Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Kampania „Opowieści podręcznej”

„Żyj jak chcesz, bo ja już nie mogę” – właśnie takie hasło pojawiło się na billboardach i plakatach, które w całej Polsce promują trzeci sezon serialu „Opowieść podręcznej” emitowanego przez HBO. Produkcja ta opowiada o życiu w totalitarnym, dystopijnym świecie Republiki Gilead, w którym kobiety stanowią własność państwową, a jej kampanie bardzo często odwołują się właśnie do praw kobiet. Charakterystyczny, czerwony stój „podręcznej” z serialu stał się nawet symbolem walki kobiet i pojawia się na różnego rodzaju demonstracjach. Na plakatach znajdują się postaci z serialu, w większości we wspomnianych czerwonych strojach. Poza czerwienią wszystko utrzymane jest w biało-czarnej konwencji i wzbudza niepokój. Najważniejsze są jednak hasła. Oprócz wspomnianego „Żyj jak chcesz, bo ja już nie mogę” pojawia się także „Bądź sobą, bo ja już nie mogę.”, „Mów, co myślisz, bo ja już nie mogę”. Tego rodzaju kampania nie tylko odnosi się do promocji konkretnej produkcji telewizyjnej, ale także zwraca uwagę na kwestię ograniczania praw kobiet, tak aktualną w Polsce i to, że swoboda nie jest gwarantowana na zawsze. Za przygotowanie strategii, koncepcji kreatywnej, opracowanie komunikacji na fan page’u HBO oraz kreację do kampanii OOH odpowiada VMLY&R Poland. Koncept kampanii został zastosowany również na trzech innych rynkach zagranicznych, na których funkcjonuje HBO.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama