„Daj dziecku siłę!”

© Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

Na ścianie Szkoły Podstawowej nr 50 w Warszawie powstał nowy mural Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Jego celem jest zwrócenie uwagi dorosłych, że to ich wsparcie buduje poczucie wartości dziecka, daje mu moc przezwyciężania trudności i wiarę we własne możliwości. Autorem muralu o powierzchni prawie 120 m² jest Wojciech Brewka - malarz kolorysta, artysta street art i twórca wielkopowierzchniowych murali. W projekcie dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę artysta wykorzystał charakterystyczne dla swojej twórczości wizerunki zwierząt, które osadził w społecznym kontekście. „Widniejące na muralu zwierzęta symbolizują rodziców. Niedźwiedzica to matka. Wybrałem ją, bo niedźwiedzie matki słyną ze swojej nadzwyczajnej troskliwości i wśród zwierząt są jednymi z najdłużej wychowujących swoje młode. Humbak to ojciec. Ten gigantyczny ssak jest z jednej strony uosobieniem siły, z drugiej zaś niezwykłej opiekuńczości - udokumentowane są bowiem incydenty chronienia przez humbaki innych zwierząt, np. fok i wielorybów, przed orkami, więc możemy zakładać, że swoje młode też chroni. Jednym słowem oba te gatunki posiadają cechy pożądane z punktu widzenia dzieci - dają im poczucie bezpieczeństwa. Dzieci widoczne na muralu mają siłę, która pokazana jest w sposób symboliczny, jako siła fizyczna” - podkreśla Wojciech Brewka.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę jest największą w Polsce organizacją pozarządową zajmującą się ochroną dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Fundacja tworzy sieć Centrów Pomocy Dzieciom, w których krzywdzone dzieci otrzymują kompleksową i bezpłatną pomoc: psychologiczną, prawną i medyczną. Od ponad 13 lat prowadzi też  telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, w którym konsultanci odebrali ponad 1,4 mln połączeń od dzieci w kryzysie. Fundacja poprzez działania edukacyjne i kampanie społeczne od lat promuje także dobre rodzicielstwo.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty