Kalendarium

12-14.11.2019 · InPrint, Monachium

20-21.11.2019 · Retail Show, Warszawa

20-22.11.2019 · Fast Textile, Warszawa

11-14.02.2020 · ISE, Amsterdam

12-14.02.2019 · RemaDays, Nadarzyn

Biznes i Ludzie

Twórczość literacka w outdoorze

Pisarz Marek Krajewski obchodzi w tym roku rocznicę dwudziestolecia swojej twórczości. Z okazji jubileuszu ojca chrzestnego polskiego kryminału, którego zasług dla literatury gatunkowej nie da się podważyć we Wrocławiu powstał mural z wizerunkiem autora i bohaterów jego bestsellerowych kryminałów.

więcej »

Agencja mediowa PKN Orlen i PZU

Na początku września Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że PKN Orlen oraz PZU otrzymały zgodę na utworzenie wspólnej agencji mediowej o nazwie Sigma Bis.

więcej »

Targi coraz bliżej

Jubileuszowa edycja targów RemaDays Warsaw zakończyła się powodzeniem i już dawno ją podsumowaliśmy. Czas już jednak rozpocząć intensywne przygotowania do następnej edycji. Warszawska impreza wystawiennicza odbywać się będzie po raz szesnasty. Do Ptak Warsaw Expo organizatorzy zapraszają w dniach od 12 do 14 lutego 2020 roku.

więcej »

Brytyjskie regulacje reklamowe

W połowie czerwca w Wielkiej Brytanii weszły w życie przepisy zakazujące tworzenia reklam posługujących się stereotypami płciowymi. Wprowadził je brytyjski regulator rynku reklamy - Advertising Standards Authority (ASA). Wdrożenie takich regulacji jest konsekwencją przeglądu stereotypów płciowych w reklamach przeprowadzonego przez ASA we współpracy z organizacją Committee of Advertising Practice.

więcej »

viscom 2017 - spotkanie branży reklamowej

Targi viscom, które odbyły się w październiku w Düsseldorfie, po raz kolejny zapewniły odwiedzającym możliwość zapoznania się z różnymi nowościami i interesującymi rozwiązaniami branżowymi. Ich następna edycja odbędzie się jednak nie – jak zwykle – jesienią, ale dopiero w styczniu 2019 roku.

więcej »

W blasku reflektorów - Magia eventu

styczeń 2017

Na co dzień jesteśmy otoczeni tysiącami obrazów. Mają one różne zadania i dlatego w różnym stopniu docierają do nas ich treści. Istnieje jednak pewien bardzo specyficzny rodzaj odbioru contentu, nastawiony na maksymalizowanie dotarcia do naszych umysłów – wydarzenie specjalne, czyli event...

więcej »

Fespa wróciła do Amsterdamu

W marcu zakończyła się kolejna, już dziesiąta, jubileuszowa edycja targów FESPA. Rocznicowy event okazał się szczególnym wydarzeniem branżowym, który zgromadził rekordową liczbę wystawców i oglądających.

więcej »

Leasing w poligrafii

Branża leasingowa odnotowała w zeszłym roku rekordowe wyniki.  Wartość sfinalizowanych transakcji w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosła o 21%. A w najbliższym czasie jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku będą maszyny, także te używane w poligrafii. Dlaczego warto zdecydować się na leasing, wybierając maszynę drukującą i na czym on właściwie polega?

więcej »

Integracyjny areopag

kwiecień 2015

Targi ISE 2015 (Integrated System Europe) po raz kolejny potwierdziły, że są największą imprezą wystawienniczą dla branży B2B w zakresie AV i Digital Signage. Świadczą o tym nie tyle kolejne pobite rekordy frekwencji, ale przede prezentowane rozwiązania, z których znakomita większość miała charakter premierowy.

więcej »

Rekordowa jedenastka

luty 2015

Jedna z największych imprez tego typu w Europie, czyli targi branży reklamowej i poligraficznej RemaDays, już za nami. Wydarzenie miało miejsce 4.-6. lutego w Warszawie już po raz jedenasty. W miejscu, w którym zgromadzili się przedstawiciele największych koncernów poligraficznych, agencji marketingowych, dystrybutorów maszyn drukarskich, producentów ekranów dotykowych, a także dopiero raczkujące firmy, zajmujące się np. gadżetami reklamowymi, każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

więcej »

Komentarz miesiąca

Niech żyje subwersywność, czyli potencjał krytycznego myślenia!

Francuski filozof Roland Barthes w 1980 roku retorycznie pytał: „Czy najlepszą subwersją nie jest ta, która zniekształca kody, zamiast jest niszczyć?“. Subwersja zachodzi zwykle w relacji do praktyk „zawłaszczania” (ang. appropriation), ściśle związanych ze strategiami sztuki krytycznej. Te strategie sprawdzają się jednak również w relacji do komunikacji wizualnej i reklamowych kampanii.

Reklama