Kalendarium

17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa

18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn

24-26.11.2020 · InPrint, Milan

12-14.01.2021 · Viscom, Düsseldorf

12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt

Mapa rozwoju

Data publikacji: luty 2015

 

Światowy sektor reklamy Out of Home nie mógłby istnieć bez grupy JCDeceaux. Jeden z liderów w dostarczaniu nośników marketingowych wykorzystywanych w outdoorze stale rozszerza swoją działalność. Mając w bazie klientów ponad 180 lotnisk na całym świecie, JCDeceaux podpisał w ostatnim czasie wiele lukratywnych kontraktów na realizacje m.in. w Abu Dabi, Bostonie, Dubaju, Houston, Los Angeles, Rijadzie, Maskacie i Salali.

 

Sektor reklamy w portach lotniczych dynamicznie rośnie, dlatego też nie dziwi fakt, że w ciągu ostatnich dwóch lat firma JCDecaux zawarła umowy aż z siedmioma międzynarodowymi lotniskami, zlokalizowanymi w Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie. W ramach kilku z tych wieloletnich kontraktów zrealizowano już naprawdę godne uwagi projekty.

 

Stany Zjednoczone

Spółka córka JCDecaux North America jest odpowiedzialna za współpracę z lotniskami w USA. Reklamy w bostońskim porcie lotniczym im. Logana znalazły się w gestii JCD na początku tego roku. Strony kontraktu uzgodniły ośmioletni czas trwania umowy, która obejmuje prezentowanie treści marketingowych na ekranach Digital Signage, ścianach wideo o wysokiej rozdzielczości, a także kierunkowskazach interaktywnych. Kolejnym kontrahentem reklamowego potentata zostało główne lotnisko w Houston. Współpraca ma trwać siedem lat z możliwością przedłużenia kontraktu o kolejne 36 miesięcy. Podobnie jak w Bostonie, JCDecaux ma wyposażyć port w nośniki cyfrowe różnego typu, w tym 70-calowe monitory.

Najbardziej prestiżowa współpraca JCD na zachodnim wybrzeżu USA to umowa z lotniskiem w Los Angeles. Podpisany w 2013 roku kontrakt ma potrwać siedem lat z możliwością przedłużenia o trzy kolejne. Port lotniczy w Mieście Aniołów jest znany przede wszystkim ze swojej 22-metrowej wieży zegarowej, której wszystkie cztery ściany są pokryte ekranami LED. Inny wyjątkowy nośnik reklamowy na tym lotnisku stanowi videowall o powierzchni 280 m2. Obydwa giganty wspiera szereg mniejszych platform i nośników, zarówno cyfrowych, jak i analogowych. Taka kumulacja sprawia, że to 6. największe na świecie lotnisko jest jednocześnie ogromnych rozmiarów „laboratorium mediów”, jak stwierdził Jean-François Decaux, jeden z dyrektorów generalnych JCD.

 

Półwysep Arabski

Przenosząc się na inny kontynent, znajdziemy się w kolejnym kluczowym regionie działalności JCD. Spółka JCDecaux Middle East współpracuje z lotniskami dwóch miast Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W porcie Abu Dabi, obsługującym ponad 150 mln pasażerów rocznie, przedsiębiorstwo obsługuje nośniki od zaledwie kilkunastu miesięcy, ale umowa kończy się dopiero w 2023 roku. Podobną perspektywę rozwoju oferuje kontrakt z lotniskiem w Dubaju, gdzie JCDecaux dostarczy nowoczesne rozwiązania dla hali D (jej budowa ma zostać zakończona w 2015 roku). Władze lotniska inwestują w infrastrukturę obiektu 7,8 mln dolarów, a prognozy co do zmiany liczby pasażerów zakładają szybki wzrost z 18 mln w 2015 roku do 90 w ciągu kolejnych… trzech lat! Nie bez podstaw Dubaj od lat pyszni się tytułem biznesowej i turystycznej stolicy Bliskiego Wschodu.

Zupełnie innych charakter ma działalność JCDecaux Middle East w Omanie. W tym kraju przedsiębiorstwo zawarło dziesięcioletnie umowy z lotniskami w Maskacie i Salali. Władze pierwszego z portów podpisały wcześniej z przedsiębiorstwem rodziny Decaux aż dwudziestoletni kontrakt na dostawę mebli miejskich. Będący w budowie port w Salali stanie się niebawem kolejnym polem działalności bliskowschodniej spółki JCDecaux.

Lotnisko im Króla Khalida w Rijadzie (Arabia Saudyjska) również dołączyło do wschodniego portfolio JCDecaux. Współpraca zaowocowała nawet pobiciem rekordu Guinnessa na największy banner reklamowy. Podajmy tylko liczby: 250 m długości, 12 m szerokości, powierzchnia 3000 m2. Czyż takie projekty nie przekonują o wciąż niewyczerpanych możliwościach reklamy Out of Home?

 

zdjęcie:

ooh-tv.fr

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Targi drupa przeniesione!

Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.

Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.

Reklama