Marks & Spencer. Reklamowa dwuznaczność

 

© Marks & Spencer

Marka Marks & Spencer przygotowała świąteczną kampanię, której publikacja zbiegła się w czasie z nasileniem działań wojennych pomiędzy Izraelem a Palestyną. Świąteczna reklama odzieży i artykułów domowych przedstawiała papierowe czapki świąteczne w kolorach czerwonym, zielonym i srebrnym ustawione na ruszcie paleniska.

Internauci nieprzychylnie odebrali reklamę i poczuli się oburzeni, ponieważ nakrycia głowy zwróciły uwagę odbiorców jako nawiązujące do narodowych barw Palestyny. Reklama sieci Marks & Spencer została usunięta. Poza tym na jednym z portali społecznościowych pojawiło się oficjalne oświadczenie marki, w którym przeprasza ona za nieintencjonalne urażenie uczuć odbiorców. Firma podkreśla, że celem przekazu było podkreślenie, że każdy może mieć inne podejście do świątecznych zwyczajów. W wydanym przez siebie oświadczeniu Marks & Spencer tłumaczy, że opublikowany materiał był realizowany w sierpniu, na długo przed eskalacją konfliktu w Strefie Gazy.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama