Kalendarium

01-03.02.2023 · RemaDays, Nadarzyn

23-26.05.2023 · FESPA, Monachium

05-07.09.2023 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

Kolor roku 2022

© Pantone

Instytut Pantone wybrał kolor roku 2022 - został nim odcień niebieskiego wpadający w fiolet o nazwie Very Peri (17-3930). Jak podkreśla firma, kolor ten ma pobudzać kreatywność i jest wyrazem zmian i nowej energii. Inspiracją do jego powstania była nowa wizja świata, w której dominuje wirtualna rzeczywistość, Metaverse oraz NFT. „Wraz z trendami w grach komputerowych, rosnącą popularnością metaverse i rosnącą społecznością artystyczną w przestrzeni cyfrowej Pantone 17-3938 Very Peri ilustruje fuzję współczesnego życia i to, jak trendy kolorystyczne w świecie cyfrowym przejawiają się w świecie fizycznym i vice versa. Kolor roku odzwierciedla to, co dzieje się w naszej globalnej kulturze, wyrażając to, czego ludzie szukają, na co kolor ma nadzieję odpowiedzieć- podkreśla Laurie Pressman, wiceprezes firmy Pantone.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Komunikacja wizualna na wojnie i obok wojny

Wojna – niespodziewana i szokująca agresja Rosji na Ukrainę. Gdy próbuję nieco uspokoić głowę, staram się także stawiać pytania o rolę komunikacji wizualnej w tym trudnym czasie bombardowań i ostrzeliwań ukraińskich miast. Każda wojna wynajduje wszak własną komunikację, osobny wizualny język, znamienny tylko dla danego konfliktu. W tym wypadku to przede wszystkim owo tajemnicze i wieloznaczne „Z” na rosyjskich pojazdach bojowych, nazywane już dziś...

Reklama