Piątka na piątkę

Data publikacji: listopad 2011

Pięciu polskich projektantów zostało nagrodzonych w tegorocznej edycji konkursu Worldwide Logo Design Annual Awards. Spośród 1200 zgłoszeń jury konkursowe wyłoniło 200 prac. Wśród reprezentantów krajów europejskich najwięcej wyróżnień otrzymali projektanci z Niemiec, Rosji, Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii. Natomiast z Polski pięć prac zasłużyło na piątkę.

 

Mimo dużego sukcesu tegorocznej edycji konkursu Wolda jego dalsze losy pozostają nieznane. Obecnie wstrzymano przyszłoroczną edycję, co może zmienić jedynie znalezienie organizatora, który swoim doświadczeniem oraz środkami finansowymi wspierałby konkurs. Dotychczas pieczę nad konkursem sprawowała mediolańska agencja Cacao Design, jednak zmiana polityki firmy wymagała rezygnację z funkcji organizatora konkursu. Spośród 1200 zgłoszeń jury konkursowe wyłoniło 200 projektów, które dodatkowo wyróżniono w kategoriach odpowiadających krajom pochodzenia autorów. Najlepszą z prac profesjonalnych okazał się logotyp „Women Meet Literature” tureckiej autorki współpracującej z agencją Emre KOC. Natomiast wśród prac studenckich zwyciężył ukraiński projekt Tanyi Kozlovej stworzony z okazji Festiwalu Ceramiki.


Wypowiedż Laureata konkursu:

Nagrodę Best of Poland zdobył logotyp platformy studentów zainteresowanych stypendiami zagranicznymi w ramach projektu Erasmus. Logo zostało zaprojektowane przez Piotra Hołuba z aka Peha (obecnie Mamastudio).

 

„Logo z założenia miało być uniwersalne (na stypendia Erasmusa wyjeżdżają studenci z różnych krajów UE) i przyjazne. Dlatego właśnie logotyp erasm.us jest taki kolorowy – bogactwo barw oddaje różnorodność kulturową. Symbol dłoni oddaje otwarty i przyjazny charakter projektu” – podsumowuje Piotr Hołub, aka Peha (obecnie Mamastudio).

 

Pozostali wyróżnieni

 

Black Sheep Creative Team

Nagrodzony logotyp firmowy został zaprojektowany przez Black Sheep Creative Team, a więc freelancerski team kreatywny, specjalizujący się w szeroko pojętej reklamie i designie, tworzony przez: Danutę Gibkę – senior art directorkę i Konrada Piwowarczyka – senior copywritera.

 

„Pomysł? Wystarczy na nas spojrzeć. Danusia to delikatna, wrażliwa dziewczyna o bujnych blond lokach, które budzą skojarzenie z wełną owcy. Ja uchodzę za »czarny charakter« naszego teamu, odgrywam bowiem często rolę tego »złego« policjanta” – mówi Konrad Piwowarczyk.

 

„Kiedy dodamy do tego znaczenie czarnej owcy, symbolizującej odmienność i »wyłamywanie się« z otaczającej nas reklamowej sztampy… mamy pomysł na logotyp” – dodaje Danuta Gibka, autorka projektu.

 

Mojito:

Logo Agencji Kreatywnej Mojito zostało zaprojektowane przez Mateusza Turbińskiego.

 

„Od kiedy pojawił się konkurs WOLDA zaglądaliśmy tam z podziwem szukając inspiracji i definicji tego, co jest trendy w projektowaniu corporate identity. Poziom nadsyłanych co roku jest tak samo wysoki, projekty spływają z całego świata zarówno z agencji jak i od freelancerów, którzy nawzajem oceniają swoje prace. Jesteśmy dość młodą agencją i znalezienie się w takim gronie to potężna dawka pozytywnej energii i motywacji, by znaleźć się w nim również za rok. Założenia były takie, by nasze logo było przede wszystkim proste i intrygujące. Dzięki świetnie wykorzystanej przestrzeni negatywnej to się jak widać udało” – Jarosław Feith Prezes Zarządu Agencji Kreatywnej Mojito.

 

Eastern Poland 2020:

Stworzone na zamówienie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w ramach projektu „Strategia rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020” logo Eastern Poland 2020. Autorami projektu są: Małgorzata Studzińska i Tomasz Chabowski z Agencji Artflash Interactive.

 

„Z wielką radością przyjąłem informację o wyróżnieniu projektu logotypu Polski Wschodniej 2020. Praca przy projekcie była dla nas autentyczną przyjemnością, gdyż jego kształt właściwie w pierwotnej formie określiliśmy w ramach przetargu dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, który udało nam się wygrać w gronie 20 innych agencji. Tym bardziej cieszy fakt, iż zdobył on uznanie nie tylko w oczach klienta, ale również środowiska Worlda, które cenię za trzymanie wysokiego poziomu i profesjonalny system opiniowania zgłoszeń. Mam nadzieję, iż pomimo trudności organizator pozyska sponsora na kolejne lata i będziemy jeszcze mieli okazję pokazać na co nas stać” – podsumowuje Tomek Chabowski z Agencji Artflash Interactive.

 

Pomnik Historii:

Nagrodzony logotyp został zaprojektowany przez Joannę Kaźmierczak oraz Marcina Paściak. Dyrektorem artystycznym projektu była Magdalena Ponagajbo, partner Mamastudio.

 

„Prosta i przejrzysta struktura logotypu Pomnik historii sprawia, że znak jest zauważalny i łatwy do zapamiętania. Pomniki historii to miejsca o szczególnej wartości historycznej, artystycznej bądź naukowej, które mogą znajdować się w bardzo różnym otoczeniu. Mogą to być miejsca bardzo stare, jak i całkiem nowoczesne, umiejscowione w centrum miasta lub daleko poza jego granicami . Projektując znak na zlecenie Instytutu Dziedzictwa Narodowego braliśmy pod uwagę fakt, że znak będzie funkcjonował na różnorodnym tle i w różnym otoczeniu” – wyjaśnia Magdalena Ponagajbo, dyrektor artystyczny oraz partner Mamastudio.

 

Foto: © Mamastudio

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Małe kroczki dla wspólnego dobra

Obecne czasy stają się coraz bardziej burzliwe i niespokojne. W takiej epoce także komunikacja wizualna staje w obliczu sytuacji, w której powinna za każdym razem od nowa przemyśliwać swoją rolę, by dążyć do ulepszenia świata. Zdaję sobie w pełni sprawę z naiwności tego postulatu, lecz mimo wszystko sądzę, że pozostaje on ważny, a może wręcz kluczowy. Z najnowszego numeru VISUAL COMMUNICATION, dowiecie się zatem między innymi....

Reklama

Vavada casino Online kaszinó több ezer játékkal https://apteka-dyzurna.pl/ Apteka Zdrowie na Ty