17-18.09.2020 · Retail Summit, Warszawa
18-20.11.2020 · Fast Textile, Nadarzyn
24-26.11.2020 · InPrint, Milan
12-15.01.2021 · Heimtextil, Frankfurt
10-12.02.2021 · RemaDays, Nadarzyn
-
CONTENT
-
Digital Signage & LED
- Zintegrowane połączenie
- Największy telebim w Polsce
- Wirtualne eventy
- W oku cyklonu
- Sprzedaż wzrosła o 10%
- Australijski parlament z digital signage
- Ściana video na jachcie
- Kolorowy wyświetlacz E-Ink
- McDonalds z digital signage
- Wisła i Ledy
- W amerykańskim stylu
- Kinowa rewolucja
- Kaufland z digital signage
- Digital Signage i NASA
- Samsung i Golden State Warriors
- Digital signage na żywo
- Relaks w Warszawie
- Historia w kolorach
- Reklama dla optyka
- Dając do myślenia
- Digital signage na poziomie
- ZOOstaw, nie dokarmiaj
- W stronę słońca
- Potencjał technologii projekcyjnych Canon
- Digital Signage - co w trawie piszczy?
- Digital Signage - Nowocześnie dla niepełnosprawnych
- Przegląd Digital Signage 2016
- Innowacje Sony - 20 tys. godzin laserowej projekcji
- EMS z Toucan Systems - Właściwy wybór
- Premierowe trio dla edukacji i sektora biznesowego
- Innowacyjne zarządzanie ścianami wideo - ADScreen
- Oprogramowanie DIGITAL SIGNAGE
- Wielofunkcyjne monitory i panele - BENQ
- System Lokalizator
- Czego dowiemy się od klienta? Interaktywny digital signage.
- Prostota technologii
- TD-Z, TD-X i TD-E
- Inteligentne półki
- Wszechogarniający obraz
- Karty na stół
- Nowy wymiar zakupów
- Wartość dodana
- Urzeczywistnić wizję
- Zgodnie z planem
- Skuteczność na celowniku
- Sprzęt sprzętowi nierówny
- Zarządzanie na ekranie
- Piąty element
- Informacja na każdym kroku
- Niech wideo mówi za ciebie
- Wygodne czekanie
- Miło jak w banku
- LED-owe fasady
- Cyfrowe mozaiki
- Architektura pierwszego wrażenia
- Wspólna platforma
- Rewolucja czy stagnacja?
- Młodzian z werwą
- Visual Forrest, czyli lekcja z błędów
- Dał nam przykład Bonaparte
- Drogowskazy sukcesu
- Pozory mylą
- W stolicy syreni śpiew
- Ściana, która wciąga
- Kampanie reklamowe muszą być „smart”
- Bezpieczne góry
- Kontent is King?
- Potrzeba standardu
- Odrodzenie
- Dorastanie
- Targowy Digital – moda czy obowiązek?
- BMW OFFICE
- Cyfrowe standardy
- Policyjny projekt
- Trzecia rewolucja
- Digital Signage Merits
-
LFP
- Koniec świata odwołany!
- Do it for safety!
- „Tęczowych świąt!”
- Kupuj, gdy leje się krew
- Dni Grzegorza Ciechowskiego
- Billboardy drugiej fali
- Take heat easy
- Brandalism krytykuje
- Kreativia modernizuje portfolio
- Mniej znaczy więcej
- Bezbarwne folie PET
- Do gadżetów i nie tylko
- Fashion on demand
- Hybrydowa wszechstronność
- Druk tkanin na drupie 2020
- Ricoh na RemaDays 2020
- Wielki format na tip top
- Mimaki na Formnext
- 12 lat gwarancji na głowice laserowe
- Pół metra w ciągu godziny
- Drukuj, gdzie chcesz
- 360 Reality Audio od Sony
- Stacje robocze HP
- Art x Technology
- O klimacie po raz kolejny
- Pokazać swoje możliwości
- Szyldy mają znaczenie
- Tekstyliowa premiera
- Zadruk różnorodnych podłoży
- Wielkoformatowe Spotify
- Dni Otwarte w Poznaniu
- Stawiamy na wielki format
- Roland VersaExpress RF-640
- Druk na tekstyliach według Rolanda
- UV Printer - Nowe maszyny w portfolio
- Nowy Roland SOLJET EJ-640 do druku wielkoformatowego
- Przegląd dystrybutorów maszyn LFP 2016
- Roland Truevis - ploter drukująco-tnący
- Bajki flagowe
- Topowe plotery
- Powtóka z op-artu
- Specjaliści od optimum
- Wspólny owoc
- Lepiej, szybciej, taniej
- Graficznie i technicznie
- Premiera za premierą
- Osiągnąć przewagę
- Wyjdź poza standard
- Przywiązanie do jakości
- Tekstyliom na ratunek
- EFI radzi: podłoża specjalne
- Tanio, szybko, eko
- Samotność sprintera
- Dokładność i powtarzalność
- Powyżej wielkiego formatu
- Kompleksowe rozwiązanie
- Strefa sublimacji
- Mądre drukowanie
- Alternatywy 4
- Atramentowi sprinterzy
- Nowa era w wielkim formacie?
- Płaski ideał Océ
- Zegarki, sery i plotery
- Tekstylia od podszewki
- Koneserzy dużych rozmiarów
- 10 powodów, dla których warto zoptymalizować flotę drukującą
- Potencjał możliwości
- Precz z mitomanią
- Nowy rozmiar w szafie
- Gwiazdozbiór Titana
- Lateksowa rewolucja
- Poprzeczka wyżej
- Falisty recykling
- Innowacyjne środowisko
- Opadająca fala
- Duże wrażenie
- Wariacje UV
-
Media i Komunikacja
- Ku elektrycznej przyszłości
- Oczyszczone miasto
- Lupin reklamuje Lupina
- Wydanie w hołdzie zwierzętom
- Minimalistyczne logo
- Atrapy dla gamer’ów
- Świeć się z Energą
- “Zaszczep się i leć”?
- Pierwszy taki Carrefour Express
- „Aachoo!”
- „Witryna na gwiazdkę”
- Barwy siły i nadziei
- Cyberpunk 2077
- Marketing zgodny z etyką
- Wygrana Zofii Wawrzyniak
- Najdłuższy mural w Płocku
- 100% z Poznania!
- Reklama non-stop
- Niezwykły Visual Concert
- Mural przeciwko przemocy
- Poznajcie Projekt Pracownie
- “Siła Kobiet” jest wszędzie
- Murale od Empik Foto
- „Nadzieja” w polskich miastach
- Business Agility Pack
- Jeszcze się przytulimy!
- Mural ze starych zdjęć
- Święto w kolorach tęczy
- Zdrowia przede wszystkim!
- Tęczowe bramy Poznania
- Święta bez magii?
- Reklama dla przedsiębiorców
- “Warszawa żydowska”
- Osiedle dla ptaków
- Internetowy artysta Ganksy
- Foliówki zamiast ptaków
- Od PRL’u do wolności
- Spoiwo różnorodności
- Mural w stylu Yōkai
- Uliczna galeria sztuki
- Print on dispa!
- Pety na ziemi
- Środkowy palec z Berlina
- Jedynaste: Nie produkuj śmieci!
- Sztuka na ratunek pszczołom
- Traffic TV
- Podwójna moc Teckwin Shark
- Droga do wolności
- Mural przeciw nienawiści
- Topniejąca Floryda
- Antysmogowa sztuka
- W grupie siła!
- Naładuj energię (swoją i smartfona)
- Nowy image ABC
- Zagłada na filiżankach
- Kolor menstruacji
- Razem, choć na dystans
- Artysta ponad sztuką
- To ważne, w czym chodzisz
- Znikający Dracula
- Pocałunek rywali
- E-rozkłady jazdy
- Luksus w codzienności
- wBanksowana aukcja
- Książka za worek śmieci
- ⅓ - uratuj ją!
- Cool-Shop dla reklamy
- “Zaczytana sztuka”
- Kinomural 2020
- Mactac przypomina o dystansie
- Bezdotykowe menu
- Stop blubrom
- Grafika „budząca niepokój”
- „Archiwum Ożywione”
- Radar kampanii OOH
- #OurSecondChance
- Mapa zero waste
- Murale filtrujące powietrze
- Marketing z Jurkiem Owsiakiem
- #BiletWsparcia
- 25 tysięcy drzew na 25-lecie
- Ekologiczne płatności
- Kampania w harmonii z przyrodą
- Ranking The Drum
- Wśród najlepszych
- AMS: Zostań w domu!
- Bohaterowie epidemii
- Bierz Internet za rogi
- Nie każdy bohater nosi pelerynę
- Światło po ciemności
- „To nasza wspólna sprawa”
- Artysta obserwator
- Odpowiedzialne zakupy
- Prosty skład, dopasowana etykieta
- Pełna gotowość i mobilność
- OE-A Roadmap
- Kampania społeczna: Zostań w domu!
- Chaos reklamowy
- Sopot usuwa banery wielkoformatowe
- KFC w „Smart box”
- To nie jest zgoda
- Wystawa najlepszych polskich okładek 2019 roku
- Miejsce kobiet jest w kuchni
- Kampania „Odpowiedzialny seks”
- W nowej odsłonie
- Gwiezdne Wojny zaskoczyły fanów
- Piwo na dwa sposoby
- Sztuka w fast foodzie
- Talking Print uruchamia Talkies
- Hologramowe słonie
- Innowacje w komunikacji wizualnej
- Alexa z nową funkcją
- Galeria na ulicy
- Wspólne badania
- Komunikacja polityczna
- O parkach kieszonkowych
- Billboardy i reportaże
- Opakowaniowa kampania
- Mural źródłem inspiracji
- Tunelowa reklama
- Zwierzęta przeciw śmieciom
- Kolory Red Bulla
- Etykiety dla ekologii
- Coca-Cola i recyklomaty
- ASP i Ströer
- Rowerem po billboardach
- Za pan brat z technologią
- Kampania „Opowieści podręcznej”
- Koniec z marnowaniem jedzenia
- The DisCO2unt Billboard
- W drodze do perfekcji
- W imię ekopostanowień
- Przeciw dopalaczom
- Niestandardowe realizacje
- Ożywiamy każdą inwestycję
- Dworcowe reklamy - Życie toczy się nocą…
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- No Walking 4 Water - kampania Roca
- Przenieść obsesję
- Mapa rozwoju
- Śladem Igrzysk Olimpijskich
- Miasto umeblowane
- Maszty w górę
- Konkretnie o 3D
- Od samego początku
- Manekin jak żywy
- Kreatywna droga do sukcesu
- Co nam dają dane?
- Coś wisi w powietrzu
- Szersze spojrzenie
- Co widać zza kierownicy?
- Nowe możliwości planowania
- Barokowe rozpasanie
- Kreatywnie z tektury
- Skuteczność outdooru
- Mezalians czy małżeństwo?
- Potrzeba współpracy
- Niepotrzebne bariery
- Szukać skutecznie
- Marketing funeralny w wersji digital
- Pomiarowe przymiarki
- Mapa możliwości
- Ciało jako nośnik
- Wirtualne zawieszki
- Reklama najbliżej ciała
- Pozory mylą
- ZaKODowane wiaty
- Poczujesz, co kupujesz
- Obraz miasta
- Najważniejsza rzecz
- Reklamowe oczko
- Dyskusja na ekranie
- Pseudoinnowacjom stop!
- Panorama chaosu
- Uprawiać światło
- Swojski marketing
- Sex, smartfon i marketing
- Wymiary przestrzeni
- Piątka na piątkę
- Materiał z potencjałem
- „Promocyjne” działania
- Otwarte wyjście
- Labirynt doznań
- Teaser doskonały
-
Biznes i Ludzie
- Canon i podwójne „A”
- Koniec wolnych mediów?
- 44 nagrody dla Samsunga
- RemaDays Warsaw odwołane
- Meet your customer!
- Farma trolli i dezinformacja
- Ikea rezygnuje z katalogów
- Targi pod znakiem zapytania
- AMS Flex
- Viscom Italia Hyper Reality
- RemaDays Warsaw 2021
- Sharp NEC Display Solutions
- Solidarność kobiet
- Do zobaczenia w 2021!
- Z nowym logo
- Zmiany u Avery Dennison
- Dni Otwarte w Atrium
- 48 nagród dla Samsunga
- Art of Color 2020
- Nowa data ISE 2021
- Reklama za złotówkę
- Fespa Eurasia w 2021 roku
- Targi Dają Więcej
- Największy spadek w historii
- Odpowiedź “Milczącej większości”
- Festiwal Art Moves 2020
- Powrót do muzyki
- Pierwszy Tauro H3300 w Polsce
- Spadek 71% w reklamie zewnętrznej
- Coca-cola wspiera gastronomię
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- Targi ISE w Barcelonie
- Nowy szef polskiego oddziału Sony
- Do zobaczenia w roku 2021
- Nishiuma nowym dyrektorem B2B
- Stop and wash
- Wizualizacja Envision
- Porada od PIPT
- „Klient nasz Pan”
- Amagraf wspiera klientów
- Solidni w Biznesie
- Pesymistyczne prognozy
- Spustoszenie branży eventowej
- Drupa i Fespa przesunięte - Zmiany terminów
- Lamborghini z drukarki
- Sony World Photography Awards 2020
- Poznaj sektory targów
- Druk cyfrowy zamiast nici
- HP inwestuje 200 mln dolarów
- Seminarium Wielkiego Formatu Atrium
- Golden Pixel Award 2019
- Twórczość literacka w outdoorze
- Agencja mediowa PKN Orlen i PZU
- Targi coraz bliżej
- Brytyjskie regulacje reklamowe
- viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej
- W blasku reflektorów - Magia eventu
- Fespa wróciła do Amsterdamu
- Leasing w poligrafii
- Integracyjny areopag
- Rekordowa jedenastka
- Materiały w zasięgu ręki
- Obraz po japońsku
- Oko na reklamę
- Polska w centrum uwagi
- Cyfrowe żniwa
- Musisz tam być
- Święto sublimacji
- To działa
- Za zachodnią granicą
- Europejski pejzaż outdoorowy
- Debiut na wielkiej scenie
- Co było, co będzie
- Rozkład jazdy
- Sukces jedno ma imię
- Doradztwo – klucz do sukcesu
- Wyższa jakość serwisu
- Zmiana myślenia
- Optymistycznie
- Drugi wymiar
- Ekologicznie vs. ekonomicznie?
- Ambaras pod wiatą
- Dobry rok
- Przyszłość motorem teraźniejszości
- Zamiłowanie do detalu
- Angielskie wejście
- Ziemia obiecana
- Clio Awards rozdane!
- Królowie reklamowej dżungli
- Reklamowe Oscary
- Plakaty, którymi można sterować?
- Japoński rząd finansuje badania efektywności DS.
-
Wrapping
- Czysta strefa
- Cięcie folii ochronnych
- Dr Pepper i wrapping
- Samochód w zoo
- Innowacyjne podejście do oferty
- Skuteczne zabezpieczenie grafiki reklamowej
- Lateks prehistorii
- Aplikacje na asfalcie
- Patrz pod nogi
- Bonjour, Hexis
- Cztery dni z oklejaniem
- Spotkanie z oklejaniem
- Bitwa na folie
- Amerykański desant
- Lekkie oklejanie
- Pochód mistrzów
- Wypożycz kawałek auta
- Fura w nowej skórze
- Szklany biznes
- Pod prąd
- Potrzebne są dowody
- Graffiti bez szans
- Żniwa w pełni
- Kalandry do boju
- Wysoka forma
- Szczelnie oklejeni
- Droga usłana gwiazdami
- Co z tymi pojazdami?
- Foliowy zawrót głowy
- Abecadło aplikacji – cz. 1
- Fuszera na furze
-
Sign & Systemy Świetlne
- Żabka zasilana zieloną energią
- Efektywne planowanie podróży
- Zmiana w kilku minut
- Od listw cenowych po folie PCW
- Wow Billboard!
- Baldachim na Sylwestra
- Gigant na wieżowcu
- Najważniejsza scena reklamowa świata
- Remodeling obiektów jak drukowany
- Instalacja Advertis - Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
- Billboard-X - Najwyższa klasa reklamy
- Komunikacja wizualna apetytu - Jemy oczami
- Poltent - Branding wysokiej jakości
- Przełomowe koncerty brytyjskiego trio Muse
- Świetlna świetność
- Logokracja
- W blasku iluminacji
- Jak podświetlać
- Rząd jak korporacja
- Zmiana na plus
- Światło w grze
- Miasto jak malowane
- Plastik ma się dobrze
- Nowe światy
- Odświeżona tradycja
- Strefa zagrożenia
- Piwne otwarcia
- Zrobieni w balona
- Remont marki
- Jak zaprojektować dobre logo?
- MNV Króliki w Muzeum
- Interaktywne oświetlenie
- Rok orła
- Neony kontra LED-y, cz. II
- Orzeł czy reszta?
- Światło w wielkim mieście
- Neony kontra LED-y
- W innym świetle
- W ferii rozświetleń
- Przestrzenne podświetlanie
- Jasne, że na bank
- Białe szaleństwo
- Świetlana przyszłość
- Na wagę złota
- Gospodarskie znaki czasu
- Logotyp na eksport
- Jasno i wyraźnie!
- Since 33
- Obrazkowa dżungla
-
Digital Signage & LED
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- ARCHIWUM
-
ENCYKLOPEDIA
- Ambient media
- Billboard
- Blockout
- Blow-up
- Blueback
- City light
- Day & night efekt
- Digital Sigange
- Flock
- Frontlight
- Guerilla marketing
- Identyfikacja wizualna
- Infokiosk
- Kampania reklamowa
- Layout
- Marketing wirusowy
- Outdoor
- POS
- Reklama szokująca
- Reklama teaserowa
- Reklama tranzytowa
- Supersite
- Totem
- X-baner
- Witacz
- Rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality)
Reklamowe oczko
Tegoroczna 21 edycja targów Euro-Reklama zgromadziła 5,5 tysiąca zwiedzających oraz 150 firm. W ramach salonów Visual Expo i Digital Print, wystawcy pokazali cała paletę możliwości komunikacji, począwszy od pneumatycznych figur, poprzez ekrany LED, maszyny wielkoformatowe, a na drukarniach internetowych skończywszy.
Targi rozlokowały się w dwóch połączonych ze sobą halach. Salon Visual Expo w pawilonie 3 skupił firmy oferujące artykuły promocyjne i reklamowe, usługi reklamowe, maszyny i materiały do produkcji reklam oraz nośniki reklamowe. W salonie Digital Printing Expo w pawilonie 3a zobaczyliśmy prezentację wielu maszyn w ruchu i ofertę związaną z reklamową poligrafią: druk wielko- i małoformatowy, urządzenia do uszlachetniania oraz materiały i akcesoria eksploatacyjne. Jednak czy targi w świecie mediów społecznościowych, to nie przeżytek? Zdaniem Piotra Kamieńskiego, Dyrektora Targów Euro-Reklama, zdecydowanie nie. „Targi mają szczególne zadanie. Dają doskonałą szansę na nawiązanie biznesowych relacji face-to-face. Takich kontaktów dzisiaj jest coraz mniej. Z punktu widzenia firm prezentujących się na targach jest podobnie. Internet nie jest w stanie zastąpić bezpośredniej prezentacji produktowej, nie da tak zdecydowanej korelacji produktu z marką firmy, a to przecież główny cel marketingu i promocji” – twierdzi Kamiński.
Lateksowy Acanthus
![]() |
Piotr Markowski, współwłaściciel CNC Technika, ze złotym medalem za Azon DTS WHITE. (© CNC Technika) |
Nowości nie zabrakło. Na przestrzeni warsztatów „Druk cyfrowy od A do Z”, można było zobaczyć przy pracy – premierowo! – maszynę KIP C780. To kolejne wcielenie modelu KIP C80, pierwszej na świecie maszyny drukującej w kolorze w technologii LED. Z kolei na stoisku firmy Integart prym wiodła technologia druku lateksowego. Tusz lateksowe przyniosły przełom w poligrafii – nie tylko reklamowej. Pozwalają one na druk z doskonałą jakością na niemal każdym podłożu, ale co ważniejsze – są jedyną technologią z certyfikatami ekologicznymi: Nordic Eko i Greenguard. Ekspozycja Integart, była dowodem na niezwykłe możliwości druku lateksowego, przez co zostało wyróżnione statuetką Złotego Akanta. „Jury konkursu doceniło zarówno koncepcję projektu wizualnego jak również jego przełożenie na realizację koncepcji marketingowo-sprzedażowej. Większość elementów graficznych stoiska i części ekspozycji została wykonana z materiałów zadrukowanych przy wykorzystaniu technologii lateksowej HP, promowanej przez Integart. Były to m.in. logotypy na ścianach stoiska i podwieszanym suficie, tapety, którymi wyklejono wewnętrzną część stoiska, blaty stolików i recepcji, lampy, reklamowe rollup’y i flagi, podwieszany sufit z poliestru a nawet poszewki poduszek na fotelach. Dzięki zaprezentowanym na stoisku przykładom aplikacji pokazano niespotykane do tej pory spektrum zastosowań i uniwersalność druku wielkoformatowego, możliwe tylko dzięki technice lateksowej. Do wykonania elementów stoiska użyto, oprócz drukarek lateksowych HP, urządzeń uzupełniających (do tzw. finishingu) oferowanych przez Integart - ploterów tnących Zund, laminatorów Seal i wycinarek Fotoba” – wskazuje Maciej Skalski, dyr. zarządzający Integart Poland Inc.
Dwa złota
![]() |
Nagrodzone statuetką Acanthus Aureus stoisko Integart nawiązujące wystrojem do wrocławskiej kawiarni Afryka Coffee & Tea. Na pierwszym planie Maciej Skalski, Dyrektor Zarządzający Integart Poland INC. (© Integart) |
Była też okazja, by przyjrzeć się technologii rodem z Chin. Zaprezentowała ją firma Plotserwis, zdobywając dwa Złote Medale MTP tej edycji targów: za zestaw do zadruku poliestrów i papierów termotransferowych UD-LB z kalandrem do utrwalania atramentu na materiałach oraz solwentowe drukarki wielkoformatowe FY-32 serii G. Dostawca wszystkich maszyn, Universal Digital Technology Equipment, to jedyny chiński producent, którego wyroby zdobywają wyróżnienia na imprezach targowych w Polsce. Drukarki FY-32 łączą proekologiczne rozwiązania z dobrą jakością druku. Dają możliwość zmiany prawie wszystkich parametrów w czasie rzeczywistym, zapewniają szybką transmisję danych po światłowodach i nie mają chipów, co pozwala na dowolny dobór atramentu. Rozwiązania technologiczne zastosowane w tej serii drukarek skutkują znacznym obniżeniem kosztów ich eksploatacji, co oczywiście budziło znaczne zainteresowanie. Wielkoformatowa drukarka UD-LB oferuje rozdzielczość do 1440 dpi, prędkość druku ponad 100 m kw. na godz., wyposażona jest w głowicę EPSON DX5, a dedykowany przez producenta tusz dyspersyjny pozwala na uzyskanie ostrego wydruku. Nasycenie kolorów osiąga się po utrwaleniu w kalandrze.
Wielkie nowości
Wiele nowości ze swojej oferty pokazała w tym roku firma Atrium Centrum Ploterowe. Dominowała wśród nich blisko dwutonowa konstrukcja plotera Zenith KM 2030 UV, oferującego druk o fotograficznej rozdzielczości 1440 x 1440, z kolorem białym, jak i lightami czy lakierem. Ekosolwentowy Zenith 1802 promowany był jako maszyna o niskim koszcie eksploatacji zakupu, a więc doskonałym wskaźniku zwrotu inwestycji. Zastosowana w nim technologia Feather, w której nakładane pasy atramentu łagodnie przeplatają się z kolejnymi, w dużym stopniu eliminuje efekt paskowania. Podobny efekt gwarantuje ploter Mutoh ValueJet 1624, wyposażony w technologię Inteligent Interweaving, która przeplata kolejne pasy atramentu specjalnym rastrem dostosowanym do rodzaju drukowanej grafiki. Zabieg ten eliminuje efekt paskowania i inne defekty druku. Obok ploterów poczesne miejsce zajmował opracowany i wytwarzany w opolskiej fabryce laminat podłogowy Profiflex Lam-Pro 4-Floor MPT F120+. Certyfikat DIN 51130 klasy antypoślizgowości R9 oznacza, że może on być nośnikiem reklamy i grafiki informacyjnej w takich miejscach, jak banki, schody w szkołach, aptekach, szpitalach, klinikach, sklepach, hipermarketach czy restauracjach. Materiały samoprzylepne Ikonos Profiflex, opracowane w Opolu, bazujące na półfabrykatach światowych koncernów chemicznych, kusiły gwarancją najwyższych parametrów druku przy niskiej cenie bezpośrednio u producenta. Rozwiązanie pozwalające na druk białym tuszem na niemal każdej powierzchni przywiozła na targi firma CNC Technika. Chorwacka drukarka Azon DTS WHITE została nagrodzona złotym medalem, następca znanego modelu DTS. Druk na ciemnych powierzchniach przy zachowaniu jakości i trwałości wydruku łączy się tu z łatwą obsługą i konserwacją. DTS WHITE drukuje trzema wielkościami kropli tuszu z udoskonalonymi pigmentami. Ich molekuły mają zdolność penetracji i łączenia z gładkimi i chropowatymi płaszczyznami wielu materiałów: szkła, ceramiki, skóry, metalu, a także drewna, kamienia i plastiku. Może zadrukowywać przedmioty do wysokości 10 cm. Targowy znak „Nowość” przyciągał wzrok również na stoisko firmy Graph Expert. „Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zaprezentowne w tym roku nowości - wyjątkowy trymer pionowy Apollo do bezpyłowego cięcia aż do 210 cm twardych podłoży np. PVC, Dibond, płyty piankowo-kartonowe i plexi. Ciekawość budziły również laminatory: wielkoformatowy multiLam i do druku cyfrowego Astor AntiCurl, a także certyfikowany laminat podłogowy PVC GraphLam Ice SandFloor oraz kolorowe płyty piankowo-kartonowe GraphBoard i dedykowane do druku UV GraphBoard Plast” – mówi Katarzyna Lewińska z Graph-Expert.
Droga ku przyszłości?
Wysyp nowinek i ciekawostek nie ograniczał się oczywiście do świata druku cyfrowego. Jak wyjątkowym partnerem w pracy agencji reklamowej może być drukarnia internetowa, pokazała firma Colours Factory. Wyjątkowym nie tylko przez nadzwyczaj szeroką ofertę produktową – od wizytówek, przez pieczątki, teczki, podkłady na biurko, po billboardy 1090 x 1530 m, technologię druku, ułatwienia logistyczne, ale przede wszystkim przez przyjazność swojego interfejsu. Zamówienie składane niemal w trzech krokach, wsparcie techniczne przez możliwość bezpośredniej rozmowy przez telefon, czat lub e-mail i konkurencyjne ceny – wszystkie te cechy pozwoliły portalowi Drukomat.pl na zdobycie Złotego Medalu MTP. „Jest on potwierdzeniem tego, że przekonaliśmy do siebie nie tylko klientów, ale także wybitnych specjalistów branży poligraficznej. To oni uhonorowali Drukomat.pl za ideę popartą najwyższej klasy technologią, innowacyjność w stosunku do obecnych rozwiązań rynkowych oraz przyjazny dla użytkownika interfejs” - podsumowała Marlena Kaźmierczak, dyrektor zarządzający tej firmy. Swoją obecność na targach zaakcentowały też firmy związane z digital out of home. Folię interaktywną, która zmienia szklaną powierzchnię w efektywne narzędzie komunikacji pokazała firma Petrosol Digital Signage. Na stoisko Raster Vision zapraszała wirtualna hostessa – spektakularny efekt dzięki akrylowej konstrukcji i folii do tylnej projekcji. Potencjał reklamowy kryjący się w ogromnych ekranach ledowych prezentowała firma Flexvision. „Pokazaliśmy panoramiczny ekran LED o powierzchni prawie 24m2 i rastrze fizycznym 10mm. Oprócz tego w holu głównym MTP stanął ekran o powierzchni niemal 15m2 i rastrze fizycznym 16mm” – informował Konrad Pawlak, Prezes Zarządu Flexvision. Firma Digital Emotions zaskoczyła możliwością pogawędki z dinozaurem na ekranie telewizora. Technologia pozwalająca na stworzenie wirtualnego aktora wzbogaca dziś eventy, szkolenia, koncerty, niedługo być może stanie się stałym elementem targowych stoisk.Potencjał reklamy pneumatycznej można było zobaczyć na przestrzeni zajętej przez Studio 55. „W tym roku poza konstrukcjami pneumatycznymi pokazaliśmy namioty aluminiowe, systemy flagowe czy też różne rozwiązania do systemów wystawienniczych. Zwiedzający mogli również w różnych częściach hal wystawienniczych zobaczyć inne spektakularne realizacje Studia55 choćby Ciężarówkę BP albo największy w Polsce pneumatyczny nośnik reklamowy typu AirWall, którego jedynym operatorem jest aktualnie Agencja Great Koncept” – ujawnia Maciej Staliwa, Dyrektor Handlowy Studio55 & PrintCenter Poland. Połączenie innowacyjnego konceptu i rozwiązań już znanych pokazała firma SAKO-EXPO Techtextilplast, tworząc Ledoramy –profil aluminiowy z wbudowanym systemem podświetlenia LED, jedyny w Polsce kompleksowy system reklamy podświetlanej średniego formatu do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych, nagrodzony Złotym Medalem MTP. Po raz pierwszy obecna była na targach agencja Frog Media Group (FMG) i firma Falter. „Wystawcy zaskoczyli niespotykanymi nośnikami reklamy. Z duchem czasu idzie także branża poligraficzna, która prezentowała nowe techniki na zaawansowanych ploterach drukujących i tnących, które pracowały bez przerwy podczas Targów, ukazując swoje niesamowite możliwości. Niemniej kolorowo prezentowali swoje produkty Chińczycy, którzy przyciągali uwagę świecącymi ekranami” – dzieli się swoimi wrażeniami Łukasz Matusiak- Tatarkiewicz, Marketing Director FMG. Natomiast w opinii Anny Cieśla z Walter był to udany event o dobrej organizacji. „Podczas targów zaprezentowaliśmy tusze, papiery, płótna i Mitsubishi PocketBook – urządzenie, które w przeciągu 5 minut tworzy gotowe fotoksiążki w jakości fotograficznej. Przeprowadziliśmy blisko 200 rozmów handlowych, co zaowocowało konkretnymi zamówieniami, a co za tym idzie wzrostem sprzedaży” – rekapituluje Cieśla.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Messe Düsseldorf odkłada na później wiodące międzynarodowe targi drupa i Interpack. Interpack odbędzie się teraz od 25 lutego do 3 marca 2021 roku, natomiast drupa zostanie przesunięta na 20 do 30 kwietnia 2021 roku.
Czyniąc to, Messe Düsseldorf stosuje się do zalecenia zespołu ds. zarządzania kryzysowego niemieckiego rządu, aby przy ocenie wystąpienia ryzyka podczas ważnych wydarzeń uwzględniać zasady Instytutu Roberta Kocha.