Reklama OOH w media mixie. Zwiększona skuteczność kampanii

O AMSpis osoby

Reklama Out-of-Home znakomicie sprawdza się w działaniach długookresowych, a efektywność kampanii może być jeszcze lepsza, gdy w media mixie znajdzie się OOH. Tak wynika z metaanalizy przeprowadzonej przez agencję Yotta, będącej częścią Publicis Groupe. Wyniki zaprezentowano podczas organizowanej przez AMS konferencji Data Driven Digital OOH.

Mierząc efektywność OOH wskaźnikiem ROI, okazuje się, że średnio dla różnych kategorii wpływ całkowity outdooru (bezpośredni i pośredni) jest 8,5 razy wyższy niż wpływ bezpośredni. Wnioski z analizy danych pochodzących z projektów przeprowadzonych przez Yotta wskazują, że outdoor najlepiej sprawdza się w działaniach długoterminowych i jako ważny element media mixu przez synergię z innymi kanałami. Joanna Nowik Business Integration Manager w agencji Yotta by Publicis Groupe podaje: „przeprowadzone badania pokazały, że w długim okresie OOH może przynieść znacznie wyższy zwrot z inwestycji w porównaniu z perspektywą krótkookresową. W przypadku kategorii żywność ta różnica przekracza 253 procent. W kategorii FMCG wzrost sięga 183 proc., retailu 168 proc., a finansów 34 procent.”


Kluczowy mix nośników

Zgodnie z danymi z analizy przeprowadzonej przez Yotta, rozpoznawalność kampanii wzrasta o 100 proc., gdy zastosuje się trzy różne formaty nośników - w porównaniu z kampanią sięgającą po jeden format. Natomiast w media mixie z internetem świetnie sprawdza się Digital OOH, mogący poprawić częstotliwość użytkowania marki. Odbiorcy takich kampanii korzystają z danego brandu o 25 proc. częściej niż ci, którzy kampanii nie widzieli oraz o 34 proc. częściej niż widzowie wyłącznie kampanii telewizyjnej.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama