Kalendarium

08-12.05.2017 · FESPA, Hamburg

25-28.09.2017 · Labelexpo Europe, Bruksela

10-12.10.2017 · Digital Content Expo, Berlin

18-20.10.2017 · Viscom, Düsseldorf

14-16.11.2017 · InPrint, Monachium

Nowy rozmiar w szafie

Data publikacji: Lipiec 2012

Firma HP zaprezentowała na targach drupa dziesięć nowych cyfrowych systemów drukujących, w tym pierwszą maszynę HP Indigo w formacie B2. Tym samym doczekaliśmy się od dawna zapowiadanego poszerzenia skali formatów w portfolio maszyn arkuszowych HP.

 

Na targach drupa w 2008 roku firma wprowadziła maszyny Color Inkjet Web Press, nową serię systemów drukujących HP Indigo, a także pierwsze na rynku poligraficznym wielkoformatowe maszyny lateksowe. Rynkowa popularność tych rozwiązań nie pozostała bez wpływu na kształt branży druku – liczba stron drukowanych w technologii cyfrowej znacznie wzrosła m.in. dzięki upowszechnieniu systemów HP. Na świecie zainstalowano do tej pory ponad 60 egzemplarzy urządzeń HP Color Inkjet Web Press, ponad 6 tys. systemów HP Indigo oraz ponad 10 tys. ploterów lateksowych. Koncern HP mógł dzięki temu zainwestować ponad miliard dolarów w rozwój nowych technologii.

 

Format rośnie

 

Dzięki trzem nowym maszynom HP Indigo dostawcy druku mogą teraz włączyć do swojej oferty aplikacje, których nie byli dotychczas w stanie realizować z uwagi na ich format. Maszyna HP Indigo 10000 Digital Press to 75-centymetrowy arkuszowy system drukujący,

Model HP Indigo 10000. Wprowadzając tę maszynę na rynek, HP rozpoczyna swoją przygodę z formatem B2. (© EMG)

który produkuje w ciągu godziny 3450 arkuszy w kolorze (4600 arkuszy w trybie EPM). Urządzenie łączy w sobie jakość porównywalną z technologią offsetową oraz innowacyjny druk maksymalnie siedmioma kolorami. Dodatkową zaletą systemu jest możliwość zastosowania różnorodnych mediów. Kolejna nowość HP – system HP Indigo 20000 Digital Press – to urządzenie do druku opakowań giętkich. Zadrukowuje folię o grubości do 10 mikronów z jakością porównywalną z techniką wklęsłodruku. Maksymalny format zadruku wynosi 73,6 x 110 cm. Maszyna posiada moduł gruntujący pracujący w linii, co pozwala na zadruk wielu rodzajów podłoży. Trzecim systemem z serii HP Indigo jest model HP Indigo 30000 Digital Press, który służy do druku pudełek składanych. Posiada on moduł gruntujący w linii. Obsługuje media o grubości do 600 mikronów.

 

Szybcy i dokładni

 

Najnowszy flagowy produkt HP – maszyna HP Indigo 7600 Digital Press – oferuje niezrównaną prędkość 160 str./ min w trybie EPM, co jest 33-proc. wzrostem wydajności w porównaniu z poprzednim modelem tej serii, który uchodził za najszybszy cyfrowy system arkuszowy na rynku. Do innych istotnych innowacji należą: automatyczne wykrywanie problemów w druku w czasie rzeczywistym oraz możliwość druku efektów specjalnych w produkcji wysokiej jakości aplikacji, np. symulowanie tłoczenia czy druk jaśniejszym odcieniem czerni. Kolejną nowością jest maszyna HP Indigo 5600, następczyni modelu HP Indigo 5500, która drukuje z prędkością 90 str./min w trybie EPM. Urządzenie sprawdza się w druku na szerokiej palecie mediów. Do oferty HP dołączył także system HP Indigo W7250, drukujący 33 proc. szybciej niż jego poprzednik – do 320 str./min w trybie EPM i do 960 str./min w czerni i bieli. Model HP Indigo 7600 Digital Press, który przeszedł testy beta w sześciu lokalizacjach na świecie, jak również urządzenie HP Indigo W7250, są dostepne komercyjnie od tegorocznej drupy. Model HP Indigo 10000 trafił na rynek wcześniej. Na maszyny HP Indigo 10000, 20000 i 30000 Digital Press trzeba będzie poczekać do przyszłego roku.

 

Wokół druku

 

Do nowych rozwiązań automatyzujących obróbkę wykończeniową w linii i offline należą stworzone specjalnie dla maszyn HP Indigo 10000 systemy Horizon i MBO. Z kolei spośród najnowszego oprogramowania do zarządzania przepływem pracy należy wymienić SmartStream Production Center do zleceń o dużej objętości, jak również zaktualizowane wersje programów SmartStream Production Pro DFE oraz SmartStream Director. Firma HP postawiła również na rozwiązania dostępne z chmury obliczeniowej, m.in. oprogramowanie MIS i web to print. Po przejęciu przez HP firmy Hiflex, producenta software'u, w ofercie koncernu znalazły się rozwiązania dla niemal każdego sektora – od druku komercyjnego, poprzez sign & display, opakowania i etykiety, na druku wydawniczym i mailingu skończywszy.

 

Rola totalna

 

Nowe systemy rolowe HP – modele HP T410 i HP T360 Inkjet Web Press – oferują użytkownikom prędkość do 240 m/min w druku monochromatycznym, co oznacza, że drukują o 25 proc. szybciej niż starsze urządzenia tej samej serii. Wydajność tych maszyn w druku kolorowym również robi wrażenie – mogą one produkować do 180 m/min. Taka wydajność jest możliwa do osiągnięcia dzięki innowacyjnej technologii inkjetowych głowic drukujących. Kolejna nowość – model HP T230 Inkjet Web Press z dziewięcioma głowicami drukującymi oferuje z kolei druk z prędkością do 120 m/min zarówno w pełnym kolorze, jak i czerni i bieli. Od wprowadzenia serii HP Inkjet Web Press na rynek w 2009 roku wydrukowano na tych maszynach ponad 10 mld stron. Modele HP T410 i HP T360 Inkjet Web Press będą dostępne jeszcze w tym roku jako samodzielne urządzenia albo upgrade'y dla modeli T350 i T400. System HP T230 Inkjet Web Press pojawi się na rynku pod koniec tego roku i będzie oferowany również jako upgrade dla modeli T200.

 

Rozwój PSP Services

 

Tuż przed drupą HP nie tylko wprowadziło nowe urządzenia, ale i usprawniło funkcjonowanie swojego działu PSP Services, dzięki czemu może oferować jeszcze większą paletę usług serwisu i wsparcia technicznego dla swoich klientów. PSP Services gwarantuje dostęp do specjalistycznej pomocy zarówno na miejscu, u klienta, jak i zdalnie, za pośrednictwem portalu internetowego i linii telefonicznej. Połączenie nowoczesnych, wydajnych maszyn i odpowiedniego wsparcia ma zagwarantować użytkownikom technologii HP bezproblemową pracę i satysfakcjonujące rezultaty w druku zleceń.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Z zaskoczenia!

Gdy wracamy do pracy po wakacyjnych wojażach, automatycznie nie musi odżywać w nas rutyna dnia codziennego. Także i my w każdym wydaniu VISUAL COMMUNICATION staramy się o świeżość spojrzenia i zaskoczenie Was, Drodzy Czytelnicy, nowym podejściem do komunikacji wizualnej.

Reklama