Kalendarium

11-13.01.2022 · Viscom, Düsseldorf

01-04.02.2022 · ISE, Amsterdam

16-18.02.2022 · RemaDays, Nadarzyn

31-05.-03.06.2022 · FESPA, Berlin

Brandalism krytykuje

Organizacja Brandalism zainstalowała na terenie angielskich miast, m. in. w Londynie, Bristolu i Birgmingham ponad 100 bilbordów wyśmiewających reklamy firm samochodowych. Krytykują one przemysł motoryzacyjny za wprowadzające w błąd reklamy, które powodują zwiększony popyt na zanieczyszczające środowisko pojazdy. Według jednego z członków organizacji, Petera Marcuse’a, wynikające z użytku samochodów konsekwencje, takie jak zanieczyszczenie powietrza czy chociażby coraz większe korki na ulicach są pomijane w prezentowanych reklamach. Za absurd uważa on także sytuacje, w których ów reklamy podziwiane są przez kierowców stojących właśnie w korkach.

Bilbordy zainstalowane bez pozwolenia odnoszą się do konkretnych producentów takich jak BMW, VW, Range Rover, Lamborghini, Ford, Citroën czy Infiniti. Prace zostały stworzone przez ponad 30 artystów należących do organizacji. Spotkały się z mieszanym odzewem i zgromadziły zarówno zwolenników akcji, jak również tych, którzy twierdzą, że użytkowanie samochodu to często nie kwestia wyboru, ale konieczność, ze względu na słabą strukturę miejskich połączeń komunikacyjnych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama