Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Mapa rozwoju

Data publikacji: luty 2015

 

Światowy sektor reklamy Out of Home nie mógłby istnieć bez grupy JCDeceaux. Jeden z liderów w dostarczaniu nośników marketingowych wykorzystywanych w outdoorze stale rozszerza swoją działalność. Mając w bazie klientów ponad 180 lotnisk na całym świecie, JCDeceaux podpisał w ostatnim czasie wiele lukratywnych kontraktów na realizacje m.in. w Abu Dabi, Bostonie, Dubaju, Houston, Los Angeles, Rijadzie, Maskacie i Salali.

 

Sektor reklamy w portach lotniczych dynamicznie rośnie, dlatego też nie dziwi fakt, że w ciągu ostatnich dwóch lat firma JCDecaux zawarła umowy aż z siedmioma międzynarodowymi lotniskami, zlokalizowanymi w Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. W ramach kilku z tych wieloletnich kontraktów zrealizowano już naprawdę godne uwagi projekty.

 

Stany Zjednoczone

Spółka córka JCDecaux North America jest odpowiedzialna za współpracę z lotniskami w USA. Reklamy w bostońskim porcie lotniczym im. Logana znalazły się w gestii JCD na początku tego roku. Strony kontraktu uzgodniły ośmioletni czas trwania umowy, która obejmuje prezentowanie treści marketingowych na ekranach Digital Signage, ścianach wideo o wysokiej rozdzielczości, a także kierunkowskazach interaktywnych. Kolejnym kontrahentem reklamowego potentata zostało główne lotnisko w Houston. Współpraca ma trwać siedem lat z możliwością przedłużenia kontraktu o kolejne 36 miesięcy. Podobnie jak w Bostonie, JCDecaux ma wyposażyć port w nośniki cyfrowe różnego typu, w tym 70-calowe monitory.

Najbardziej prestiżowa współpraca JCD na zachodnim wybrzeżu USA to umowa z lotniskiem w Los Angeles. Podpisany w 2013 roku kontrakt ma potrwać siedem lat z możliwością przedłużenia o trzy kolejne. Port lotniczy w Mieście Aniołów jest znany przede wszystkim ze swojej 22-metrowej wieży zegarowej, której wszystkie cztery ściany są pokryte ekranami LED. Inny wyjątkowy nośnik reklamowy na tym lotnisku stanowi videowall o powierzchni 280 m2. Obydwa giganty wspiera szereg mniejszych platform i nośników, zarówno cyfrowych, jak i analogowych. Taka kumulacja sprawia, że to 6. największe na świecie lotnisko jest jednocześnie ogromnych rozmiarów „laboratorium mediów”, jak stwierdził Jean-François Decaux, jeden z dyrektorów generalnych JCD.

 

Półwysep Arabski

Przenosząc się na inny kontynent, znajdziemy się w kolejnym kluczowym regionie działalności JCD. Spółka JCDecaux Middle East współpracuje z lotniskami dwóch miast Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W porcie Abu Dabi, obsługującym ponad 150 mln pasażerów rocznie, przedsiębiorstwo obsługuje nośniki od zaledwie kilkunastu miesięcy, ale umowa kończy się dopiero w 2023 roku. Podobną perspektywę rozwoju oferuje kontrakt z lotniskiem w Dubaju, gdzie JCDecaux dostarczy nowoczesne rozwiązania dla hali D (jej budowa ma zostać zakończona w 2015 roku). Władze lotniska inwestują w infrastrukturę obiektu 7,8 mln dolarów, a prognozy co do zmiany liczby pasażerów zakładają szybki wzrost z 18 mln w 2015 roku do 90 w ciągu kolejnych… trzech lat! Nie bez podstaw Dubaj od lat pyszni się tytułem biznesowej i turystycznej stolicy Bliskiego Wschodu.

Zupełnie innych charakter ma działalność JCDecaux Middle East w Omanie. W tym kraju przedsiębiorstwo zawarło dziesięcioletnie umowy z lotniskami w Maskacie i Salali. Władze pierwszego z portów podpisały wcześniej z przedsiębiorstwem rodziny Decaux aż dwudziestoletni kontrakt na dostawę mebli miejskich. Będący w budowie port w Salali stanie się niebawem kolejnym polem działalności bliskowschodniej spółki JCDecaux.

Lotnisko im Króla Khalida w Rijadzie (Arabia Saudyjska) również dołączyło do wschodniego portfolio JCDecaux. Współpraca zaowocowała nawet pobiciem rekordu Guinnessa na największy banner reklamowy. Podajmy tylko liczby: 250 m długości, 12 m szerokości, powierzchnia 3000 m2. Czyż takie projekty nie przekonują o wciąż niewyczerpanych możliwościach reklamy Out of Home?

 

zdjęcie:

ooh-tv.fr

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Zwrot afektywny

Od dłuższego już czasu, a dokładnie od lat 90. XX wieku, współczesna filozofia oraz antropologia kultury mówi nam, że żyjemy w czasach afektywnego zwrotu. Tak więc w centrum uwagi stawiamy emocje, odczucia, uczucia, doznania… Czynimy tak również na łamach VISUAL COMMUNICATION, pytając m.in. o skuteczność kampanii społecznych i możliwości ich oddziaływania.

Reklama