej kuli ziemskiej, w dalszym ciągu korzysta z wody zbierającej się w naturalny sposób na powierzchni ziemi. Te ponure statystyki, mogą wydawać się abstrakcyjne dla nas, nie wyobrażajacych sobie codziennej egzystencji bez stałego dostępu do wody. W bardzo wyraźny sposób ukazują jednak realną sytuację w wielu miejscach na całym świecie, co stanowi główny cel fundacji We Are Water.

 

Woda oznacza lepsze życie

Tegorocznemu Światowemu Dniu Wody obchodzonemu pod hasłem "Woda i Praca" towarzyszyło specjalne wydarzenie, zorganizowane przez fundację na Dworcu Centralnym w Warszawie. Jej głównym elementem była ścianka ze zdjęciami odnoszącymi się do głównego celu kampanii "No Walking 4 Water", obok niej umieszczono także niebieskie kanistry wypełnione wodą, symbolizujące ciężar który zdejmujemy z człowieka gdzieś na świecie, dając mu zarazem szansę na polepszenie warunków jego życia. Kampania cieszyła się żywym zainteresowaniem publiczności, nie tylko z powodu obecności gościa specjalnego, znanego fotoreportera, podróżnika i prezentera pogody Jarosława Kreta, przyjaciela fundacji We Are Water.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama