Walka z bezprawiem

© Źródło: Facebook, Mariusz Wiśniewski.

Władze Poznania rozpoczęły walkę z nielegalnymi reklamami w przestrzeni miejskiej, wszczynając postępowania administracyjne przeciwko podmiotom nielegalnie wieszającym reklamy wielkoformatowe na obszarze strefy ochrony konserwatorskiej. Wszystko zaczęło się od dyskusji na mediach społecznościowych, dotyczącej powieszenia wielkich nielegalnych reklam na ścianie budynku od strony ulicy Estkowskiego oraz na narożniku ulic Wielkiej i Garbary, rozpoczętej przez zastępcę prezydenta Poznania, Mariusza Wiśniewskiego. Wspomniane reklamy zostały ściągnięte jeszcze tego samego dnia.

„Prawo musi być respektowane przez podmioty zajmujące się reklamą w przestrzeni publicznej. Nie ma w tym aspekcie pola do dyskusji. Brak pozwoleń od Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz stosownych zgód od Wydziału Urbanistyki i Architektury nie może być akceptowane. W dodatku ktoś, kto wiesza nielegalnie reklamy wielkoformatowe i bez odpowiedniego zabezpieczenia, może stwarzać zagrożenie życia i zdrowia dla osób znajdujących się w okolicy. Ten wątek prawny też będziemy sprawdzać. Ponadto często prace montażowe były prowadzone w ramach pasa drogowego bez stosownych zgód ZDM, co jest również zabronione” - komentuje Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Jak podkreślają władze Poznania, reklamy zainstalowane na obiektach indywidualnie wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w tzw. strefach ochrony konserwatorskiej jest możliwe wyłącznie za zgodą Miejskiego Konserwatora Zabytków i po wydaniu, odpowiednio - pozwolenia na budowę bądź zgłoszenia w Wydziale Urbanistyki i Architektury. Według Mariusza Wiśniewskiego, nagłośnienie tych spraw ma za zadanie skłonić do refleksji reklamodawców, by Ci weryfikowali wcześniej, czy nośniki, na których będą prezentowane ich produkty, są legalne.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty