Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Billboard

Billboard – duża tablica reklamowa umieszczana na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do tego słupach. Służy do umieszczania reklam i najczęściej posiada oświetlenie.
Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych (tj. standaryzowanych) stosowane w Polsce to:
•    billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski);
•    billboardy/freeboardy 12 m² o formacie 4x3 metry;
•    billboardy/freeboardy 18 m² o formacie 6x3 metry;
•    billboardy/freeboardy 36 m² o formacie 12x3 metry;
•    billboardy/freeboardy 48 m² o formacie 12x4 metry;
•    citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich;
•    inne citylighty 1,2x1,8 – naścienne, wolnostojące, na latarniach;
•    słupy reklamowe;
•    billboardy 6 m² (aktualnie spotykane w metrze).
Głównie w dużych miastach występują również megaboardy, mające najczęściej formaty niestandardowe, o powierzchniach powyżej 50 m² i dochodzących nawet do 300 m² (reklamy na budynkach).
 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama