Reklamowe oczko

Data publikacji: Maj 2012

Tegoroczna 21 edycja targów Euro-Reklama zgromadziła 5,5 tysiąca zwiedzających oraz 150 firm. W ramach salonów Visual Expo i Digital Print, wystawcy pokazali cała paletę możliwości komunikacji, począwszy od pneumatycznych figur, poprzez ekrany LED, maszyny wielkoformatowe, a na drukarniach internetowych skończywszy.

 

Targi rozlokowały się w dwóch połączonych ze sobą halach. Salon Visual Expo w pawilonie 3 skupił firmy oferujące artykuły promocyjne i reklamowe, usługi reklamowe, maszyny i materiały do produkcji reklam oraz nośniki reklamowe. W salonie Digital Printing Expo w pawilonie 3a zobaczyliśmy prezentację wielu maszyn w ruchu i ofertę związaną z reklamową poligrafią: druk wielko- i małoformatowy, urządzenia do uszlachetniania oraz materiały i akcesoria eksploatacyjne. Jednak czy targi w świecie mediów społecznościowych, to nie przeżytek? Zdaniem Piotra Kamieńskiego, Dyrektora Targów Euro-Reklama, zdecydowanie nie. „Targi mają szczególne zadanie. Dają doskonałą szansę na nawiązanie biznesowych relacji face-to-face. Takich kontaktów dzisiaj jest coraz mniej. Z punktu widzenia firm prezentujących się na targach jest podobnie. Internet nie jest w stanie zastąpić bezpośredniej prezentacji produktowej, nie da tak zdecydowanej korelacji produktu z marką firmy, a to przecież główny cel marketingu i promocji” – twierdzi Kamiński.

 

Lateksowy Acanthus

 

Piotr Markowski, współwłaściciel CNC Technika, ze złotym medalem za Azon DTS WHITE. (© CNC Technika)

Nowości nie zabrakło. Na przestrzeni warsztatów „Druk cyfrowy od A do Z”, można było zobaczyć przy pracy – premierowo! – maszynę KIP C780. To kolejne wcielenie modelu KIP C80, pierwszej na świecie maszyny drukującej w kolorze w technologii LED. Z kolei na stoisku firmy Integart prym wiodła technologia druku lateksowego. Tusz lateksowe przyniosły przełom w poligrafii – nie tylko reklamowej. Pozwalają one na druk z doskonałą jakością na niemal każdym podłożu, ale co ważniejsze – są jedyną technologią z certyfikatami ekologicznymi: Nordic Eko i Greenguard. Ekspozycja Integart, była dowodem na niezwykłe możliwości druku lateksowego, przez co zostało wyróżnione statuetką Złotego Akanta. „Jury konkursu doceniło zarówno koncepcję projektu wizualnego jak również jego przełożenie na realizację koncepcji marketingowo-sprzedażowej. Większość elementów graficznych stoiska i części ekspozycji została wykonana z materiałów zadrukowanych przy wykorzystaniu technologii lateksowej HP, promowanej przez Integart. Były to m.in. logotypy na ścianach stoiska i podwieszanym suficie, tapety, którymi wyklejono wewnętrzną część stoiska, blaty stolików i recepcji, lampy, reklamowe rollup’y i flagi, podwieszany sufit z poliestru a nawet poszewki poduszek na fotelach. Dzięki zaprezentowanym na stoisku przykładom aplikacji pokazano niespotykane do tej pory spektrum zastosowań i uniwersalność druku wielkoformatowego, możliwe tylko dzięki technice lateksowej. Do wykonania elementów stoiska użyto, oprócz drukarek lateksowych HP, urządzeń uzupełniających (do tzw. finishingu) oferowanych przez Integart - ploterów tnących Zund, laminatorów Seal i wycinarek Fotoba” – wskazuje Maciej Skalski, dyr. zarządzający Integart Poland Inc.

 

Dwa złota

 

Nagrodzone statuetką Acanthus Aureus stoisko Integart nawiązujące wystrojem do wrocławskiej kawiarni Afryka Coffee & Tea. Na pierwszym planie Maciej Skalski, Dyrektor Zarządzający Integart Poland INC. (© Integart)

Była też okazja, by przyjrzeć się technologii rodem z Chin. Zaprezentowała ją firma Plotserwis, zdobywając dwa Złote Medale MTP tej edycji targów: za zestaw do zadruku poliestrów i papierów termotransferowych UD-LB z kalandrem do utrwalania atramentu na materiałach oraz solwentowe drukarki wielkoformatowe FY-32 serii G. Dostawca wszystkich maszyn, Universal Digital Technology Equipment, to jedyny chiński producent, którego wyroby zdobywają wyróżnienia na imprezach targowych w Polsce. Drukarki FY-32 łączą proekologiczne rozwiązania z dobrą jakością druku. Dają możliwość zmiany prawie wszystkich parametrów w czasie rzeczywistym, zapewniają szybką transmisję danych po światłowodach i nie mają chipów, co pozwala na dowolny dobór atramentu. Rozwiązania technologiczne zastosowane w tej serii drukarek skutkują znacznym obniżeniem kosztów ich eksploatacji, co oczywiście budziło znaczne zainteresowanie. Wielkoformatowa drukarka UD-LB oferuje rozdzielczość do 1440 dpi, prędkość druku ponad 100 m kw. na godz., wyposażona jest w głowicę EPSON DX5, a dedykowany przez producenta tusz dyspersyjny pozwala na uzyskanie ostrego wydruku. Nasycenie kolorów osiąga się po utrwaleniu w kalandrze.

 

Wielkie nowości

 

Wiele nowości ze swojej oferty pokazała w tym roku firma Atrium Centrum Ploterowe. Dominowała wśród nich blisko dwutonowa konstrukcja plotera Zenith KM 2030 UV, oferującego druk o fotograficznej rozdzielczości 1440 x 1440, z kolorem białym, jak i lightami czy lakierem. Ekosolwentowy Zenith 1802 promowany był jako maszyna o niskim koszcie eksploatacji zakupu, a więc doskonałym wskaźniku zwrotu inwestycji. Zastosowana w nim technologia Feather, w której nakładane pasy atramentu łagodnie przeplatają się z kolejnymi, w dużym stopniu eliminuje efekt paskowania. Podobny efekt gwarantuje ploter Mutoh ValueJet 1624, wyposażony w technologię Inteligent Interweaving, która przeplata kolejne pasy atramentu specjalnym rastrem dostosowanym do rodzaju drukowanej grafiki. Zabieg ten eliminuje efekt paskowania i inne defekty druku. Obok ploterów poczesne miejsce zajmował opracowany i wytwarzany w opolskiej fabryce laminat podłogowy Profiflex Lam-Pro 4-Floor MPT F120+. Certyfikat DIN 51130 klasy antypoślizgowości R9 oznacza, że może on być nośnikiem reklamy i grafiki informacyjnej w takich miejscach, jak banki, schody w szkołach, aptekach, szpitalach, klinikach, sklepach, hipermarketach czy restauracjach. Materiały samoprzylepne Ikonos Profiflex, opracowane w Opolu, bazujące na półfabrykatach światowych koncernów chemicznych, kusiły gwarancją najwyższych parametrów druku przy niskiej cenie bezpośrednio u producenta. Rozwiązanie pozwalające na druk białym tuszem na niemal każdej powierzchni przywiozła na targi firma CNC Technika. Chorwacka drukarka Azon DTS WHITE została nagrodzona złotym medalem, następca znanego modelu DTS. Druk na ciemnych powierzchniach przy zachowaniu jakości i trwałości wydruku łączy się tu z łatwą obsługą i konserwacją. DTS WHITE drukuje trzema wielkościami kropli tuszu z udoskonalonymi pigmentami. Ich molekuły mają zdolność penetracji i łączenia z gładkimi i chropowatymi płaszczyznami wielu materiałów: szkła, ceramiki, skóry, metalu, a także drewna, kamienia i plastiku. Może zadrukowywać przedmioty do wysokości 10 cm. Targowy znak „Nowość” przyciągał wzrok również na stoisko firmy Graph Expert. „Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zaprezentowne w tym roku nowości - wyjątkowy trymer pionowy Apollo do bezpyłowego cięcia aż do 210 cm twardych podłoży np. PVC, Dibond, płyty piankowo-kartonowe i plexi. Ciekawość budziły również laminatory: wielkoformatowy multiLam i do druku cyfrowego Astor AntiCurl, a także certyfikowany laminat podłogowy PVC GraphLam Ice SandFloor oraz kolorowe płyty piankowo-kartonowe GraphBoard i dedykowane do druku UV GraphBoard Plast” – mówi Katarzyna Lewińska z Graph-Expert.

 

Droga ku przyszłości?

 

Wysyp nowinek i ciekawostek nie ograniczał się oczywiście do świata druku cyfrowego. Jak wyjątkowym partnerem w pracy agencji reklamowej może być drukarnia internetowa, pokazała firma Colours Factory. Wyjątkowym nie tylko przez nadzwyczaj szeroką ofertę produktową – od wizytówek, przez pieczątki, teczki, podkłady na biurko, po billboardy 1090 x 1530 m, technologię druku, ułatwienia logistyczne, ale przede wszystkim przez przyjazność swojego interfejsu. Zamówienie składane niemal w trzech krokach, wsparcie techniczne przez możliwość bezpośredniej rozmowy przez telefon, czat lub e-mail i konkurencyjne ceny – wszystkie te cechy pozwoliły portalowi Drukomat.pl na zdobycie Złotego Medalu MTP. „Jest on potwierdzeniem tego, że przekonaliśmy do siebie nie tylko klientów, ale także wybitnych specjalistów branży poligraficznej. To oni uhonorowali Drukomat.pl za ideę popartą najwyższej klasy technologią, innowacyjność w stosunku do obecnych rozwiązań rynkowych oraz przyjazny dla użytkownika interfejs” - podsumowała Marlena Kaźmierczak, dyrektor zarządzający tej firmy. Swoją obecność na targach zaakcentowały też firmy związane z digital out of home. Folię interaktywną, która zmienia szklaną powierzchnię w efektywne narzędzie komunikacji pokazała firma Petrosol Digital Signage. Na stoisko Raster Vision zapraszała wirtualna hostessa – spektakularny efekt dzięki akrylowej konstrukcji i folii do tylnej projekcji. Potencjał reklamowy kryjący się w ogromnych ekranach ledowych prezentowała firma Flexvision. „Pokazaliśmy panoramiczny ekran LED o powierzchni prawie 24m2 i rastrze fizycznym 10mm. Oprócz tego w holu głównym MTP stanął ekran o powierzchni niemal 15m2 i rastrze fizycznym 16mm” – informował Konrad Pawlak, Prezes Zarządu Flexvision. Firma Digital Emotions zaskoczyła możliwością pogawędki z dinozaurem na ekranie telewizora. Technologia pozwalająca na stworzenie wirtualnego aktora wzbogaca dziś eventy, szkolenia, koncerty, niedługo być może stanie się stałym elementem targowych stoisk.Potencjał reklamy pneumatycznej można było zobaczyć na przestrzeni zajętej przez Studio 55. „W tym roku poza konstrukcjami pneumatycznymi pokazaliśmy namioty aluminiowe, systemy flagowe czy też różne rozwiązania do systemów wystawienniczych. Zwiedzający mogli również w różnych częściach hal wystawienniczych zobaczyć inne spektakularne realizacje Studia55 choćby Ciężarówkę BP albo największy w Polsce pneumatyczny nośnik reklamowy typu AirWall, którego jedynym operatorem jest aktualnie Agencja Great Koncept” – ujawnia Maciej Staliwa, Dyrektor Handlowy Studio55 & PrintCenter Poland. Połączenie innowacyjnego konceptu i rozwiązań już znanych pokazała firma SAKO-EXPO Techtextilplast, tworząc Ledoramy –profil aluminiowy z wbudowanym systemem podświetlenia LED, jedyny w Polsce kompleksowy system reklamy podświetlanej średniego formatu do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych, nagrodzony Złotym Medalem MTP. Po raz pierwszy obecna była na targach agencja Frog Media Group (FMG) i firma Falter. „Wystawcy zaskoczyli niespotykanymi nośnikami reklamy. Z duchem czasu idzie także branża poligraficzna, która prezentowała nowe techniki na zaawansowanych ploterach drukujących i tnących, które pracowały bez przerwy podczas Targów, ukazując swoje niesamowite możliwości. Niemniej kolorowo prezentowali swoje produkty Chińczycy, którzy przyciągali uwagę świecącymi ekranami” – dzieli się swoimi wrażeniami Łukasz Matusiak- Tatarkiewicz, Marketing Director FMG. Natomiast w opinii Anny Cieśla z Walter był to udany event o dobrej organizacji. „Podczas targów zaprezentowaliśmy tusze, papiery, płótna i Mitsubishi PocketBook – urządzenie, które w przeciągu 5 minut tworzy gotowe fotoksiążki w jakości fotograficznej. Przeprowadziliśmy blisko 200 rozmów handlowych, co zaowocowało konkretnymi zamówieniami, a co za tym idzie wzrostem sprzedaży” – rekapituluje Cieśla.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty